Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Die heb je dan toch altijd?
    Niet helemaal denk ik.

    Als je de meetklemmen op de middenpoot van de draaischakelaar zet en je knoop de buisvoetpennen allemaal op de uitgangen dan kan je abusievelijk b.v. de Va en de Vs aan elkaar hangen.


    Bij het omdraaien van de centrale aftakking naar de buispennen kan dit niet



    Of ik zie iets over het hoofd?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Je hebt toch ook buizen met duplicaat verbindingen.
    Naast een evt. fout door VA aan de gloei te hangen etc etc.
    Ik denk dat ik toch maar ga voor de softwarematige schakeling. Maatje van me heeft al een matrix board setje gemaakt met 81 relais. alleen die worden apart via een arduino gestuurd. Dus zit je dan nog met 2 USB aansluitingen. En ik wil dat die PIC dat gaat doen.
    Nico


  3. #23

    Standaard

    Ik ga voor de eenvoudige oplossing met banaanpluggen en patchkabels.
    Misschien ga ik wat buisvoeten vast bedraden voor de paar buistypes die ik gebruik.
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Je hebt toch ook buizen met duplicaat verbindingen.
    Naast een evt. fout door VA aan de gloei te hangen etc etc.
    Ik denk dat ik toch maar ga voor de softwarematige schakeling. Maatje van me heeft al een matrix board setje gemaakt met 81 relais. alleen die worden apart via een arduino gestuurd. Dus zit je dan nog met 2 USB aansluitingen. En ik wil dat die PIC dat gaat doen.
    Volgens mij is de PIC broncode niet openbaar. Hoe dacht je de aansturing dan te realiseren?
    81 relais klinkt voor mij als een nachtmerrie. te veel gedoe voor die paar buistypes die gangbaar zijn. En natuurlijk zijn er buizen met duplicaat verbindingen, maar dat is geen groot probleem volgens mij.
    Reichelt pakketje binnen dus verder met boren en frontplaat toestanden. :-)
    Laatst gewijzigd door MaBerY; 9 april 2013 om 22:34

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    9 bordjes met 9 relais tegen een backplane aan. Arduino gebruiken ze nu om aan te sturen. De broncode hoeft van mij niet open te zijn. Je kan hem ook vragen om een bitpatroon door te geven aan bijv. een hard/soft SPI. Input komt uit de toepassing. En daarmee kan je de relais vooraf instellen voordat je met testen begint. Gezien de kontakten met hem tot nu toe verwacht ik daar geen problemen mee
    Nico


  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Hij is eindelijk helemaal klaar en werkend..
    Het heeft even geduurd omdat het uitwerken van het kastontwerp en het uitvoeren daarvan wat meer tijd nodig had en er ook gewoon een gezin is.... :-P



    Een blik op de ingewanden....



    En uiteindelijk rolt dit er uit: een meting aan een EL81 in dit geval.



    Ik heb er ook al een NOS ECC83 van telefunken en een 12AY7 van Sylvania er in gehad die ook een prima beeld lieten zien vergeleken met de specs in de buizenboeken.

    Het vergt enige gewenning om met de software interface op de computer om te gaan, maar het meten is gewoon een genot. Ik kon het niet laten om er een leuk 0-500 Volt metertje aan toe te voegen om te zien dat er wat gebeurt. Echt nodig is het niet, maar het smoelt zo leuk....

  7. #27

    Standaard

    Mooi ding geworden!
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Wat een ontzettend mooie kast is dat geworden.... Ik heb nog potmeters met een miljoen aansluitingen om die klikken te maken. Die dingen heb ik ooit gehad en ik heb er denk ik wel een stuk of 50. Als ik er iemand blij mee kan maken?

    Er zijn trouwens nu ook nieuwe handige buizentesters in de handel o.a. van Orange..

    Bij Thomann verkrijgbaar voor nog geen 500 euro. Ik zeg niet dat dat goedkoop is.... Maar ik heb ook geen notie wat de kit die hier beschreven is nu eigenlijk kost...

    Er was nog een recente buizentester.... Maar die kan ik zo een twee drie niet vinden...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Ja ik heb dat nummer van de Gitarist gekocht waar die Orange in beschreven staat. Dat ding is perfect voor gitaarwinkels die snel even een testje uit moeten voeren. De interpretatie goed/niet goed is al ingebed in het apparaat, maar de criteria waarop dat gebaseerd wordt, daar moet je maar een beetje naar gissen. Ik weet graag wat ik meet.

    Die bouwkit+printplaat voor de uTracer is 200 euries, maar je kan het zo mooi maken als je zelf wilt.
    Ik heb er nog 100 euro aan onderdelen zoals knappe buisvoeten, draaischakelaars en ander lekkers tegenaan gesmeten en een substantiele hoeveelheid tijd, maar de fun van het zelf maken is onbetaalbaar. Het is ook nog eens een buitengewoon goed gedocumenteerd allemaal. Een koopje IMHO....
    Voor mensen die niet veel van knutselen houden is die Orange kist een hit, maar voor mij is hij te beperkt.
    Die grafiekjes maken is big fun....:-)
    Laatst gewijzigd door MaBerY; 4 juli 2013 om 10:07

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Maar de helft van de gekochte kitjes liggen onaf in een la. Vandaar het alternatief... MaBerY wat een mooi ding zeg. En die bedrading is prachtig! TWEE DIKKE DUIMEN!! Zou je wat mij betreft HIWATT op kunnen plakken.

    Jij hebt toch die KV50ST in bordeaux rood?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top