Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard beste goedkope tuners

    Ik zoek voor wat (zowel Gibson-achtige als Fender-achtige) gitaren tuners ter vervanging van de niet al te beste tuners die er nu op zitten. Hoe ze er uitzien en of er gaatjes voor bijgeboord moeten worden boeit niet zo veel, want het gaat om goedkope gitaren.

    Er is zo ontzettend veel keus en ze verschillen nogal in prijs, zodat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zou graag weten wat naar jullie mening de de goedkoopste tuners zijn (merk en typeaanduiding) die je zonder meer goed kunt noemen.
    Ik heb te veel staan dat ik te weinig gebruik.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    de merkloze tuners die Guitar Supplies verkoopt, zijn dik in orde.
    Gotoh tuners zijn ook niet zo duur en heel goed

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik heb die goedkoopste tuners van Guitarsupplies op mijn inelkaarschroeftele en in combinatie met een deftige nut doen ze hun werk meer dan behoorlijk.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nog een setje merkloze voor je, is dat wat? 6 in lijn, niks bijzonders aan-stijl.
    Op de hoogte blijven? www.doudebock.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    als het locking tuners moeten zijn: deze heb ik op 2 gitaren en zijn prima

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Die goedkope die Kakihara toont heb ik eens op een mini tele gezet, ze voldoen, maar goed vind ik ze niet. je voelt gewoon de worm in het tandwiel snijden, wat volgens mij resulteert in losse tuners na enkele maanden / jaren. Toonvast blijft een tuner normaal gezien wel, maar ik heb graag dat ze redelijk direct reageren, niet dat je pas na een kwartslag voelt dat de worm het tandwiel aanzet ...

    Neem dan liever schallers, zien er hetzelfde uit, en voelt toch beter aan, imo !



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    @ LemmyNL: ik ben niet geïnteresseerd in overnamen van merkloze tuners. Ook (@ Napoje) hoeven het geen locking tuners te zijn. Niks fancy, ik wil alleen dat ik iets kan kopen wat een verbetering is ten opzichte van de middelmatige tuners waar veel goedkoper gitaren mee uitgerust zijn, en waarmee eventuele stemproblemen over zijn, en omdat het goedkope gitaren betreft wil ik daar ook weer niet méér aan uitgeven dan strikt nodig.

    Gezien de goede ervaringen met Guitarsupplies wil ik er daar wel wat van bestellen, (€ 16,95 per set is goed te doen), maar ik wacht even af of er andere suggesties zijn.

    Edit: na het lezen van de reactie van Stijnekens denk ik inderdaad even beter te kunnen afwachten. Het gaat me ook om nauwkeurig te kunnen stemmen, dus dan moeten ze redelijk bestand zijn tegen slijtage waardoor speling ontstaat.
    Ik heb te veel staan dat ik te weinig gebruik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top