Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39

Discussie: JTM45 mods vragen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard JTM45 mods vragen

    Omdat ik er weinig over kon vinden, maar even een nieuw topic..

    Mijn Marshall JTM45 Reissue is echt een geweldige bak. helemaal het geluid dat ik nodig heb. Toch ben ik er over aan het denken om 2 kleine mods te laten uitvoeren:
    - Een effectsloop: Zo veel (slechte) pedalen heb ik tegenwoordig niet meer, maar het lijkt me (nu ik meer verstand heb van effecten en sound dan vroeger toen ik wel nog, op de Blackstar HT-20, een loop had) leuk om toch weer gebruik te kunnen maken van een effectsloop. En dan niet met een knopje voor + of - zo veel Db (zoals op de HT-20) of met volumepots of weet ik wat. gewoon een loop out en rechts/links in (als dat mogelijk is tenmiste)

    - Minder snelle oversturing; de cleane sound van de JTM45 is geweldig, maar ik merk toch op de repetities en gigs (ik gebruik kanaal 2 (het normale kanaal), bij de repetities met een 1x12 30w cab en meestal bij de gigs mijn 4x12 met greebacks) dat het volume rond 12u. staat, en dan komt er al een lichte oversturing in, welke steeds meer wordt naarmate hoe lang de amp aan staat. Het liefste heb ik dat de JTM wat langer clean blijft. maar dit lijkt me wat eerder buizen verwisselen de bias afstellen dan een mod?

    Dan komt er ook nog bij dat de amp op kanaal 1 (High treble kanaal) nagekeken moet worden, omdat deze ruist (probleem is al langer, maar heb er nog niks aan laten doen )

    Weet iemand of deze mod's/aanpassingen gedaan kunnen worden/realistisch? Misschien met adres van een goede amptech (het liefst ook niet te ver weg).
    En hoe veel zou zo'n "grapje" kosten?

    Groet,
    Luc
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Al eens een ander preamp buisje geprobeerd? Kan misschien de oplossing zijn, en kun je zelf verhelpen
    Zelfde geld voor het cleane blijven, probeer eens een at7 of zelfs au7 buisje in de preamp dat zal veel schelen.

    Beetje amp tech kan er zat een fx loop in bouwen lijkt me, de plexi reissues hebben dit ook.
    Wat het gaat kosten hangt sterk af van degene die hem erin bouwt, zou je toch moeten vragen.

    Overigens, als je hem echt cleaner gaat maken heb je misschien niet eens meer een fx loop nodig.
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Dat is de rede waarom ik mijn clean krijg door met mijn volume knop te werken. Zit er aan te denken om mijn c-type(jtm45 based) te laten draaien op 6550 buizen voor wat meer power en headroom maar ik weet niet zeker of de trafo's dat trekken.

    http://www.raw-sewage.net/jtm45ri_mods.html
    Lijst met mods die je kan doen bij een jtm45ri
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Zo te lezen heb je de fx loop niet echt nodig.... Ik zou deze niet laten inbouwen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Hhmmm.. eens kijken wat er voor het bouwen van de fxloop gevraagd wordt, anders laat ik dat idee maar vagen.

    En alle pre amp buisjes heb ik al eens vervangen, en het probleem is nog niet verholpen. Dus er zal ergens een rot draadje of slechte soldeerverbinding zijn.

  6. #6

    Standaard

    Een 4x12 met greenbacks zal wel fantastisch klinken, maar het rendement is laag en dus moet je volume omhoog.
    Met speakers met een hoger rendement kan je volume iets omlaag en ga je cleaner blijven.
    Let there be rock.

    For sale : niks.

  7. #7

    Standaard

    De negatieve feedback vergroten.

  8. #8

    Standaard

    Waarom zou je in hemelsnaam een stereo in willen? Je hebt een mono versterker dus dan moet het toch weer worden teruggemixt naar mono, laat dat maar aan je pedaaltjes over, dan hoef je ook gewoon maar met 1 kabel de return in. Dat scheelt weer rommel op het podium.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    De meesten willen juist dat die reissues wat soepeler opbreken, jij wil 'm juist cleaner Negatieve feedback verhogen is een optie, andere speakers in je kast is een optie. Loop kan ook wel worden gerealiseerd in zo'n ding, maar stereo terug: dan snap je het niet helemaal, je hebt maar één eindtrap hè, niet twee.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Iets met een brightcap? In mijn LC heb ik de brightcap schakelbaar , zonder die cap breekt hij minder snel op.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top