Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard Protools files converteren?

    Beste mensen,

    Eén van m'n klanten heeft in een andere studio z'n trax opgenomen in PT en wil die in mijn studio mixen.
    Echter: Ik heb & gebruik geen PT, om mij moverende redenen. Maar goed: ik heb de PT files ontvangen
    en eens bekeken: Ik kan er geen chocola van maken! Per song zeker zo'n 200 (!) .WAV-files, waarschijnlijk allemaal stukkies geluid met 'n timestamp. En dan nog allemaal mix-, fx-, en fadefiles.
    En nog zo 't een & ander.

    Is er een manier om hier gewoon koosjere, voor 'n ieder leesbare .WAV's van te maken?

    Graag jullie input!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Berichten
    1.435

    Standaard

    Neen... Niet zonder pro tools voor zover ik weet.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

  3. #3

    Standaard

    Weet niet waar het naartoe moet worden geconverteerd, maar misschien zit het hier tussen ?

    http://www.aatranslator.com.au/
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4

    Standaard

    Ik weet niet welke DAW je gebruikt, maar er zijn een aantal die OMF files kunnen lezen/maken. Een soort "universeel" projectbestand. Heb ik zelf al een aantal keer gebruikt om van ProTools naar Logic te gaan.
    Je zal 't echter wel in ProTools zelf moeten aanmaken (dan maakt 'ie een nieuwe map aan met het project, de OMF en de audiofiles die gebruikt worden in het project, dus niet alle weggegooide takes die ProTools nog bewaard in de originele audiomap).
    In grote lijnen zal het project bewaard blijven, maar er gaan altijd wat onhandige dingen verloren in de brij van automatie, fades, plugins, enz enz enz.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    De meeste DAW's kennen wel de functie 'export to WAV'. Dan hou je, bijvoorbeeld, een keurige wav per track over. En de automatisering wordt dan ook netjes meegenomen, maar is dan uiteraard niet meer te wijzigen. Maar die bewerking zal beslist in PT uitgevoerd moeten worden.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2002
    Locatie
    South of Heaven
    Berichten
    404

    Standaard

    hmm, niet handig! Al zou je wel Protools hebben, zodra je plugins mist die de eigenaar van de file wel heeft, heb je al een probleem. Maar van de andere kant: als jij een mix hiervan moet maken, heb je dus alleen de wave files nodig (het liefst zonder automation denk ik, dan kun je daarmee zelf aan de slag). Ik zou de eigenaar vragen om alle sporen te consolideren en je die files toe te sturen. Dan krijg je gewoon 1 wave file per spoor die je dan weer in je eigen daw kunt inladen. Mocht de eigenaar hier niet aan willen meewerken, dan kun je hier misschien iemand vragen die dat (al dan niet betaald) voor je wilt doen. Succes!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Eén van m'n klanten heeft in een andere studio z'n trax opgenomen in PT en wil die in mijn studio mixen.
    Echter: Ik heb & gebruik geen PT, om mij moverende redenen. Maar goed: ik heb de PT files ontvangen
    en eens bekeken: Ik kan er geen chocola van maken! Per song zeker zo'n 200 (!) .WAV-files, waarschijnlijk allemaal stukkies geluid met 'n timestamp. En dan nog allemaal mix-, fx-, en fadefiles.
    En nog zo 't een & ander.

    Is er een manier om hier gewoon koosjere, voor 'n ieder leesbare .WAV's van te maken?

    Graag jullie input!
    E-mail mij de PTF bestand via de aatranslator website en ik zal het voor u converteren

  8. #8
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door runaway Bekijk bericht
    E-mail mij de PTF bestand via de aatranslator website en ik zal het voor u converteren
    Hallo beste runaway,

    Heel vriendelijk dank voor uw aanbod!

    Echter: per song heb ik ongeveer 40 à 50 PTF- bestanden ontvangen...
    En ik heb echt geen ID, hoe ik die via de website van aatranslator zou moeten versturen.

    Licht mij bij, indien mogelijk!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top