Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 115
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je bent nu echt aan het werk als een ongeleid projectiel. Ik voorspel dat je aan het bouwen bent voor de kliko. Dat maakt op zich niets uit, want leerzaam is het wel, maar ook een beetje zonde van alles wat je zo weg kan gooien.

    het is eerder gezegd en ik ga het ook zeggen:

    maak een plan! Zorg dat je eerst weet wat je wilt bouwen. Gebruik het forum om te lezen hoe je die dingen aanpakt en of het reëel en haalbaar is. (eerder zei je al iets van: " ik ben waanzinnig goed met hout" ofzoiets. Een gitaar boujwen is niet zoiets als een mdf vogelhuisje timmeren op school.

    daarna ga je bepalen of het binnen budget past en waar je eventueel kan bezuinigen.

    succes
    147-c Guitars

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    ik lees mijn post na en ben wel wat kort door de bocht. Je hebt een leuk, jeugdig enthousiasme. Verdiep je erin, bijt je erin vast en werk rustig. Als je plannen helder zijn dan een bouwtopic openen en advies vragen, en vooral daar naar luisteren. Er zit hier voor honderden jaren bouwervaring bij elkaar.
    147-c Guitars

  3. #33
    Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    61

    Standaard

    hallo allemaal

    Ik vind het een beetje opvallen dat sommige jullie reacties geven van MDF vogelhuisje
    Terwijl je niet eens weet wat ik precies heb gemaakt daaro
    Ben niet iemand die op de basischool een beetje met karton of een dun plaatje hout iets maakt
    met 19 kromme spijkers bla bla bla
    ik kan echt wel wat die cigarbox is lelijk ja maar aan de andere kant.. voor iets wat ik als je de uuren bekijkt
    ik in 5 uurtjes heb gemaakt
    MAAR HIJ WERK WEL GEWOON?
    (kon wel beter maar m`n ma was ziek en lag te slapen.om dan boven aan de gang te gaan met decoupeerzaag vind ik een beetje gierig) ik maak ook een plan maar omdat die axe hals nu gemold is moet je niet bedenken dat ik die hondo nu ook door ga zagen!

    Ik vind die post van KoenB echt eentje die advies geeft. ik heb toerstraks ook de helft van zijn verslag gelezen tot de eindfoto
    er komen nog 5 pagina`s na die ga ik vanavond lezen.

    Met mijn speedboot had ik het zelfde zoort probleem als je het zo bekijkt dan..
    ik regelde via m`n jachthaven een 5m langen oldtimer speedboot die er al 3 a 4 jaar lag.. en ooid gedumpt is
    Ik wou die al vanaf het begin af aan hebben en heb hem nu ook gekregen
    ik kreeg hem smorgens om 8 uur in de vakantie en om 10 uur had ik er 9,5 emmers water 1 zo`n bedrijfst vuilnisbak (pers ding)
    vol met rotzooi eruit en om 6 uur zavonds had ik hem al zover dat hij binnen een stuk of 4 dagen in de jachtlak zat

    Ik wou toen veels te snel alles klaar hebben..

    nu bij deze gitaar viel dat erg mee ik neem er de tijd voor teken vaak iets als voorbeeld enz.

    bij iemand van 14 jaar denken de meeste dat die mischien net in de brugklas zit ofzo..
    ik zit nu in 3 mavo en stond in de 1e en 2e voor techniek gem. een 9. (werd zoord van 2e leeraar)

    aleen mocht ik daar van die leraar niet dingen maken die ik zelf wou..

    Ik heb die hals ''ver*^$'' en kwam hiero om advies te vragen

    ik heb nu in 4 pagina`s mischien 3 sirieuze andwoorden gekregen op de vraag die ik stelde
    hoe moet ik vedder met deze hals?

    en de rest was aleen maar van
    -Koop een nieuwe
    -Leer eerst is hoe een gitaar inmekaar zit
    -leest bouwfora`s
    -koop een gitaarbouwboek

    Wat heb ik hier aan als die hals nog steeds kapot is?
    Ik wist zelf ook al dat er een kleine kans was om hem te reparen
    maar vroeg het tog.
    dan neem ik aan ik krijg andwoord op mn vraag maar krijg andwoord op hoe ik de rest van de gitaarbouw ervaring moet leren

    Ik ga lekker vedder met m`n hondo en stuur wel een post met het voor-na resultaat dan zien jullie dat ik wel wat van gitaren kan maken
    btw.. lekker voor je zelfvertrouwen als je toekomst ook deze richting op nijgt te gaan voor 95% zeker

    maarja
    Bedankt voor de reacties alsnog

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Antwoord voor reparatie heb je wel degelijk gehad. Volgens mij was het Barno die aangaf alleen een scafjoint tot onder de toets nog een mogelijkheid was. En dat is een flinke uitdaging met de halspen die in de weg zit.

    advies om die hals tge repareren zou ik sowieso aan de kant leggen (niks ten nadele van Barno) en ik zou opnieuw beginnen.

    heb je mijn tweede post ook gelezen?

    in ieder geval: veel succes
    147-c Guitars

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    ik denk dat je keihard je eigen graf aan het graven bent.. sorry ik heb verder geen advies want ik ben nog niet zo handig met houtbewerking.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    ZO! Zet jij ons even op onze plaats hier.. Goed hoor en je hebt gelijk! Maar je eerste posts kwamen nu niet echt over als iemand die weet wat hij doet plus dat ze niet echt duidelijk waren. Er zit hier heel veel ervaring en de meest ervaren mannen hebben hun woorden ook weer teruggenomen en je geprobeerd te motiveren. Betere plaatjes en een wat duidelijker omschrijving doen een hoop goed en je krijgt dan wat gerichter advies.. De reparatie zoals hij nu uitgevoerd is, gaat nooit werken, met mijn onervarenheid had ik je dat zo ook wel kunnen vertellen en zoals TR zegt heb je weldegelijk advies gehad.

    Rest mij te zeggen: Bewijs iedereen hier ongelijk en heel veel succes! Met eigenwijsheid en een gezonde dosis zelfvertrouwen kom je ook een end! (en natuurlijk een een beetje leeswerk..)
    Laatst gewijzigd door Rizz; 28 december 2012 om 19:37
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #37
    Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    61

    Standaard

    oke..

    Ik ben wel een beetje eigenwijs
    en de eerste post op dit forum was ook het begin van dit topic...
    moest toen alles nog een beetje uitvinden..
    ben wel gewend met computers te werken maar dat foto`s toevoegen
    gaat normaal gewoon : openen -> downloads of afbeeldingen en hoppa
    goed dat uhh ''ben zijn acc. naam vergeten'' zij dat ik iets zoals mijn album moest hebben

    Ik neem gerust jullie advies wel aan maar als je bent gefocust op je werk
    en er veel aandacht aan besteed in de korte vakantie die je hebt.. werd ik een beetje
    kwaad omdat ik er veel aandacht aan besteed, de boddy superstrak is geschuurd en dan hoor ik van :
    je graaft je eigen graf.. je maakt dingen waar je eerst goed bij moet nadenken nu beland het in de kliko
    van dat zoort dingen.. dan doe jij je best en vergooi je 100,- die je normaal nooid hebt en dan word je afgekraakt dat je dingen eerst moet lezen en moet bestuderen hoe het in elkaar zit.

    Ik ga nu gewoon lekker vedder..
    Ga is kijken of Markt.p onderdeel advertenties geld kosten
    en anders gooi de de onderdelen en boddy van de Axe op speurders..

    30 euro krijg ik er wel weer uit bij verkoop van de tremolo (20,-) en nog anderen onderdelen

    ik laat die foto zien van het resultaat v.d hondo dan zien we wel?

    Tot over ''tijd invullen''
    Laatst gewijzigd door Just-KonstMade; 28 december 2012 om 20:08

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Voor alle duidelijkheid Just, maar ik wens je succes, hè? En ik hoop ook echt dat het je allemaal lukt.. Ik ben zelf meer dan een jaar geleden aan een zelfbouwproject begonnen en het valt me vies tegen! Het is ontzettend leuk en heel leerzaam, maar zonder enige voorkennis was ik hier nooit aan begonnen..

    En dit is een scarfjoint:



    Iedereen hier zal je graag advies geven, dus blijf vooral posten!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 28 december 2012 om 20:05
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Rizz, deze is mogelijk duidelijker:

    http://api.ning.com/files/-E0C0B6hwf....gif?width=616

    Crap, nou heb jij ook net je post geedit met een fatsoenlijk plaatje.

  10. #40
    Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    61

    Standaard

    Jap.

    Dat is de hals vanaf de eerste fret (bovenkant) naar ongeveer de ingang van de trust rod die je normaal hebt
    of naar de topkam tog? (bovenkant
    en dan met een nieuw stuk hout (eerst schuin afzagen) erop lijmen

    Tog?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top