Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Aardedraad?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard Aardedraad?

    In het topic wat ik heb geopend over het vervangen van de hardware/elektronica van mijn Ibanez Musician, heb ik de vraag gesteld wat in onderstaande video wordt gebruikt voor het aanleggen van de aarde op de pots.

    http://m.youtube.com/watch?v=dqmioqe...eature=related

    Ik wil een dergelijke starre aarde gebruiken zodat ik de wiring buiten mijn gitaar kan maken en vervolgens alleen nog wat kleine dingen in de gitaar zelf hoef te solderen. Vind dit netter dan de spaghetti die ik zelf zal krijgen met flexibelere wiring. Weten jullie wat dit is en waar ik dit kan krijgen?
    Zelf gok ik een soort vertind aarddraad, maar het enige wat ik hier in de regio kan krijgen is 6mm2. Wat gebruiken jullie voor het aanleggen van de aarde?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Dat is gewone ijzerdraad uit de Doe-Het-Zelf shop, niks speciaals, dat gebruik ik ook af en toe, werkt idd super gemakkelijk !



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    25 maart 2007
    Locatie
    Huissen
    Berichten
    99

    Standaard

    Zg. 'binddraad' gebruikt door de bloemist / tuinder lijkt me wel geschikt. Waarschijnlijk kan je wel een stukje voor weinig krijgen (gratis?), anders te koop in het tuincentrum. Het is meestal wel groen gecoat.
    Opm: liever 'ster' aarding dan in een circel zoals in de video.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties, zo voor de hand liggend, maar je kunt het maar gevraagd hebben, bedankt!

    @ Freegee, wat bedoel je met de cirkel in de video? Er is geen gesloten aardlus toch, elke pot is geaard aan de volgende.
    Mijn Ibanez was op zich ook zo geaard, elke pot geaard aan de volgende. De switch en brug waren geaard aan één pot, en vanuit die pot liep de aarde naar de Jack. Geen aardlussen op deze manier.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top