Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1

    Standaard Rocksmith is binnen!

    Hoewel ik een totale game-leek ben (opgegroeid met atari, commodre 64 en de NES daarna afgehaakt), werd mijn interesse toch weldegelijk gewekt toen de eerste trailers van Rocksmith uitkwamen!

    Dit spel stelt je in staat a la guitar hero (ooit eens een blauwe maandag bij een vriend thuis gespeeld), op je game consule mee te jammen. Belangrijkste verschil; je plugt dus je eigenste echte gitaar in en niet een of ander plastic surrogaat.

    De Release date in Eurpoa is nogal vaag, maar wat bleek in Amerika is hij al uit! Na wat gegoogle blijkt dat je dus gewoon Amerikaanse playstation spellen op je Europeese consule te kunnen spelen. En nu wil het toeval dat ik dus een playstation heb staan (of beter gezegd mijn zoontje van elf heeft een playstation staan ).

    Ik online gezocht waar het beste te kopen en een webshop in Canada gevonden. omgerekend slechts een 10 euro duurder incluis verzendkosten dan de verwachte prijs in Europa, dus stoute schoenen aan en besteld! En voila zowaar gisteren aangekomen!

    Helaas kwam ik redelijk laat thuis na een seminair dus pas om half tien kon ik alles inpluggen en beginnen.

    Eerste indruk;
    wat ontzettend cool (is dit nog een gangbaar woord?) om je gitaar te pakken een kabel in je computer te steken en dan te kunnen spelen!

    Nadat het nieuwe ervan af was toch wat meer op de game zelf gefocussed.
    Het begint allemaal wat traag en belerend, maar redelijk snel ben je toch bezig met muziek maken. De layout is ok, de te spelen noten (in tab structuur) komen via een digitale hals op je af waarbij de kleur de te bespelen snaar aan geeft.

    Je moet wel eerst door wat intro geneuzel heen, en je playlist moet je gaande weg opbouwen maar de eerste indruk is positief.

    Morgenavond heb ik hopelijk wat meer tijd om er wat dieper in te duiken hopelijk kan ik dan ook wat vertellen over de leerwaarde en de fun factor.

    Ik ben een typische zolderkamer gitarist, die de schaarse speelminuten te vaak verspeeld met het blijven repeteren van de verschillende intros en solootjes die ik de loop der heb leren spelen.

    Voor mij de uitdaging; gaat dit spel mij helpen om eens wat hele nummers te spelen!

    Ik hou jullie op de hoogte!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    wat grappig! ben benieuwd..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    mocht je een link kunnen/willen plaatsen van waar je hem hebt aangeschaft, dan hou ik me aanbevolen!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    mocht je een link kunnen/willen plaatsen van waar je hem hebt aangeschaft, dan hou ik me aanbevolen!
    Ik heb hem hiervandaan;
    56 euro en een beetje (ex verzenden etc.)

    http://www.planetaxel.com/productDetails/008888346883

    Amazon duitsland heeft hem ook (binnen eu iets bestellen heeft toch mijn voorkeur normaal gesproken), maar daar vragen ze bijna 100 euro voor het spel.

    nb: alleen voor de playstation! xbox is regio-gebonden.

  5. #5

    Standaard

    Hoe zit het met de lag van het aanslaan naar de noot tot het moment dat de game ook echt herkent heeft dat je 'm speelt? Schijnt in de ontwikkeling veel gehannes mee te zijn geweest.

  6. #6

    Standaard

    Baal er nou wel een beetje van dat ik geen ps3 heb. Lijkt me best vet
    _________________________
    - VSP Les Paul
    - Jim Harley Stratocaster
    - Marshall MG100DFX

  7. #7

    Standaard

    Hallo,
    ik ben ook van plan om dit spel te kopen.
    Ik vraag me af of het mogelijk is om updates en extra songs te downloaden als je een amerikaanse versie hebt. Is er geen soort van regioblokkering ?

    Ben verder wel benieuwd naar uw ervaringen....

  8. #8

    Standaard

    Het komt ook voor PC en X360 uit hoor

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Hoe zit het met de lag van het aanslaan naar de noot tot het moment dat de game ook echt herkent heeft dat je 'm speelt? Schijnt in de ontwikkeling veel gehannes mee te zijn geweest.
    Ik heb er geen last van, mijn ps3 staat direct met een hdmi in een een lcd tv geplugd.

    Dit probleem schijnt wel groter te zijn bij xboxen. Er zit een handleiding bij die adviseert om de audio van je console op je versterker aan te sluiten dit voorkomt dan de lag.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiekenduts
    Hallo,
    ik ben ook van plan om dit spel te kopen.
    Ik vraag me af of het mogelijk is om updates en extra songs te downloaden als je een amerikaanse versie hebt. Is er geen soort van regioblokkering ?

    Updates zijn wel mogelijk, maar dowloads niet, wel kun je een aparte account aanmaken waarbij je de regio op USA kan zetten dan kun je via die account wel andere nummers kopen.

    Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

  10. #10

    Standaard

    Dan wacht ik wel geduldig op de pc versie :P Ga geen ps3 kopen alleen om rocksmith te spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top