Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Ja, duidelijk. Er zijn verschillende typen en het is wel wezenlijk om welk het gaat:



    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #12

    Standaard

    Ik ben onderhand wel een beetje benieuwd welk type schakelaar je nu hebt...
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Multipole switch zegt mij niets, maar als ik je schema zie, zie ik 4 rijen met polen die geschakeld zijn. Schema ziet er heel erg logisch uit. Die switch zou je even moeten doormeten.
    ==> Momenteel heb ik dus nog geen multipole switch, maar had op Ebay een Dimarzio 5-way switch gezien -> http://www.ebay.nl/itm/Dimarzio-5-Wa...#ht_3598wt_906
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Is die dpdt on-on-on of on-off-on?
    In het eerste geval verwacht ik dat je in de middelste stand helemaal niets hoort omdat alles met de aarde is verbonden; in het andere geval verwacht ik dat je in de middelste stand geen signaal hoort maar wel brom omdat de spoelen A alleen aan de signaalkant zijn verbonden. Parallel- en serieschakeling zullen wel werken.

    EDIT
    Grafische toelichting:

    ==> Hier had ik zelf een 3way on/on/on mini toggle type 2 in gedachte. Maar daarom heb ik eigelijk ook de vraag hier neer gezet.. Het zou dus kunnen zijn dat ik een andere schakelaartype nodig heb.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    ASB on-on-on is toch in de tussenstand links midden met links onder verbonden en rechts boven met rechts midden? Dan kkrijg je toch gewoon het geluid van alleen spoel 1A?
    ==> Zo had ik het eigelijk ook geinterpreteerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Links boven, links midden en rechts boven en en rechtsmidden (stand 1) is parallel

    Links midden, links onder, rechts boven, rechts midden (stand 2) is gesplit (alleen de spoelen A in het circuit)

    Links midden, links onder, rechts midden en rechts onder (stand 3) is serie. Massa > spoel B > spoel A > output.
    ==> Dat was het idee ja --> Parallel/Single/Serie
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Nee, bij generieke dpdt-schakelaars van het type on-on-on zijn in de middelste stand in de linker en de rechter kolom alle drie de contacten met elkaar verbonden.
    Maar elke denkbare variant komt voor, ik weet nog niet waarmee we hier te maken hebben.



    Dat zou inderdaad kloppen als die schakelaar zo werkt.
    ==> Momenteel heb ik nog geen spullen qua schakelaars, maar ik wil weten welke in moet bestellen om deze schakelfunctie voor elkaar te krijgen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik denk dat TS deze in gedachten heeft:

    ==> Deze heb ik dus gebruikt in mijn tekening met aanname's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Had me er al een beetje in verdiept omdat ik vandaag alles heb zitten omtekenen naar een rotaryswitch voor een soort gelijk projectje.
    ==> Ik heb ook aan een rotary switch zitten denken.. Maar dat is niet wat ik wil (zou wel makkelijker schakelen zijn denk ik)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ja, duidelijk. Er zijn verschillende typen en het is wel wezenlijk om welk het gaat:



    ==> Kijk dat is nu een bruikbaar dokumentje, er is veel te vinden op internet, maar een duidelijk overzicht...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik ben onderhand wel een beetje benieuwd welk type schakelaar je nu hebt...
    ==> Zoals ik eerder al aangaf, ik heb nog geen schakelaars gekocht, wel weet ik wat ik wil, namelijk een Parallel/Single/Serie schakeling en dat met een 5way-switch + 3way DTDP-switch.
    Dus graag jullie advies hierin.
    Gearhead ;-)
    #LTD F250 #Squier #Line6 X3 pro #Korg DTR1000 #Sennheiser EW 172-E G3 #Diezel Herbert #Diezel 4X12 frondloaded Hempcone

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Neem dan een schakelaar zoals op de site van Seymour Duncan), die klopt met jouw tekening (ervan uitgaande dat je 5 way switch klopt.)
    147-c Guitars

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Neem dan een schakelaar zoals op de site van Seymour Duncan), die klopt met jouw tekening (ervan uitgaande dat je 5 way switch klopt.)
    Mooi om te weten, dank hiervoor..

    Maar nu ben ik dus nog niet zeker wat betreft de "Dimarzio Multi pole 5-way switch", is er iemand die hier wel ervaring mee heeft?

    Mvg René
    Gearhead ;-)
    #LTD F250 #Squier #Line6 X3 pro #Korg DTR1000 #Sennheiser EW 172-E G3 #Diezel Herbert #Diezel 4X12 frondloaded Hempcone

  6. #16

    Standaard

    Wat jij hebt getekend, zou een 16-polige megaswitch zijn (een 'dubbele stratschakelaar'); ik weet niet of die bestaan, ik ken ze wel als 24-polig maar dan moet je een heel ander aansluitschema verzinnen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Wat jij hebt getekend, zou een 16-polige megaswitch zijn (een 'dubbele stratschakelaar'); ik weet niet of die bestaan, ik ken ze wel als 24-polig maar dan moet je een heel ander aansluitschema verzinnen.
    Jij bedoelt aarschijnlijk deze http://www.eyb-guitars.de/Eyb-Englis...%20M%201.1.pdf dus de Megaswitch "M" type.. Ik zal me eens gaan verdiepen in deze schakelaar..

    René
    Gearhead ;-)
    #LTD F250 #Squier #Line6 X3 pro #Korg DTR1000 #Sennheiser EW 172-E G3 #Diezel Herbert #Diezel 4X12 frondloaded Hempcone

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top