Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard La cabronita off-white zelfbouw lakvraag

    Hi guys,
    Ik ben niet meer helemaal nieuw hier en heb het LaqFaq forum meer dan eens doorgespit sinds ik geregistreerd ben. Heb ik enorm veel aan gehad en veel van geleerd, waarvoor mijn GROTE dank!! Ik heb echter nog wat lacunes in mijn kennis en kan het niet vinden in de enorme Lakfaq.

    Heb inmiddels een aantal gitaren geassembeleerd met fabrieksparts waarbij ik de neck en body zelf heb gefinished. Leuke en verslavende hobby. Ik heb onlangs een 72 Deluxe Telecaster in walnut gemaakt, en die is al zeg ik het zelf goed gelukt. Ik weet niet hoe ik een foto moet uploaden hier anders zette ik hem erop.
    Ik wil nu een Fender Cabronita gaan maken met twee gretsch filtrertron pickups, 3-way switch en een volumeknop.

    http://www.themusiczoo.com/product/5...-White-Blonde/

    De kleur die ik wil gaan maken is een beetje off-white. Doorzichtig wit met een beige/gelige tint echter zonder de relic. Dieter van Guitarsupplies heeft see-through nitrocellulose lakken, heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel lagen moet je spuiten?
    Ik kan me voorstellen dat je na de voorbehandelingen van de body begint met een transparante laklaag, die vlak gaat schuren en dan pas met de see-through lak. Moet die kleurlaag daarna dan weer overgespoten worden met transparant ter bescherming en het uiteindelijk vlak kunnen maken van de lak? Hoeveel lagen Denken jullie dat ik moet gebruiken van de seethrough lak? Ik wil de nerf nog goed zichtbaar houden. Overigens is de body van Ash die ik met een donkere filler ga voorbehandelen.

    Tot slot nog een vraag. Wat doen jullie met de gaatjes voor de ferrules? Stoppen jullie daar wat in tijdens lakken en nat schuren. Was zelf aan het denken er wat kaarsvet in te doen zodat er geen water in de body komt en de lak niet gaat bollen.

    Your opinions please! By the way... voor iedereen een knallende jaarwisseling, maar kijk uit voor je vingers!

    Han

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Heb je je vraag al bij Dieter neergelegd? Hij geeft altijd een reëel antwoord en probeert niet 6 spuitbussen te verkopen als hij weet dat je het met 3 stuks ook redt.
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Heej bedankt, heb mijn vraag idd later vandaag ook aan Dieter getseld, maar hij heeft nog niet gereageerd. Heb jij tips om de goede kleur te krijgen en wat ik nou het beste kan doen met die gaatjes in de body tijdens het spuiten? Zou het erg op prijs stellen van jouw ervaringnen die van collega forumleden te leren.

    Bedankt, Han

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik zat net de video's van David Fletcher te kijken. Hij brengt eerst een laag Nitro sealer aan voordat hij met donkere filler aan de slag gaat. Volgens zijn reactie
    Because I am using tinted (dyed) grainfiller, I like to spray a sealer coat of nitro FIRST to stop the colour leaching into the wood.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top