Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    195

    Standaard Harmony LP junior customizen

    Hallo allemaal,

    Nadat ik een Jaguar bouwmodel in elkaar heb geknutseld, wat me aardig goed af is gegaan, en een oude Dylon bas heb gereviseerd en van een nieuw kleurtje heb voorzien, is het tijd voor een nieuw project.
    Eerst even de foto's van de andere projectjes:

    De jaguar in surf green nitro:


    De Dylon in een candy orange/red burst:


    Nou heb ik dus al jaren een Harmony LP Juniormodel, waar ik al eens een DiMarzio Humbucker from hell in heb laten zetten. Het is een superfijn spelend gitaartje maar ik wil er meer uithalen.

    Het idee: ik wil er een neck PU bijzetten, inclusief de 2 bijkomende pots en 3-way thoggleswitch. Eventueel de brug vervangen door een wraparound met verstelbare zadels. En vervolgens als goldtop spuiten.

    Had hier al veel rondgezocht, maar eigenlijk niet echt een vergelijkbaar project gevonden.
    Hebben jullie tips, ideeen enzovoort ivm frezen van de gaten?
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee......... alle hulp is welkom.

    Alvast bedankt.

    Edit........even een paar foto's

    Laatst gewijzigd door Pontimic; 31 december 2012 om 16:43

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Die hals is geen bolt-on zeker?

    En in vind het trouwens wel een toffe no-nonsens gitaar zo! Overspuiten, wraparound erop en klaar!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    195

    Standaard

    Is ook een leuke no nonsense gitaar, speelt ook geweldig. Het is wel een bolt on hals. Zal later nog wel een paar plaatjes schieten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    In dat geval: Hals eraf, freesmalletje van humbucker/singlecoil/p90/whatever positioneren en met een bovenfrees+kopieerbitje laagje voor laagje de cavity frezen. De extra ruimte die je nodig hebt aan de achterkant kun je op een soortgelijke manier erbij frezen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    195

    Standaard

    Super, bedankt. Zal ff op zoek naar een freesmalletje. Eerst maar ff uitmeten en gitaar demonteren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jilles Bekijk bericht
    In dat geval: Hals eraf, freesmalletje van humbucker/singlecoil/p90/whatever positioneren en met een bovenfrees+kopieerbitje laagje voor laagje de cavity frezen. De extra ruimte die je nodig hebt aan de achterkant kun je op een soortgelijke manier erbij frezen.
    En vanuit de neckpocket kan je met een lange boor de boel dwars door de frezing van het halselement naar het brugelement doorboren. heb je gelijk een mooi kanaaltje voor je bedrading.
    147-c Guitars

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2012
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    195

    Standaard

    Thanx.... kom er ook net achter dat de pots cavity al is voorbereid op 4 pots en er al een (bijna) gat is doorgefreest voor een jack op de zijkant van de body. Dat scheelt een hoop werk. Zit nu te twijfelen of ik dan de 3-way thoggle achterwege zal laten......de elementen dus alleen met de volumepots te regelen. Scheelt een boel werk........aan de andere kant scheelt het ook weer mogelijkheden.....

    Foto's:




    2e foto is een beetje wazig, maar je kan er wel het gat naar de zijkant van de body op zien.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Moet de 3 way toggle op de traditionele plek van een les paul komen?
    Zo niet, dan deze in de control cavity laten vallen, beetje a la SG?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pontimic Bekijk bericht
    Als ik het zo zie, dan zit er waarschijnlijk ook al een kanaal richting de toggle switch boven de hals.
    Als ze het zo goed voorbereiden, dan zal de rest er ook al wel zitten, denk ik, enkel nog pup gat frezen en klaar !



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Als ik het zo zie, dan zit er waarschijnlijk ook al een kanaal richting de toggle switch boven de hals.
    Als ze het zo goed voorbereiden, dan zal de rest er ook al wel zitten, denk ik, enkel nog pup gat frezen en klaar !
    Ik vraag me af...stel dat deze voorbereiding er niet is, zou het dan lukken om met een lange boor vanaf de draagbandknop naar een element holte te boren, vervolgens het gat tbv de switch te maken, die dan te verbinden met het zojuist geboorde gat, en dan het gat weer met een prop te dichten om de draagbandknop weer te bevestigen? Of zou dit no way lukken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top