Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Soldeerbout...

  1. #11

    Standaard

    Maar het gaat mij idd om een soldeerbout / station tussen de 40,- en 60,-.... af en toe voor een 'projectje'...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #12

    Standaard

    Velleman is zoals geopperd een prima ding. Stugge draad heeft de mijne in elk geval niet.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik doe ook maar "af en toe een projectje". Meer zal het ook nooit worden, vrees ik...
    Maar ik ben wel stikblij met de Weller WECP-20 die ik pas van MP heb geplukt voor 100 euro.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14

    Standaard

    Als 't echt goedkoop moet zijn, neem dan die BaseTech van 20 euro, ik heb hem ook. Hij doet het ook nog goed en ik kreeg er voor die prijs zelfs een desoldeerpompje, wat soldeersel en een nieuwe tip bij.
    Je voelt natuurlijk dat het geen topkwaliteit is, het handvat wordt, bij hogere instellingen, erg warm, de draad is vrij stug, en om de X aantal weken moet ik de tip opnieuw vast draaien, maar voor de rest voldoet hij prima voor mij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacky Bekijk bericht
    Weller magnestat ik zou het de volkswagen onder de soldeer stations willen noemen er is zat beters te vinden Metcal, JBC en ook weller heeft niet stil gezeten ;-)

    Maaaaaarrrrrrr voor gewoon hobbywerk wat de poster bedoeld prima inzetbaar en ook voor de vakmana nog steeds en knap stuk gereedschap maar om het een rolls royce te noemen .......
    Dé "Rolls" ,.....ik heb 'm elke dag aanstaan , en deze is sinds 1981 in m'n bezit .
    Het element en de magneet-schakelaar zijn in deze tijd 1 X vervangen .
    Als je NIET met de stiften plastic wegbrandt/smelt , dan gaan deze bovendien ook behoorlijk lang mee.
    Alle onderdelen van dit ding zijn nog te koop .

    Bij twee elektronica-werkgevers had ik ook deze super-boutjes tot m'n beschikking .

    Ik WIL niet eens wat anders !

    ( ennuhhhh ,...ik heb geen aandelen in die fabriek ! )

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Dé "Rolls" ,.....ik heb 'm elke dag aanstaan , en deze is sinds 1981 in m'n bezit .
    Het element en de magneet-schakelaar zijn in deze tijd 1 X vervangen .
    Als je NIET met de stiften plastic wegbrandt/smelt , dan gaan deze bovendien ook behoorlijk lang mee.
    Alle onderdelen van dit ding zijn nog te koop .

    Bij twee elektronica-werkgevers had ik ook deze super-boutjes tot m'n beschikking .

    Ik WIL niet eens wat anders !

    ( ennuhhhh ,...ik heb geen aandelen in die fabriek ! )
    +1 ..... Kan het niet mooier verwoorden (ik schiet even vol, sorry)







    @jacky: Was VW ook niet van Bentley
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    +1 ..... Kan het niet mooier verwoorden (ik schiet even vol, sorry)







    @jacky: Was VW ook niet van Bentley
    Ha ha ha ha prima hoor als je tevreden bent lekker mee door solderen je hoort mij niet zeggen dat het slecht is ...er is echter meer ;-)

  8. #18

    Standaard

    Gezien al jullie lovende woorden over de Weller Soldeerstations.... heb ik er vandaag één op Marktplaats gescored... komt loop van de week mijn kant uit...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Gezien al jullie lovende woorden over de Weller Soldeerstations.... heb ik er vandaag één op Marktplaats gescored... komt loop van de week mijn kant uit...
    Ga je geen spijt van hebben. Ik heb mijn Magnastat een jaar of vijf terug voor twee tientjes op mp gevonden. Stokoud, volgens de verkoper, maar had hem nog nooit in de steek gelaten. Mij ook niet. HEERLIJK ding!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top