Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Cloth wire bestellen voor een Strat

    Hoi Allemaal,

    Ik wil binnenkort wat zwarte en witte cloth wire bestellen voor mijn stratocaster. Alles onder de slagplaat moet ge-wired worden. Hoeveel cm zal ik van beide kleuren nodig hebben is jullie ervaring?

    Alvast heel erg bedankt!

    Sonny

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2010
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    711

    Standaard

    Ik weet niet of ik het mag zeggen, maar Dieter van Guitarsupplies kan je dat zonder problemen vertellen (heeft zelf de nodige Strats).
    Who needs a signature?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk bericht
    Ik weet niet of ik het mag zeggen, maar Dieter van Guitarsupplies kan je dat zonder problemen vertellen (heeft zelf de nodige Strats).
    Dat is inderdaad wel een idee.

    En anders bestel ik van iedere kleur 2 meter. Dan hoef ik ook niet te gaan stressen of ik het wel ga halen met het draad.

    Thankz

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    dan haal je het heeeel ruim.. je hebt volgens mij nog geen meter nodig per kleur..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je hebt een paar korte stukjes van een paar cm nodig om van de schakelaar naar de pots te gaan. Ongeveer 2x 20 cm naar de jack en ongeveer 20 cm naar de klauw. Van beiden een halve meter is al ruim voldoende, maar ik zou zeker meer nemen. Dat spul "vreet geen brood" en komt zeker nog wel van pas.
    147-c Guitars

  6. #6

    Standaard

    Ik was vergeten te zeggen dat ik ook de pick-ups opnieuw wil bedraden met de cloth wire. Vandaar dat ik aan 2 meter per kleur zat te denken. Het zijn namelijk pick-ups die eerst op een Japanse fender '62 reissue zaten. Ik had op ebay een loaded pickguard gekocht, maar de bedrading ziet er nogal dun en zielig uit. Of gaat dat helemaal niet zo makkelijk?

    Misschien nog mensen met ervaring met zulke pick-ups qua sound? Ik heb ze namelijk nog niet gehoord.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je kan die bedrading vervangen, maar als het niet echt noodzakelijk is, dan zou ik het niet doen. Het is nogal kwetsbaar werken aan die oogjes op de bobin. Als je per ongeluk je wikkeldraad ergens breekt kan de boel de kliko in.
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Waarom zou je de bedrading vervangen?? je bent niet goed wijs als je dat voor je lol gaat doen hoor! luister maar goed naar TR.

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor jullie tip om er vanaf te blijven! Vandaar dat ik het ook in mijn eerdere post al even vroeg of dat wel makkelijk zou gaan of juist niet.

    Dan vervang ik gewoon alleen de andere draden onder de slagplaat.

    Zat ook eens te kijken naar condensators. In de reissues (en waarschijnlijk ook in de originele) uit bijvoorbeeld '57 of '62 zit een 0.1uf condensator en in de Stevie Ray Vaughan strat gemaakt door Fender zit een 0.022uf condensator.

    Wat is nou eigenlijk het verschil tussen deze twee?

    En heb ik dan een keramische nodig of een van polyester?
    Laatst gewijzigd door Sonny; 6 januari 2013 om 00:58

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Over keramisch of polyester zou ik je geen zorgen maken, dat hoor je niet.

    0,1 of 0,022 µ is wel een verschil. Anderen gaan je kunnen vertellen wat ze net doen, maar uit ervaring weet ik ook dat ze niet alleen werken wanneer je de tone knop dicht draait, maar ook vol open de klank al bepalen. (ondervinding komt van een esquire bedrading met 3 weg switch en 1 pup: standen waren: 1: rechtstreeks naar jack, 2: met actieve tone knop, 3: enkel bas (tone dicht). stand 1 en 2 waren niet hetzelfde met tone volledig open !!!)



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top