Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    Alkmaar N-H
    Berichten
    11

    Standaard Dynacord echocord s62 en Klemt Echolette -S- defect

    Hallo beste mensen,

    Ik heb 2 buizen tape echo's 1 van dynacord en 1 van klemt.
    Helaas werken deze 2 echo apparaten niet geheel naar behoeven.
    Bij beide apparaten werk de pre-amp gedeelte goed waardoor ik wel mijn gitaar geluid kan versterken naar bijv een versterker. echter is er geen echo aanwezig.
    Ik ben er achter gekomen dat de afspeel koppen werken van de echocord, wel aardig zacht, en de opname koppen werken ook,
    Dit heb ik vernomen doordat ik er een band recorder er bij heb gepakt, daarna een band genomen waar ik zeker van was dat er iets opstond en langs de afspeel koppen van de echocord laten lopen, ik hoorde geluid.
    Dit heb ik visa versa gedaan met de opneem koppen en ik hoorde mijn opgenomen gitaar geluid uit de band recorder komen.
    Dus nu snap ik het niet echt meer, opneem koppen werken en afspeel koppen ook, doch geen echo.
    Bij de klemt was dit bijna het zelfde geval alleen hier hoorde ik ook geen geluid van de afspeel koppen.
    Heeft iemand een idee of wat dan ook wat kan leiden tot meer duidelijkheid of een werkende tape echo.

    Mocht er nog een zeer technisch persoon rondom alkmaar of wat daarbuiten aanwezig zijn die zijn helpende hand kan bieden zou ik ook zeer op prijs stellen, In ieder geval alle hulp is welkom.

    Mvg

    Frank

  2. #2

    Standaard

    Tja, er kan natuurlijk veel mis zijn met deze units. Waar ik iig naar zou kijken
    - Komt het signaal bij de record kop?
    - Is de record kop werkend? (effe doormeten)
    - Is de BIAS werkend; geeft de kop een draaggolf af?
    - Zijn de koppen gecalibreerd op de record kop? De opname koppen moeten EXACT zo zijn opgesteld als de record kop anders kunnen ze de tape niet lezen
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    Alkmaar N-H
    Berichten
    11

    Standaard

    Deze apparaten hebben 3 opname koppen en 2 afspeel koppen, zover ik heb getest werken de opname koppen van beide apparaten
    bij de dynacord werkt 1 afspeel kop en de 2e afspeel kop heel zacht, bij de klemt krijg ik helemaal geen signaal bij de afspeelkoppen.
    Maar raar dat er bij de dynacord toch niets gebeurd ook al werken de afspeel en opname koppen. Ik heb de posities nagekeken van de koppen en die staan precies gelijk. maar niets helemaal niets. Bij beide apparaten moet er iets mis zijn bij het afspelen denk ik.

  4. #4

    Standaard

    Nakijken van opname koppen tov de record kop is niet genoeg; ze moeten echt 100% identiek staan willen ze iets opnemen. En dan kan echt letterlijk mm schelen in een X, Y of Z vlak........... te vaak die dingen moeten calibreren en dat kost zoveel tijd
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  5. #5

    Standaard

    Ik ben net nieuw vanwege een eigen probleem. Door het zoeken kwam ik een antwoord tegen waar jij heel misschien iets aan hebt. Als de apparaten DIN uitgangen hebben dan staan er op pin 1 en 3 verschillende signalen, pin 2 in het midden is altijd massa. Kijk dus of je verloop of din kabel daarop is aangepast. Dit zeg ik vooral omdat blijkbaar alles wel werkt en toch...

    NU mijn eigen probleem in een nieuwe post,

    groet, Wilfrid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top