Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Mesa Boogie Tone Burst versus Ibanez TS7 video

    Heb em enkele dagen aangekregen, de Mesa Boogie Tone Burst.

    Tot hiertoe bevalt deze pedaal me wel, zeer dynamisch ten opzichte van een gewone tubescreamer.
    Ook heel transparant, je verliest niets van je tone (dus ook geen low end).

    Of hij op kan tegen de strakheid van een gewone tubescreamer neem ik nog wat in twijfel, vooral als ik er gewoon over speel is het verschil qua tightness bij high gain speelwerk nog wel groot, eens opgenomen is het een kwestie van smaak:


  2. #2

    Standaard

    Vind je het erg als ik met deze ongein echt geen enkel significant verschil hoor? Met een RAT kan ik dit ook. Met een simpel fet-boostertje ook. Want die versterker die na het pedaal komt traps alles zo plat dat het enige wat je hoort een geboostte versterker is. Da's pre-gain EQ en met hoge gain settings klikt een in haar reet genomen buurmeisje ook zo.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Da's pre-gain EQ en met hoge gain settings klikt een in haar reet genomen buurmeisje ook zo.
    Deel met ons je ervaringen

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Met of zonder geluidsdichte tonechambers?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Vind je het erg als ik met deze ongein echt geen enkel significant verschil hoor? Met een RAT kan ik dit ook. Met een simpel fet-boostertje ook. Want die versterker die na het pedaal komt traps alles zo plat dat het enige wat je hoort een geboostte versterker is. Da's pre-gain EQ en met hoge gain settings klikt een in haar reet genomen buurmeisje ook zo.
    Wat wil je precies zeggen? Ik hoor het verschil wel, de TS7 is significant strakker en de Tone Burst voegt vooral wat treble toe. Eigenlijk prefereer ik zowel de TS7 als ongeboost boven de Tone Burst. Het is inderdaad vooral pre-gain EQ, maar dat is waar je doorgaans TubeScreamers voor gebruikt.

    Ik wil hier overigens wel aan toevoegen dat vooral het TS7 geluid ongelooflijk lekker klinkt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat ik vrij duidelijk was in wat ik wou zeggen. Namelijk dat het verschil zo minimaal is dat ik het de moeite van het vergelijk niet vind en van mening ben dat praktisch elke booster hetzelfde effect teweeg gaan brengen. Pre-gain eq-ing heeft m.i. alleen zin als de eropvolgende versterkertrap niet alles alsnog platslaat.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7

    Standaard

    Ben ik niet met je eens.
    Er is zeker een groot verschil tussen deze twee pedalen, misschien hoor jij het niet goed, maar er is toch echt een duidelijk verschil.
    Neem nu de clean tone alleen al, de TS7 neemt al een heel stuk lage tonen weg, die je bij de andere niet verliest. Om dan wat meer 'bass' bij te geven ter compensatie op je amp is echt niet hetzelfde effect aangezien je ingangstoon al op een bepaalde manier gekleurd/compressie meebrengt.

    Zeker als je echt over deze pedalen speelt hoor je een wereld van verschil, vandaar het idee om deze te vergelijken.
    Trouwens, een shitload aan gain is hier niet gebruikt, het is een kwestie van een goeie mic positie zoeken die je toon langer/voller doet klinken op bepaalde frequenties en een paar cm afstand nemen helpt hier ook aan mee.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tecksmusic Bekijk bericht
    Zeker als je echt over deze pedalen speelt hoor je een wereld van verschil, vandaar het idee om deze te vergelijken.
    .
    Dat geloof ik graag. Maar over de speakertjes van mijn laptop klinkt alles gewoon even kut ( in t algemeen, ik heb jouw test niet bekeken).
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2006
    Locatie
    Rotterdam (NOORD)
    Berichten
    114

    Standaard

    Ik hoor hier ook bijna geen verschil.....

    Zal wel aan de laptopspeakers/ feel bij het spelen te maken hebben.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door access Bekijk bericht
    Ik hoor hier ook bijna geen verschil.....
    ...misschien hoor jij het niet goed, maar er is toch echt een duidelijk verschil....

    .... I rest my case
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top