Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    80

    Standaard Eastwood Airline Ukulele

    Heeft iemand ervaring met de ukulele van Airline (Eastwood). Het gaat om een electrische ukulele, leuk om mee te experimenteren. Ik kan er niet heel veel over vinden, een paar filmpjes op Youtube en dat was het ongeveer wel.

  2. #2

    Standaard

    Hi V
    Heb drie (één bas) Eastwoods. Alle drie gitaren. Bevallen uitstekend. Maar geen ervaring hiermee. Jammer genoeg.

    www.digitaar-wil-ik.nl

    Martijn (van digitaar) hanteert voor de mandoline hogere prijzen dan in de V.S. omdat er nog wel eens wat mee is. Het vergelijken van V.S. en NL prijzen is ook een manier om te kijken hoe de kwaliteit in elkaar steekt.

    Verder vind ik de ukelele een leuk en avontuurlijk instrument. Zou wel wat meer waardering voor mogen zijn.

    Ik ken verder geen elektrische ukes. Misschien dat een PM (persoonlijk bericht) aan RB-1 meer helderheid in de discussie brengt. Die gast heeft akelig veel verstand van deze tak van sport.

    Misschien kom ik over een jaar of drie aan jou vragen hoe ie is bevallen, want dan heb ik weer geld voor dit soort uitstapjes.
    Wat je besluit ook is, ik hoop dat je het aan ons laat weten.
    Succes gast.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2005
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    80

    Standaard

    Ik heb de lapsteel en de bobkat van eastwood/airline. Allebei erg tevreden mee. De ukulele lijkt me leuk om te experimenteren, maar wel een beetje prijzig. 2e hands zie ik ze nooit voorbij komen.

    Mocht ik toch de stap nemen laat ik van me horen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Om het helemaal duidelijk te krijgen:
    Je kunt bij mij terecht voor vragen over en les op:
    5 string banjo, mandoline, dobro en bluegrass gitaar.
    Ukeleles heb ik wel eens in handen gehad, maar me er nooit verder in verdiept.
    Mijn tak van sport is zowel traditionele als moderne bluegrass (zolang het maar akoestisch is), folk en alles wat daarvan doorsijpelt in country of pop.
    Ik vind de 'banjospeler' van Mumbleford & Co een hopeloze beginner die geen idee heeft hoe het instrument werkt.
    Wat zou ik die gast graag eens echt les geven..... ;-)
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Om het helemaal duidelijk te krijgen:
    Je kunt bij mij terecht voor vragen over en les op:
    5 string banjo, mandoline, dobro en bluegrass gitaar.
    Ukeleles heb ik wel eens in handen gehad, maar me er nooit verder in verdiept.
    Mijn tak van sport is zowel traditionele als moderne bluegrass (zolang het maar akoestisch is), folk en alles wat daarvan doorsijpelt in country of pop.
    Ik vind de 'banjospeler' van Mumbleford & Co een hopeloze beginner die geen idee heeft hoe het instrument werkt.
    Wat zou ik die gast graag eens echt les geven..... ;-)
    Ahhhhhhhh.................... excuus.
    Fans zien zaken wel vaker niet helemaal in het juiste perspectief. En dat ik zo'n fan ben, is denk ik wel duidelijk.

    Echte genieën zijn vak een stuk normaler qua proportie dan de mythe die ze omringt.
    Vandaar!
    For you and yours, een pracht kerst.
    Vriendleijke groet, Gus

  6. #6
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ik vind de 'banjospeler' van Mumbleford & Co een hopeloze beginner die geen idee heeft hoe het instrument werkt.
    Wat zou ik die gast graag eens echt les geven..... ;-)
    WTF? Man hoor je zelf eens spreken! Jij bent zeker met een banjo in je handen geboren dan of zo.
    Instrumentalisten die zogenaamde "beginners" niet weten te waarderen (omdat ze soms nu net niet op de door hun zo juist en puristisch gedachte manier spelen?), dat zijn pas hopeloze beginners...
    Wat zou ik jou toch graag eens lesgeven....... NOT!

    Wat de ukuleles betreft... beetje aan de prijzige kant, maar als je dat er voor over hebt. Go for it!
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman Bekijk bericht
    WTF? Man hoor je zelf eens spreken! Jij bent zeker met een banjo in je handen geboren dan of zo.
    Instrumentalisten die zogenaamde "beginners" niet weten te waarderen (omdat ze soms nu net niet op de door hun zo juist en puristisch gedachte manier spelen?), dat zijn pas hopeloze beginners...
    Wat zou ik jou toch graag eens lesgeven....... NOT!

    Wat de ukuleles betreft... beetje aan de prijzige kant, maar als je dat er voor over hebt. Go for it!
    @Ernieman
    Misschien dat je het OK vindt, als ik probeer enige nuance in de zaak aan te brengen. Ik was namelijk degene die RB_1 op deze draad betrok. Ik vind eerlijk gezegd, dat je iemand die zijn persoonlijke/oprechte mening over iemands techniek geeft, wel met iets meer begrip tegemoet mag treden.

    Ik zal aan de hand van een vergelijking proberen uit te leggen hoe ik dat bedoel.
    Ik persoonlijk vind Giel Beelen geen briljante DJ. To say the least. Ik meen dat hij min of meer sjabloonmatig werk aflevert, waarbij routineus gedrag op de loer ligt. Dat is mijn mening over zijn techniek. Over zijn impact, over zijn rol als ambassadeur van de rock, festivalmuziek (geef het maar een naam - hoe dan ook bedoeld als anders dan 538, 100% NL, Sky Radio, je weet wat ik bedoel) is diezelfde Giel Beelen een kanjertje. Als promotor van wat hij als 'kwaliteit' bestempelt zijn er niet veel van dat kaliber.

    Dat heeft een hele belangrijke functie: Voor hele reuten jonge gasten is Giel B de rechterhand van God en alleen God weet wat ie met zijn rechterhand doet.

    Vervang nou eens Giel Beelen Door Mumford & Sons. De Oor redactie spaart hun neusharen en eerlijk = eerlijk, het is over het geheel een heerlijk bandje.
    En een heel belangrijk bandje, omdat er duizenden en nog eens duizenden jonge mensen ineens in folk zijn gaan verdiepen. Misschien zelfs een bandje hebben opgericht om net zulke muziek mee te maken. Hoeveel festivals hebben M&S niet platgespeeld? Als ambassadeurs van een genre scoort de band bijzonder hoog.

    Ik ben o.a. autoharpspeler, een van de weinige dingen die ik doe die vaag iets met Amerikaanse folk (en dan nog voornamelijk jug band) te maken heeft. En waar het gaat om vele soorten van Amerikaanse folk waarbij ik misschien net als publiek naar binnen mag.....

    Neem de moeite eens te luisteren naar de muziek die RB_1 op zijn site heeft staan. Dan hoop ik dat als je in de buurt bent van groot Amsterdam, je een keer een bakkie koffie, bakkie thee, bakkie bier, bakkie wijn komt drinken. Dat wij samen als beschaafde mannen over onze passie voor de muziek en ook M&S kunnen praten en dan komt alles goed.

    En van beschaafde man tot beschaafde man doe ik je het verzoek niet zo op de persoonlijke toer te gaan als iemand op strikt technische redenen zijn persoonlijke oordeel uitspreekt over iemand buiten GN. Wat hebben we te verliezen? In het ergste geval een 'we agree to disagree' situatie. Soit. Valt mee te leven. Geloof ik echt.

    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 2 januari 2013 om 19:43

  8. #8
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Hey, merci voor je inbreng. Voordat dit nu inderdaad uit de hand loopt heb ik enkel gereageerd op het feit dat ik het uitbrengen van oordelen over iemand zijn speelstijl niet altijd even waardeer. Natuurlijk mag je iets "goed" of "slecht" vinden maar om nu meteen iemand te gaan afbreken daarop. Dat wordt wel eens vaker gedaan door muzikanten die (zichzelf) hoog aan geschreven (weten) staan...
    RB-1 is een prima muzikant, dat weet ik ook, en ik weet ook wel waarover hij spreekt hoor, wees maar niet bang.
    Dat koffietje in Amsterdam zal er niet zo snel inzitten denk ik, net iets te ver van Down Under
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman Bekijk bericht
    ..............
    Dat koffietje in Amsterdam zal er niet zo snel inzitten denk ik, net iets te ver van Down Under
    Hi E
    Blij dat de ergste kou uit de lucht is. Bonje, OK; maar dan gaat het ook ergens (belangrijks) over.
    En dat koffietje? Ik heb geduld.
    Geen 50 jaar, da's toegegeven.

    Maar voor de rest, geen probleem.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10

    Standaard

    Hi

    Bumperdebump!
    Geen idee of het nog speelt voor jou, maar Gear4Music heeft een elektrische sopraan in de aanbieding voor GBP 68,00.

    http://www.gear4music.com/Guitar-and...sic-EMC-190411

    Succes!!
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top