Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48
  1. #11

    Standaard

    Ik heb ooit eens twee speakercabs uit die serie gehad, maar dan de 2x12 versie (1966 ofzo?)..Hoe dan ook...die waren HEEL ERRUG GOED.

    ...deze komen in mijn lijstje van "spijt dat ik ze weggedaan heb".

    veel plezier met deze amp btw.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    @Erik, thanks. Over die 1966 cabs lees ik wisselende verhalen ('flubby'), maar over de 4x10's is vooralsnog zo'n beetje iedereen lyrisch.

    Ik had een paar hele goeie video's gevonden, die een stuk minder crappy klinken. Deze jongen lult weliswaar veel, maar weet wel waar ie het over heeft (waar ken ik dat van? ):


    Op 2min45 begint ie mild crunchy te spelen, nog steeds op het cleane kanaal.
    Op 5min09 begint ie met het lead kanaal. En ja, zo kan ie echt klinken!
    Alleen z'n clean klinkt minder dan dat ie kan klinken. Met een juiste instelling (bas vol open, mid tussen 3 en 6, treble tussen 2 en 4) kan dat clean echt groots, maar wel clean klinken.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Yep, MosFets is echt wat anders. Ik heb zelf een Session Rockette met MosFets en dat klinkt inderdaad heel erg... eh... buizerig!
    Zelf ooit een Marshall 8100 Valvestate gehad en clean klonk dat best OK, maar scheuren.. hmm...nope...

    Grappig trouwens dat de Rockette ook het cleane en OD-kanaal kan combineren. Was dat in in die tijd of zo? Ik vind het bij de Rockette trouwens wel een voordeel, je kunt dan met een OD kanaal een klein beetje "dikte" aan de toon toevoegen.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    De Rockette en de Marshall zon beide qua idee en opzet min of meer afgeleid van de Sessionette. Die was destijds zo succesvol dat Marshall waarschijnlijk ok en graantje me wilde pikken en met een vergelijkbaar ontwerp kwam.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    @Agent_Smith, ik heb me nog wat meer ingelezen. Las ergens dat de Artist 3202 circuit-technisch nagenoeg gelijk was aan de MOSFET 3310 (de echt kleine head), welke een andere vorm van clipping hadden dan de 3210 head (die ik heb). Die is overigens ook niet full-size, hij is maar 61cm breed ipv de 'standaard' 75cm. Net het serienummer gechecked, de mijne is uit het eerste jaar dat ze gemaakt werden, 1984!!!






    Overigens, dit filmpje van dezelfde Jeremy Jacobs is ook de moeite waard en hij krijgt er behoorlijk overtuigende AC/DC tones uit. Iets te veel treble en gain voor mijn smaak (wat AC/DC betreft dan):
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #16

    Standaard

    Ja, dat zou goed kunnen hoor. Er zitten her en der wat circuitverschillen, ook al lijken ze van buiten hetzelfde. Op dit moment heb ik het niet exact meer in mijn hoofd hoe en wat. Heb ook wel eens een dode 5275 gerepareerd en die verschilde zelfs IRL qua circuit iets van het schema....

    Maar het is een hele leuke serie amps.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    In bezit gehad.
    Nix mis mee! ;-)
    Idd meer gain on tap dan een 2205. (If I recall correctly).

    Echt erg lekker voor instant JCM800 gebulder thuis.
    Maar ben het ook wel deels met Mitch eens. Gebrek aan dynamiek wordt op den duur en op hoge(re) volumes een gemis, ik kreeg daardoor langzamerhand last van een soort luistermoeheid.

    Die G10L35's vond ik redelijk greenbackachtig qua smeuigheid. Beetje donker idd.

    Volgens mij heeft forumlid Erik van Esch later het topje en 1 cab overgenomen.

    Behalve de pots is het zeker de moeite waard om de elco's te checken/vervangen.



    Laatst gewijzigd door MarkS; 28 december 2012 om 17:14

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    @MarkS, cool je had de full-stack met 2x de4x10's!
    Ik hoop nog eens zo'n 1965B (4x10) kast tegen het lijf te lopen, en zo niet, overweeg ik zelf een 1966B kast (dus de 2x12) na te bouwen met G12H30's, Greenbacks, WGS Reapers of een combi ervan d'r in.

    Heb zojuist de amp open gemaakt om alle pots eens door te spuiten; weg kraakjes nu. :-)
    Zag ook nog dat ene Lara de amp quality controlled had op 28 november 1984.
    Ook even getest met m'n grote thuis-pedalboard; gemodde DOD 250 into drive kanaal doet 't prima. Helaas accepteert het cleane kanaal m'n H&K Tubefactor niet echt. Klinkt nogal buzzy en geknepen, terwijl die het op m'n Roland JC-55 Jazz Chorus (2x8") heerlijk doet.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    @MarkS, cool je had de full-stack met 2x de4x10's!
    Ik hoop nog eens zo'n 1965B (4x10) kast tegen het lijf te lopen
    Het is een prettig formaat/gewicht om een trap mee op/af te lopen en je smijt hem zo in de kofferbak of 2 naast elkaar op de achterbank.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Ik heb nog zo'n B cabinetje staan zonder speakers. Hoort dus bij een mosfet amp?
    Wat voor speakers zitten daar normaal in?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top