Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard De terugkeer van de TelePaul.

    Het is ondertussen 10 jaar geleden dat ik mijn eerste Hybride gitaar maakte.

    Mijn gedachte hierachter was dat een gitaar met een Fender vorm en Gibson elementen al te vaak was gedaan en dus wou ik het eens precies andersom doen. De TelePaul ontstond toen ik besloot een Les Paul Junior met een telecaster te kruisen. Ik gebruikte oude onderdelen die ik nog had liggen en een afgekeurd stuk elzen hout voor de body.

    Ik had veel lol met het maken van de TelePaul maar helaas was het geen goede gitaar, hij klonk heel raspend, geen mooi geluid.

    Goed we zijn tien jaar later en ik besloot om weer een TelePaul te maken en dit keer met tien jaar ervaring. Maar toch als uitdaging gerbuikte ik de zelfde freesmallen en hetzelfde concept om oud materiaal en onderdelen op te maken.


    De nieuwe TelePaul heeft een body van vuren hout van een oude deur, de oorspronkelijke bruine lak is op somige plekken nog duidelijk te zien. Ik heb wel een ander shabloom voor de electronica ruimte gebruikt en ben ook van plan om een normale drie standen schakelaar te gebruiken in plaats van de Rotary switch die het origineel had.




    Het werk aan de body is overigens nog lang niet klaar, ik moet de randen nog rond maken en het gat voor de output nog boren. De hals komt van een strat kopie en moet ook nog wat overhauls krijgen voor ik ook maar kan beginnen met denken aan een lak laag.

    Ik ga hier alle tijd voor nemen.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    He, leuk
    Ik heb een paar jaar geleden cad-tekeningen gemaakt (ik mag niet zeggen waarom denk ik ) van deze Fender/Gibson hybride , maar dan met een tele neck en een tele-controlaplate.
    Dus ook gebaseerd op een LpJr met tele hardware+hals.

    Ik noemde het TeleJr maar kwam er pas later achter dat dit niet klopt, omdat een teleJr ook al bestaat

    Ik had hem gebaseerd op deze 2 foto's:


    en deze:
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Smullen zeg!! Heel gaaf project. Soundbites?
    Band: The Donny Brooks
    Werkt bij: De Krijger Muziek & DimaveryMusic

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik ben geen gibson gfan, maar dit is toch wel een erg smakelijk combi, leuk idee om straks te maken. Heb al een telemaster, dus wat dat betreft vind ik die kruizingen wel tof. Maar die lp junior lijkt gewoon te kloppen qua deisng zo, met die slagplaat en neck. Nice!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Op het moment van typen heeft de body zijn eerste lagen primer gekregen, ik ben van plan om hem zwart te maken met een witte slagplaat. Zoals Clapton's "Blackie" strat.


    Ik heb een Wilkinson brug met gecompenseerde zadels gekocht en een setje Duncan pickups.

    Tot nu toe gaat alles lekker zijn gangetje met dit project.
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Als je er echt een kruisbestuiving van wilt maken zou ik 'm wel een 24,75 inch mensuur geven.

    24,75 is altijd beter dan 25,5 imho, qua sound en bespeelbaarheid.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Als je er echt een kruisbestuiving van wilt maken zou ik 'm wel een 24,75 inch mensuur geven.

    24,75 is altijd beter dan 25,5 imho, qua sound en bespeelbaarheid.
    da's een gekke redenering 25,5 is absolute must als je voor telesound gaat. De spank en twang haal je niet uit slappe snaartjes

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    da's een gekke redenering 25,5 is absolute must als je voor telesound gaat. De spank en twang haal je niet uit slappe snaartjes
    Weet je dat zeker?
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Weet je dat zeker?
    ja hoor, zekèr na het horen van die clip, totaal geen telesound. hoeft ook niet, 'tis een mustang

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top