Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 85

Discussie: Schaller KV25...

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De eindtorren in beide versterkers zijn als het goed is heel..... Ah zo.... jij zegt dat door die drivers ik de eindtorren om zeep heb geholpen of kan helpen..... Tsja.... Da's goed mogelijk....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    De eindtorren in beide versterkers zijn als het goed is heel..... Ah zo.... jij zegt dat door die drivers ik de eindtorren om zeep heb geholpen of kan helpen..... Tsja.... Da's goed mogelijk....

    Ik zeg niet dat je iets om zeep hebt geholpen, dat kan ik op afstand niet bepalen.

    Ik zei alleen dat die torren niet uitwisselbaar zijn. Zou je de 2N3055 zonder maatregelen uitwisselen voor een BDX dan vliegen die BDX zo tegen het plafond tenzij de voeding zwakker is dan de BDX maar dat betwijfel ik. Voorgaande plaatjes zou je alles moeten zeggen, is dat niet zo heeft het ook geen zin het uit te leggen en kun je de klus beter aan je vader overlaten. Dit zijn geen buizen hoor, een mishandeling van een paar uSec is genoeg om ze te laten sterven.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Snap ik...
    De voeding is in beide combo's dezelfde.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De twee witte dingen blijken spoelen te zijn. koperdraad ergens omgewikkeld, papiertape erom en dan op zijn plaats gesoldeerd.... Eh...
    Ik heb geprobeerd te meten wat de ohmse weerstand is. Maar ik krijg geen meting. Dit is ff het einde van mijn reparatie aan deze amp. Hij werkt.... duss....

    Maar de Schaller met de gouden tijk werkt nog niet naar wens. Dus wordt vervolgd.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 13 februari 2014 om 15:30
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik werd erop gewezen dat de Philips eindtorren waarschijnlijk vervangers zijn. Dus als ik die vervang voor RCA eindtrappen....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Ik werd erop gewezen dat de Philips eindtorren waarschijnlijk vervangers zijn. Dus als ik die vervang voor RCA eindtrappen....
    Natuurlijk zijn dat vervangers maar ze zijn meer dan dat. In post 70 probeer ik je dat duidelijk te maken met een plaatje maar het kwartje valt niet denk ik dus laat maar ff aan je vader zien. Je miste toch een paar drivers? Nou die zitten hier in de eindtorren. De BDXen zijn namelijk darlington transistoren en dat heeft niets te maken met welke fabrikant ze gemaakt heeft.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Nou..... eh.... in het begin ging ik ervanuit..... vanwege leeftijdsverschil dat het twee verschillende ampjes zijn. Vanwege een jaar op 4/5 verschil. Maar toen las ik alles nog es na... En toen viel het kwartje pas .... Het verschil tussen twee en 3 poten was me al wel duidelijk... Maar inderdaad.... Moet nog es op mijn gemakje er voor gaan zitten. En als ik er niet uit kom... Dan zal ik vast hulptroepen inschakelen. Op dit moment speelt 1 van de 2. (En een stuk beter dan voorheen). Samen met een Digitech Screaming blues klinkt het als een heel degelijk ampje. Ik ga nu flightcases verzamelen om de verzameling in te kunnen stoppen. En dan moet e.e.a. worden gerepareerd. Zodat ik fase 2 in kan gaan. En dat is de have gebruiken tijdens live shows... De KV40/KV35, KV18 en de twee KV25's.

    A wow.... Dus de Philips waren al een Tok ? (Intel Tik Tok strategie)...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Maar toen las ik alles nog es na... En toen viel het kwartje pas .... Het verschil tussen twee en 3 poten was me al wel duidelijk...
    ja....die met drie poten zijn mannetjes
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    "hung like a horse"' "very electrifying" ........ gniffel...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Tsja..... huiswerk niet gemaakt.... En ook nog niks gedaan.... Wel de gemaakte Schaller meegenomen naar een bas clinic. Als personal monitor. Hij stond volaan en vervormde niet. Dat is dan wel weer een verrassing met solidstate.... Om me heen allemaal beulen van basversterkers.... Dus daar kon die niet aan tippen... Maar gewoon een handig dingetje..... En hij bleef heel... Prima test.... Blij...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top