Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageryu Bekijk bericht
    Welke dan? Hier en daar op dit forum al gelezen dat een attenuator toch een negatieve invloed kan hebben op het geluid.
    Weber Mass. IMHO de beste vanwege z'n speaker coil.
    Denk dat het geluid van een Deluxe + Mass je beter gaat bevallen dan van een Junior zonder.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Weber Mass. IMHO de beste vanwege z'n speaker coil.
    Denk dat het geluid van een Deluxe + Mass je beter gaat bevallen dan van een Junior zonder.
    Misschien heb je daar wel gelijk in.
    Heb het voorbije weekend op een Deluxe en Junior gespeeld. De Junior klonk vlakker en was moeilijker te regelen dan de Deluxe. Het verschil in speaker zal ook wel iets zijn om rekening met te houden.

    Maar de Deluxe haalde ik diriect van mijn shortlist om dat hij echt wel pokke luid is voor thuis.

    Eigenlijk wil ik ze beide, de vrouw zal niet akkoord zijn, bij haar heb ik ook moeten kiezen.
    Everything has a small beginning. Cicero

  3. #13

    Standaard

    Hoi,

    Heb zelf voor de zelfde beslissing gestaan. Ben toch voor de Blues Deluxe gegaan.
    Voor thuis is 40 Watt te luid vol open. 15 Watt echter ook. Gezien het volume niet liniair is, is het verschil tussen 40 watt en 15 watt niet zo groot als de meeste mensen denken.

    Echter....De Deluxe produceerd op laag volume ook enorm lekker geluid. Toegegeven...je kunt de (eind)buizen niet volledig te laten gillen maar damn......wat een geluid.

    Het tweede kanaal op de Blues deluxe gebruik ik nooit. Totaal andere voicing dan het cleane kanaal en voor mij daardoor onbuikbaar. Tevens heeft dit kanaal een liniaire (master)volume knop......hoe bedenk je het....

    Attenuator heb ik op de Deluxe gebruikt. Valt mee te werken maar je levert mi. wel wat van de Fender sparkle in. Ik heb het nu opgelost door een Fatboost van Fulltone te gebruiken om de amp wat meer ballen te geven (zoals een buizenbak die net op het randje balanseerd van ocersturing op de eindbuizen). Dit werkt prachtig mi.

    Als je de kans krijgt probeer een de deluxe met een fatboost (waarbij je iets meer bass op het pedaal geeft, rond 2-3 uur) met een deluxe op lager volume. Je zult versteld staan.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1971Ad Bekijk bericht
    Hoi,

    Heb zelf voor de zelfde beslissing gestaan. Ben toch voor de Blues Deluxe gegaan.
    Voor thuis is 40 Watt te luid vol open. 15 Watt echter ook. Gezien het volume niet liniair is, is het verschil tussen 40 watt en 15 watt niet zo groot als de meeste mensen denken.

    Echter....De Deluxe produceerd op laag volume ook enorm lekker geluid. Toegegeven...je kunt de (eind)buizen niet volledig te laten gillen maar damn......wat een geluid.

    Het tweede kanaal op de Blues deluxe gebruik ik nooit. Totaal andere voicing dan het cleane kanaal en voor mij daardoor onbuikbaar. Tevens heeft dit kanaal een liniaire (master)volume knop......hoe bedenk je het....

    Attenuator heb ik op de Deluxe gebruikt. Valt mee te werken maar je levert mi. wel wat van de Fender sparkle in. Ik heb het nu opgelost door een Fatboost van Fulltone te gebruiken om de amp wat meer ballen te geven (zoals een buizenbak die net op het randje balanseerd van ocersturing op de eindbuizen). Dit werkt prachtig mi.

    Als je de kans krijgt probeer een de deluxe met een fatboost (waarbij je iets meer bass op het pedaal geeft, rond 2-3 uur) met een deluxe op lager volume. Je zult versteld staan.
    Inderdaard, het viel onmiddellijk op dat het verschil in volume niet zo groot was, ik redeneerde dat de Junior sneller zou oversturen dan de Deluxe. Vandaar dat ik eerst richting Junior ging.

    Deze avond ga ik effe uitvlooien wat die Fulltone inhoud.
    Everything has a small beginning. Cicero

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Een BSIAB voor een Blues deluxe is waarschijnlijk prima bij lagere volumes.

    (Brown sound in a box). CMATMODS maakt de Brownie (iets van 160 euro) je kan ook via general ....... een bouwpakket aanschaffen...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Een BSIAB voor een Blues deluxe is waarschijnlijk prima bij lagere volumes.

    (Brown sound in a box). CMATMODS maakt de Brownie (iets van 160 euro) je kan ook via general ....... een bouwpakket aanschaffen...




    Als je deze bedoeld, klink gewoon fantastisch.

    Als ik nu een idiote vraag stel laat het me dan weten. Kan ik hiermee de geluidsvolume naar beneden brengen?
    Everything has a small beginning. Cicero

  7. #17

    Standaard

    Ja en nee ;-)
    Je kunt hiermee op laag volume van je versterker een geluid van een versterker op "hoog" volume na-apen. Je krijgt dus oversturing op laag volume.

    Het is dus niet zo dat je de versterker op hoog volume zet en vervolgens met dit pedaal het volume terugregeld. (wat jij volgens mij bedoeld in je reactie). Er zit wel een level/volume knop op het pedaal (zoals op de meeste overdrive/distortion pedalen) maar deze is om het volume en de gain (oversturing) op elkaar af te stemmen.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1971Ad Bekijk bericht
    Ja en nee ;-)
    Je kunt hiermee op laag volume van je versterker een geluid van een versterker op "hoog" volume na-apen. Je krijgt dus oversturing op laag volume.

    Het is dus niet zo dat je de versterker op hoog volume zet en vervolgens met dit pedaal het volume terugregeld. (wat jij volgens mij bedoeld in je reactie). Er zit wel een level/volume knop op het pedaal (zoals op de meeste overdrive/distortion pedalen) maar deze is om het volume en de gain (oversturing) op elkaar af te stemmen.
    Ok, de oplossing zal dus een attenuator zijn, nu nog uitzoeken welke.
    Everything has a small beginning. Cicero

  9. #19

    Standaard

    De geopperde Weber Mass is wel een hele goede en fijne.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1971Ad Bekijk bericht
    De geopperde Weber Mass is wel een hele goede en fijne.
    Deze zal het worden.

    Everything has a small beginning. Cicero

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top