Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Music "The Grand Piano" van de Golden Earrings

    Heb onlangs weer een juweelte ontdekt, nummer The Grand Piano van de Golden Earrings (1969). Zou dit graag op de gitaar willen spelen maar kan geen akkoorden vinden. Weet iemand soms de akkoorden van dit prachtige nummer, geschreven door Rinus Gerritsen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Eigenlijk hoor je jezelf een beetje voor te stellen in "Stel jezelf voor", stel je voor dat niemand zich nog voorstelt.
    Hoe dan ook, welkom en mocht iemand zich geroepen voelen je te helpen, ik heb het nummer gedownload en in mijn dropbox gegooid.
    Hier de link: http://db.tt/CDClgAYK
    Ik geloof dat het begint met Am Em F G, anderen kunnen dat veel beter en sneller uitzoeken.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3

    Standaard

    Welkom! Eigenlijk hoort een dergelijke vraag onder 'Tabulatuur', maar desalniettemin:

    Golden Earring - The Grand Piano

    | Am - G/A - | F/A - G/A - | Am - G/A - | F/A - G/A - |

    | Asus2 - - - | - - - - | (alleen 1ste keer)

    | Am - - - | F - - - | C - - - | G - - - | 2x

    | E - - - | Am - - - | C - - - | G - - - |

    | E - - - | Am - - - | Dm - F E | Asus4 - - - | - - - - |

    | G - - - | C - - - | E - - - | Am - - - |

    | G - - - | C - D - | E - - - | (terug naar het begin)
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4

    Standaard

    Sorry, heb mij wel voorgesteld maar blijkbaar op de verkeerde plaats, ben nieuw op gitaarnet, vandaar. Maar toch bedankt voor jullie reactie, ga meteen spelen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    Nog even een kleine tip: de bandnaam is in enkelvoud.

  6. #6

    Standaard

    Ze zijn begonnen als meervoud maar naar verluidt, zijn ze in '69 overgestapt op enkelvoud. Het nummer The Grand Piano zit net op de grens; goed mogelijk dat ze het nog als meervoud hebben opgenomen maar ik durf er op geen enkele manier uitsluitsel over te geven
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    890

    Standaard

    I stand corrected. The Grand Piano komt van het album "On the Double" uit '68, en is dus wel degelijk in meervoud opgenomen. Weer wat geleerd.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Hi
    In de tijd dat idealisme nog niet per se een leftish leaning was, en in hoog aanzien stond, kwam deze dubbelaar uit. Een beetje een bring down na Winter Harvest. De mening in die tijd was, dat er net genoeg goede nummers op stonden voor een goede LP. En dat men eigenlijk een stuk integriteit had geofferd aan een modieuze gril.

    Dat bleek ook toen op een bepaald moment door de groep een reclame voor Coca Cola werd gedaan door GE, die nadien jarenlang Cola Earring(s) zijn genoemd. Heeft ze geld opgebracht, maar hun geloofwaardigheid een enorme knauw gegeven.

    Dit pianolied werd gezongen door Barry Hay (ex The Haigs), die zeker in het begin zich nauwelijks hoorbaar onderscheidde van Frans. Behalve dat hij met een dwarsfluit zwaaide en geboren leek te zijn in Engeland, zo werd gefluisterd. En dat laatste scheelde een hoop.

    Willem Bieler (zanger Q65) sprak geen Engels maar afgezien van dit onbetekenende detail, kon altijd rekenen op de gedachte dat hij meer podium persoonlijkheid mee bracht in zijn pink, dan Barry in zijn hele Pop Foto/Muziek Expres lijf.

    Als je terug kijkt lijkt dit nauwelijks fair. Toch, in de as Get Records, Concerto, T.Vilters Rembrandtplein, een niet onbelangrijke factor op platengebied, was dit de grootste gemene deler.

    Als wij in de buurt van Amsterdam (bijvoorbeeld lijn 3) speelden, hadden wij een bandje bij ons dat bestond uit 3 jongens van 15. Zij deden Dong dong diky diky dong beter dan GE.

    Pas later hebben ze weer wat respect opgebouwd. Terwijl je nu terugkijkend toch moet constateren dat ze een lange carrière achter de rug hebben.
    Lang antwoord op de vraag. Kort antwoord: Barry Hay.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Toch Barry Hay dus, ik was in de veronderstelling dat hij er pas met "Wall of Dolls" bij was gekomen, maar dat was Zuiderwijk.

    Wel weer leuke info Gus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top