Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Solo Ulrich Schadeck

    Laatste minuut entry...

    Laatst gewijzigd door USofguitar; 16 december 2012 om 12:42

  2. #2

    Standaard

    Vet! Bangen die hoofden!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vet, beste solo tot nu toe! Mooie sound, ulli, zit het met een glimlach te luisteren!

  4. #4

    Standaard

    Hahah. Bedankt voor de complimenten, Gwi en Arjan.

    Ter info, gebruikte ik een Axe Fx Std for het geluid.

  5. #5

    Standaard

    Zeker toffe solo. Hele aparte frasing hanteer je, like it!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montecristo Bekijk bericht
    Zeker toffe solo. Hele aparte frasing hanteer je, like it!
    Heel erg bedankt, Montecristo. Het is één van de beste complimenten die jij kan doen. Geluid en phrasing vind ik zo belangrijk!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Heel erg mooi! Wat ik me nou afvraag. Speel jij nou op basis van improvisatie of schrijf je zo'n solo echt? Het klinkt namelijk zó goed qua opbouw ook dat ik denk dat je vooraf wel een idee van de licks hebt die je gaat spelen.
    Niet dat ik bedoel dat dat goed of slecht is hoor! Integendeel! Iedereen heeft z'n eigen aanpak en omdat ikzelf altijd zeer improvisatiegericht speel, vind ik dit interessant.

    Oh ja, lekker gespeeld man
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #8

    Standaard

    Nice
    ben je fan van NunoBettencourt? Doet je stijl me aan denken
    Zion Pikasso, Gibson LP Classic =>Marshall JMP-1=>Peavey Classic 50/50

  9. #9

    Standaard

    Hoi Luke,

    Dank je. Die solo is eigenlijk onstaan uit een jam. Maar ik heb het wel geschreven. Behalve het eind en het begin was de solo wel bedacht. Ik moest inderdaad zorgen dat mijn verhaal goed was. En ook dat het minder dan 35 duurde....
    Het is echter binnen één uur "geschreven". Ik wist snel wat ik wilde zeggen. Vooral wat anders dan Amin pentatonisch. Neem me niet kwalijk, ik vind het een heerlijke toonladder. Maar meeste van de kandidaten gingen ervoor en ik wilde wat anders.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Heel erg mooi! Wat ik me nou afvraag. Speel jij nou op basis van improvisatie of schrijf je zo'n solo echt? Het klinkt namelijk zó goed qua opbouw ook dat ik denk dat je vooraf wel een idee van de licks hebt die je gaat spelen.
    Niet dat ik bedoel dat dat goed of slecht is hoor! Integendeel! Iedereen heeft z'n eigen aanpak en omdat ikzelf altijd zeer improvisatiegericht speel, vind ik dit interessant.

    Oh ja, lekker gespeeld man

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pikasso Bekijk bericht
    Nice
    ben je fan van NunoBettencourt? Doet je stijl me aan denken
    Are you kidding me???? Ik hou van Nuno Bettencourt. Hij heeft inderdaad wel invloed gehad over mijn spelen en mijn ritme. Zijn phrasing, techniek en geluid zijn fantastisch. Maar ik denk vooral dat wat je hier hoort is het gebruik van een mixolydische toonladder met een kleine terts nog daarbij. Dit is een zeer gebruikt ding bij blues en rock. Probeer maar:

    1 - 2 - b3 - 3 - 4 -5 - 6 - b7 - 8

    Greetz

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top