Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Stratocaster met H-H-H schakelen met Multipole 5-way switch, hoe aan te sluiten?

    Hallo,

    Ik ben bezig een Strat op te bouwen met 3 Humbuckers, deze drie wil ik kunnen schakelen parallel-serie en single(hiervoor heb ik een 3 standen dpdt schakelaar.

    Verder wil ik met de 5 standen schakelaar een keuze kunnen maken tussen:
    -brug
    -brug+midden
    -midden
    -midden+hals
    -hals

    De hardware die ik hiervoor in gedachte heb is het volgende:
    -een volume
    -een tone
    -een dpdt schakelaar (3standen)
    -een multipole 5 standen schakelaar.

    Hier heb ik een voorzetje voor gemaakt, maar weet niet zeker of dit een beetje klopt, kan iemand dat bevestigen?



    Ik hoor graag jullie mening.
    Gearhead ;-)
    #LTD F250 #Squier #Line6 X3 pro #Korg DTR1000 #Sennheiser EW 172-E G3 #Diezel Herbert #Diezel 4X12 frondloaded Hempcone

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ziet er heel erg logisch uit. Zou absoluut moeten werken.

    Ik heb maar 1 opmerking:"
    In de stand waarbij de humbuckers gesplit zijn wordt 1 spoel per element helemaal losgekoppeld aah de "hete kant" ipv hem daar aan massa te hangen. Mogelijk is het beter om die spoel dan aan massa te hangen met beide kanten. Ik weet het niet uit ervaring, maar meer van "horen zeggen".
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Hoi

    Maar klopt het ook, zoals ik de multipole switch heb geïnterpreteerd?
    Hier ben ik namelijk niet helemaal zeker van.

    Gr Rene
    Gearhead ;-)
    #LTD F250 #Squier #Line6 X3 pro #Korg DTR1000 #Sennheiser EW 172-E G3 #Diezel Herbert #Diezel 4X12 frondloaded Hempcone

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Multipole switch zegt mij niets, maar als ik je schema zie, zie ik 4 rijen met polen die geschakeld zijn. Schema ziet er heel erg logisch uit. Die switch zou je even moeten doormeten.
    147-c Guitars

  5. #5

    Standaard

    Is die dpdt on-on-on of on-off-on?
    In het eerste geval verwacht ik dat je in de middelste stand helemaal niets hoort omdat alles met de aarde is verbonden; in het andere geval verwacht ik dat je in de middelste stand geen signaal hoort maar wel brom omdat de spoelen A alleen aan de signaalkant zijn verbonden. Parallel- en serieschakeling zullen wel werken.

    EDIT
    Grafische toelichting:

    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 8 januari 2013 om 23:26
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    ASB on-on-on is toch in de tussenstand links midden met links onder verbonden en rechts boven met rechts midden? Dan kkrijg je toch gewoon het geluid van alleen spoel 1A?
    147-c Guitars

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Links boven, links midden en rechts boven en en rechtsmidden (stand 1) is parallel

    Links midden, links onder, rechts boven, rechts midden (stand 2) is gesplit (alleen de spoelen A in het circuit)

    Links midden, links onder, rechts midden en rechts onder (stand 3) is serie. Massa > spoel B > spoel A > output.
    147-c Guitars

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    ASB on-on-on is toch in de tussenstand links midden met links onder verbonden en rechts boven met rechts midden? Dan kkrijg je toch gewoon het geluid van alleen spoel 1A?
    Nee, bij generieke dpdt-schakelaars van het type on-on-on zijn in de middelste stand in de linker en de rechter kolom alle drie de contacten met elkaar verbonden.
    Maar elke denkbare variant komt voor, ik weet nog niet waarmee we hier te maken hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Links boven, links midden en rechts boven en en rechtsmidden (stand 1) is parallel

    Links midden, links onder, rechts boven, rechts midden (stand 2) is gesplit (alleen de spoelen A in het circuit)

    Links midden, links onder, rechts midden en rechts onder (stand 3) is serie. Massa > spoel B > spoel A > output.
    Dat zou inderdaad kloppen als die schakelaar zo werkt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ik denk dat TS deze in gedachten heeft:

    147-c Guitars

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Had me er al een beetje in verdiept omdat ik vandaag alles heb zitten omtekenen naar een rotaryswitch voor een soort gelijk projectje.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top