Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Wat is dit voor een basgitaar?

    Hallo,

    Ik heb al meer dan 30 jaar deze (merkloze) gitaar en heb hier zeer weinig info over. Het lijkt me een zelfbouw, en komt bij Servaas Muziek in Den Haag vandaan. Misschien is er iemand die meer over deze bas weet?

    thx,

    Dik






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Komt zeer waarschijnlijk uit een Japanse fabriek zoals Fuji Gen, Maya, Matsumoku, etc ... vaak leuke dingen, zeker als je een massieve body hebt!

  3. #3

    Standaard

    Hoi Harold,

    Body is zeker massief (lekkere zware bas qua gewicht). Ik heb een uitdaging met de E-string. Deze klinkt minder hard dan de andere strings. Ik heb al geprobeerd om met de picks te spelen, maar dit geeft geen soelaas. Ik ben bang dat er een nieuw element in moet (degene die het dichts bij de neck zit)... Ik heb jaren met plezier op het ding gespeeld. Nu heb ik een Indie IRK (Rick replica) en ga, als het goed is, zeer binnenkort een echte 4003 bezitten (kannie wachten)....

    dd

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oeveren Bekijk bericht
    Hoi Harold,

    Body is zeker massief (lekkere zware bas qua gewicht). Ik heb een uitdaging met de E-string. Deze klinkt minder hard dan de andere strings. Ik heb al geprobeerd om met de picks te spelen, maar dit geeft geen soelaas. Ik ben bang dat er een nieuw element in moet (degene die het dichts bij de neck zit)... Ik heb jaren met plezier op het ding gespeeld. Nu heb ik een Indie IRK (Rick replica) en ga, als het goed is, zeer binnenkort een echte 4003 bezitten (kannie wachten)....

    dd
    Hi Oeveren
    Ik heb geen idee of het onmogelijk is, dat een element stuk gaat en dat de windingen van drie van de vier poles het nog wel doen. Als het al zo is dat een pickup de geest geeft, dan is dat vaak te wijten aan vallen en dan is er een breuk opgetreden in de ingande of de uitgaande winding van je element.

    Kijk eens bij 'Elektrische gitaren' bij de stickies. Dit zijn de onderwerpen die zijn geplakt aan een hoofdstuk en dus boven aan blijven staan. Daar staat (logisch hè - het wordt voor bassisten geheim gehouden!!! Smiley!) een topic met een kaartje waarin wat ervarener gitaristen/bassisten gratis hulp aanbieden bij het doormeten, afstellen, opnieuw besnaren etc etc etc.

    Misschien dat je daar je licht eens kunt opsteken, want lukraak een nieuw element erin is misschien een dure gok.

    Je klikt op het kaartje op de GN' er een beetje bij je in de buurt en je krijgt gelijk te zien waarvoor je bij diegene kunt aankloppen. Geniaal. Pracht initiatief!
    Ik wou dat ik kon zeggen: Helemaal GN.
    In feite helemaal Hendriks.

    Maar goed. Ik meen te begrijpen dat het om die anonieme bas gaat?
    Als het in de Indie zit en (if so) wanneer is die aangeschaft? Want in dat geval: Zend mij dan effe een PM.
    Maar goed, Thirst things thirst: Eerst afstellen en doormeten.
    Good luck to you!
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    dat het element kapot is lijkt me niet waarschijnlijk als er nog klank uit komt (aangezien er meestal toch maar sprake is van 1 of twee spoelen per element), misschien moet je eens proberen het element aan de E zijde wat hoger te zetten.
    Het merk is het huismerk van servaas, hier nog een basje met dat logo: http://basgitaarforum.nl/viewtopic.p...rvaas#p1215620

    en over het massieve: multiplex kan ook best zwaar zijn hoor
    no life without music

  6. #6

    Standaard

    @Pueblo,

    Thanks voor de info. Maakt idd een boel duidelijk. Ik heb het element (beide) al redelijk dicht bij de E-string zitten, dus dat is het denk ik niet. Ik kan me ook nog voorstellen dat er iets met de electronica niet in orde is (condensatortje ofzo) waardoor de lage tonen gewoon niet uitkomen. Ik zou ook eens kunnen kijken of ik de pickup kan omdraaien (G wordt E :-) ).

    @Gus,
    Superinfo, thx. De bas is idd nogal eens gevallen. Het ding is fysiek gewoon niet stuk te krijgen, maar ik kan me idd wel voorstellen dat stoten niet bevordelijk is voor je electronica...
    Ik zal eens rond gaan neuzen bij de stickies. Informatie en tips zijn altijd bruikbaar.

    Het probleem zit 'm idd in de Servaas bas.

    Ik ben bang dat ik die Indie niet veel meer zal spelen, want ik heb gisteren een Rick 4003 MG aangeschaft. Toen ik erop speelde wist ik niet wat me overkwam, wat een ongelofelijk fijn bespeelbare bas. Lekker licht, een supergeluid en mijn rifjes gaan 3x zo snel (en foutloos).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top