Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    ik moet wel zeggen dat die hagstrom een prachtige gitaar was en fenomenale afwerking.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Misschien is dit een idee (voor een beginnende gitarist van 16)........een echte Gibson met 2x P90 pick-ups en lekker binnen het budget (449 euro) en samen met die Ibanez kan hij de meest gangbare pop en rock stijlen aan. Betreffende Hagstrom: Ik heb een Select Ultra Swede en ben er dik tevreden over.

    Voor de Gibson:
    http://www.thomann.de/nl/gibson_les_...aker_sc_se.htm
    Laatst gewijzigd door lefthandstrat; 29 december 2012 om 01:17

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    klopt niks mis met hagstrom, maar ik weet uit eigen ervaring dat je altijd iets wilt wat je niet hebt. En in mijn geval als ik een hagstrom zou kopen, zou ik toch altijd een oogje op een gibson blijven houden xD.

    enja een gretsch is groot, voor mij juist een voordeel want een les paul ziet er eigenlijk helemaal niet uit bij mij mede daarom ook een ''17 gretsch.

    en op de vraag of het wat toevoegt: tsja of een gretsch van 4k meer toevoegt dan een gitaar van 300 euro. nou een ding is zeker: die van 300 is bijna zeker meer bang for the buck.

    ga gewoon wat winkels af en bouw wat ervaring met gitaren op
    Ik zou persoonlijk net zo graag (zo niet liever!) een Hagstrom hebben dan een Gibson, als het om de naam gaat. (maar ik heb dan ook een kleine fetisj voor Scandinavië )

    Overigens las ik laatst wel dat Hagstroms tegenwoordig niet meer in Zweden worden gebouwd.

  4. #14

    Standaard

    Hi
    Netjes dat je je licht opsteekt om ervoor te zorgen dat je kind niet in 7 sloten tegelijk loopt.
    Misschien voor jou ook een reden om eens aan wat snaren te trekken?

    Ik heb een kinney (met een camera voor een beeldbuis) van The Spotnicks (ik meen Amapola 1963 of zo voor 'Dutch TV'), daarop is te zien dat de ritme gitarist al een mooi geluid haalt uit een Hagstrom.

    Fatsoenlijke prijs, goede eind controle en consistente kwaliteit. Er zijn heeeel beroemde merken die niet al die punten binnenhalen.

    Maar het belangrijkste: Vind je kind het lekker om op te spelen? Want anders zijn er 1000 redenen om iets anders te gaan doen met zijn tijd. Geen idee waar je huis woont, maar The Sound Shop Amstelveen heeft er altijd een aantal op voorraad. Kan ie ze proberen. En ze zullen je kind geen Rolls R verkopen voor zijn pakketdienst. Als je snapt wat ik bedoel.

    Vriendelijke groet, Gus

  5. #15
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik heb op een aantal Hagstrom's mogen spelen en allemaal waren ze goed afgesteld, speelden ze erg fijn en klonken ze ook nog 's erg goed.
    Inderdaad geen echte Zweedse gitaren, maar echt goede gitaren die helaas niet heel populair zijn. Blijf de headstock ook gaaf vinden.
    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik las ook dat het kind van de topicstarter de musicman het fijnste vond spelen. Ik zou als ik z'n pa was de helft bijlappen en de andere helft door zoonlief. Klaar is Kees, zoon heeft en de beste gitaar en een gitaar voor het leven!
    Maar dan ook alleen als het financieel echt haalbaar is! Eerlijk gezegd vind ik die hagstrom geen verbetering tov de ibanez roadstar. Vergelijkbaar qua afwerking, bespeelbaarheid en sound. Ik zou zeggen, sparen voor die musicman.
    Laatst gewijzigd door arjanb01; 29 december 2012 om 12:50

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Je mag niet vergeten, een verkoper zal altijd een product aanprijzen dat hij zelf in stock heeft. In de eerste post zeg je dat er van de gewenste gitaren (Gretsch, Gibson,...) er geen in stock waren. Ik zou vooral ook eens Gretsch en Gibson testen, gewoon, omdat het kan.

    Een Hagstrom is wel een goede gitaar, maar Gretsch heeft ook een "budgetreeks", de Electromatic. De nieuwste electromatics (5400 reeks en Pro jets) hebben ook filtertron-pickups zoals hun dure broertjes, en klinken 100% gretsch, zonder de 2000€-prijs. En hoewel ze bekend staan als Rockabillygitaren, zijn ze echt breed inzetbaar, vraag maar aan Ruben Block (Triggerfinger), PJ Harvey, Jim James (My Morning Jacket), Neil Young, Malcolm Young, The Tallest Man on Earth,...

    http://www.youtube.com/watch?v=3JZsE1Kae5o
    http://gretschguitars.com/products/i...ection=guitars
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18

    Standaard

    Nou, nou, Actief forum..

    Ik dacht even te kijken of er geantwoord zou zijn op mijn post.... Hulde.

    Maar ter zake.
    De verkoper had idd geen Fender, Gibson oid, en ja, hij had alleen de 2de hands music-man in de dure klasse.
    Mijn zoon heeft hierop gespeeld en hij begon spontaan te Glimlachen.
    Allerlei opties om hem toch die gitaar aan te laten schaffen kan ik wel waarderen, maar dit is echter voor mij geen optie. (ik heb ook nog een dochter en die leeft ook van wens naar wens )

    De verkoper begon te praten over de Hagstrom op een manier die ik hier ook lees. Uitermate positief.
    Maar omdat de naam bij mij helemaal geen lichtje deed branden, dacht ik even "een balletje op te gooien" op dit forum.
    Ikzelf kom uit Dongen. De winkel in kwestie zit in Tilburg.
    We gaan toch nog even proberen hoe een Fender, Gibson speelt, maar mijn zoon heeft zijn keuze gemaakt geloof ik.
    Smalle gladde hals, makkelijk speelbaar en klinkt zoals hij het hebben wil. Daarbij komt nog dat hij hem mooi vind en de prijs valt mooi binnen zijn budget.

    Toch wil ik dat hij op meerdere gitaren gaat spelen, maar hij heeft zijn keuze al gemaakt.

    Allemaal heel erg bedankt.

    Jos
    Namens zoon Bram

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Wel een vent met smaak dan.

    Niet vergeten foto's te plaatsen (in n nieuw topic) na de aankoop, anders is dit allemaal nooit gebeurt.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top