Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    De tremelo zwevend afstellen zoals Martin hierboven zegt is inderdaad een oplossing. Maar kijk eerst eens goed naar je hals. Hij hoort namelijk iets hol te staan. (De mate van de holling is afhankelijk van je toetsradius.)
    Ik zou de trussrod gewoon los draaien. De trekkracht van de snaren zorgt na verloop van tijd dat de hals hol komt staan. Mocht ie dan té hol staan, kun je 'm vanaf daar weer terug draaien.

    Lees dit artikel maar.

    http://www.strat-talk.com/resources/...99s-truss-rod/

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan Muller Bekijk bericht
    Wat is de afstand tussen de onderkant lage e-snaar en de bovenkant van de 12de fret? Als die erg klein is en je brugzadels staan al in de hoogste positie zul je toch je neckpocket wat verder moeten uitfrezen, kan overigens prima zonder de lak te beschadigen.
    Die afstand is ongeveer 1,6 mm

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marshall0611 Bekijk bericht
    Die afstand is ongeveer 1,6 mm
    Da's erg weinig als je zadels op hun hoogste stand staan. Een 'normale' actie is tussen de 1,6 en de 2,5 voor de meeste mensen, met dan nog een beetje speelruimte omhoog en omlaag. Jij hebt met 1.6 geen speelruimte meer om je actie hoger te zetten.

    Ik weet niet hoeveel ruimte je nog kunt creëren door je tremolo zwevend af te stellen. Maar als daar geen winst in zit denk ik toch dat je je neckpocket ongeveer 1.4 mm dieper moet frezen. Je hebt dan in de bovenste stand een actie van 3 mm, wat hoog is, en voldoende speelruimte voor zowel een hoge als een lage actie.

    Maar wacht nog even af wat Oigun er van zegt, die heeft hier beduidend meer ervaring mee dan ik...

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Misschien overbodig, maar denk er ook om dat je elementen niet te hoog zitten, he? Magnetic pull enzo...

    Hoe dan ook; probeer eerst alles uit te sluiten. Ik zou ook niet zomaar beginnen te frezen en afgaande op je foto's is de diepte ook wel goed.

    Prachtig afgewerkte gitaar trouwens.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Oh is dat jouw gitaar op de foto's die Martin plaatste?

    Wat een véél simpelere oplossing is is wat langere schroefjes voor je brugzadels nemen bedenk ik me net.

    Je zult toch meer stelruimte moeten hebben op je zadels, 1.6 in de hoogste stand is te weinig.
    Laatst gewijzigd door Daan Muller; 7 januari 2013 om 21:14

  6. #16

    Standaard

    Nou ik denk dat als ik alle lagen lak uit de hoeken van de neckpocket gefreesd heb genoeg verschil zal hebben.
    Dus zodra ik er tijd voor heb is dat het eerste wat ik ga doen.
    Thanks alvast voor de tips...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top