Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Maar de helft van de gekochte kitjes liggen onaf in een la. Vandaar het alternatief... MaBerY wat een mooi ding zeg. En die bedrading is prachtig! TWEE DIKKE DUIMEN!! Zou je wat mij betreft HIWATT op kunnen plakken.

    Jij hebt toch die KV50ST in bordeaux rood?

    Thanx.... Ja inderdaad, die KV50ST is het.
    Met die schijfecho die maar niet wil :-) mechanisch is het allemaal wel OK, maar hij moet eigenlijk nog even nageslepen worden.
    Er klopt nog steeds iets niet met die opname/wiskop impedanties. Oscillator slaat steeds af na aansluiten koppen.
    Wegens tijdgebrek en geen zin meer even aan de kant geschoven. Iets voor na de zomervakantie....

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik heb trouwens ook een buizentester. Een Amerikaanse.

    En mijn schijf echo werkt ook nog niet!

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #33

    Standaard

    Ik heb er ook een klaar , onlangs een kit overgenomen van een hier welbekend forumlid .

    .


    Het lijkt allemaal goed te werken , maar ik heb hier nog veel over te leren (wel leuk nuttig speelgoed)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Gaaf! Ooit moet ik er ook aan geloven ... een "huurtester" zou eigenlijk handiger zijn, ik heb 'm maar een paar keer per jaar nodig.

  5. #35

    Standaard

    Tja .. nodig heb ik 'm ook niet , maar het bouwproces alleen al heeft me veel geleerd . en nu weet ik welke buizen weg kunnen en welke nog mooi bij elkaar passen (bovenstaande grafiek is een set EL84 die goed matcht) .

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theodorus Bekijk bericht
    Ik heb er ook een klaar , onlangs een kit overgenomen van een hier welbekend forumlid .

    .


    Het lijkt allemaal goed te werken , maar ik heb hier nog veel over te leren (wel leuk nuttig speelgoed)
    Leuk Theo. Zie dat je hem al af heb!!!!
    Nico


  7. #37

    Standaard

    Ja, geen simpel ding om te bouwen maar de handleiding was perfect (in delen met elk een een test aan het einde) , nooit geweten dat testen zo leuk was

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    En ook gelijk die optie voor de 400V ingebouwd?
    Nico


  9. #39

    Standaard

    Ja uiteraard en daar heeft hij geen moeite mee .. ik heb de meeste soorten buizen die ik in mijn verzameling heb al met succes kunnen testen (het interpreteren van de soms verrassende uitslagen en het invullen van de parameters kost nog wat moeite)
    Wat bijvoorbeeld heel handig is een dubbele triode in een keer te testen om zo een gebalanceerde te kunnen uitzoeken , of de meetgegevens gebruiken om spice model mee te maken (niet dat ik dat al kan )
    Kortom veel pret met buizen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top