Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21

    Standaard

    Deze is ook erg mooi!

    Laatst gewijzigd door FC Spoiler; 20 juni 2007 om 19:42
    www.fcbass.com
    www.damagedjustice.nl

    You say you're a doctor of minds,
    Don't stick that syringe in my arm.

  2. #22
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard

    Ik zou voor de Honey Pie gaan, maar hoewel ik ze zeker mooi vind zou ik er geen kopen. Ik houd niet van die uitbundige vormen enzo, ik heb liever een fender jazz bass met gewoon een 3 tone sunburst of naturel :P

  3. #23

    Standaard

    Ik ben voor deze gegaan (en voor m'n Spoilers natuurlijk) Ultieme bas, geweldige sound + looks en dat voor minder $$$ dan een USA Fender (nieuw catalogusprijs)





    www.fcbass.com
    www.damagedjustice.nl

    You say you're a doctor of minds,
    Don't stick that syringe in my arm.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2005
    Locatie
    zonnige zuiden van Nederland
    Berichten
    431

    Standaard

    f.c. wat zie er je toch weer lekker uit!

    @ topic: de eerste foto's: behalve de paarse vind ik het allemaal te!

    ben sowieso niet zo'n Alembic-fan. De pics van F.C. Spoiler en de anderen, daar vond ik wel mooiere exemplaren tussen.

    Wat betreft de topmerken: ik denk dat ik voor Ken Smith zou gaan of Celinder, maaruh ik hou het (qua mijn kunnen en mijn budget) gewoon lekker bij Fender
    www.justuz.nl

    let's play bass

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Over het geluid kan ik niets zeggen, maar kwa uiterlijk doen die alembic bassen me echt helemaal niets. Een mooi oude relic Fender Jazz bas vind ik persoonlijk veel mooier. Zit meer leven/ziel in vind ik. Op zo'n alembic zou ik niet eens durven spelen (laat staan slappen) veel te bang dat er een krasje op komt ofzo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  6. #26

    Standaard

    Ze zijn toch echt gemaakt om op te spelen en 2e hands is het qua $$$ goed te doen. Deze kostte me 1400 + 100 benzinegeld, m'n Spoilers net een fractie minder (en zonder benzinegeld) Ik ben er zeker van dat er voor die centen voor mij geen betere bas is, maar dat heeft natuurlijk wel met persoonlijke voorkeur te maken...
    De Elan en '87 Spoiler zijn nog in zo goed als mint conditie, de '83 Spoiler in behoorlijk bespeelde conditie (zie de foto's op m'n site)
    Ik ben wel voorzichtiger met de Elan en de '87er maar krasjes zullen er toch ooit opkomen en daar kan ik niet echt wakker van liggen
    www.fcbass.com
    www.damagedjustice.nl

    You say you're a doctor of minds,
    Don't stick that syringe in my arm.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Ik bedoel opzich ook niet dat het zo'n ramp is omdat het dure basgitaren zijn en in principe zijn dat soort dingen wel weer te herstellen, maar het is wel dood zonde als er een kras op komt. En hij wordt er wel lelijker van als hij gebruikt is, terwijl, in mijn ogen, een fender jazz alleen maar mooier wordt met ieder krasje.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FC Spoiler
    And what 'bout these?:

    Triple Omega:
    Euh... die stringspacing! Nog iets krapper en 't is één plak ijzer...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bruce
    ik hou niet van dat perfecte.
    Die foutjes tussendoor vindt ik alleen maar mooi

  9. #29

    Standaard

    Yep, behoorlijk krap. Maar zo besteld door de eigenaar, die kan er blijkbaar mee uit de voeten. Hij heeft 10+ Alembics, waarvan een aantal naar zijn specs. zijn gebouwd.

    Het is btw een Spoiler
    De Triple Omega staat er boven
    www.fcbass.com
    www.damagedjustice.nl

    You say you're a doctor of minds,
    Don't stick that syringe in my arm.

  10. #30

    Standaard

    Het wordt vaker genoemd op diverse fora, maar ik blijf het frappant vinden: Ik vind de sound die Alembic-spelers (live) uit hun instrument halen doorgaans verschrikkelijk. Let wel op de nuance, ik geef de schuld in eerste instantie aan de bassist, niet aan die planken. Uiteraard heb ik vaak genoeg Alembics bespeeld en ik weet uit ervaring dat je er met een beetje moeite een prima alround soundje uithaalt. Zeg maar een basgitaar zoals die 'gemiddeld' zou moeten klinken. Gek genoeg is dat waarschijnlijk precies de sound die de echte fanaat helemaal niet aanspreekt. Het merkwaardige is dus eigenlijk dat er niks mis is met Alembics, maar dat die instrumenten doorgaans bespeeld worden door bassisten met ietwat afwijkende denkbeelden over het fenomeen basgitaar (en dan vooral de sound van dit edele instrument).

    Van eerdergenoemde Stanley Clarke maar ook Alembic-icoon Mark King kun je zeggen wat je wilt. Ze kunnen spelen als de beste, maar hun geluid is nu niet bepaald conform de ideeën die Leo Fender enkele decennia geleden had. Voor bijvoorbeeld Level 42 is dat geratel en getik natuurlijk een handelsmerk. Ik heb Mark King echter destijds bij de Prince's Trust concerten diverse artiesten zien/horen begeleiden op z'n MK-model. Sorry hoor, maar een nummertje als Through The Barricades van Spandau Ballet werd vakkundig door King om zeep geholpen, daarbij flink geholpen door zijn Alembic en de manier waarop deze ingeregeld was.

    Ik kom zelf uit de cover-scene en ook in dit circuit ken ik een aantal mensen met Alembics. Helaas hebben die zonder uitzondering niet in de gaten hoe een bas moet klinken in bandjes die nummers van Jan Smit, Rammstein en Anouk zonder problemen achter elkaar in een set zetten. Die jongens hebben zeer bewust voor een Alembic gekozen, want je hoort exact de typicsche Alembic-sound die zij ongetwijfeld graag willen horen. Helaas is dit ook het geluid dat volslagen misplaatst is in deze muziek.

    Toch jammer, want nogmaals: Er is niks mis met Alembics, integendeel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bruce
    ik hou niet van dat perfecte.
    Die foutjes tussendoor vindt ik alleen maar mooi

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top