Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard 2e hands gitaarwinkels (om je gestolen gitaar te zoeken)

    Medegitaristen,

    Zoals wellicht al gezien is mijn Gibson Les paul Custom bij een woninginbraak gestolen. (serienummer 90521472 ).

    Ik wil graag zoveel mogelijk 2e hands gitaarwinkels opbellen om te zien of deze ergens is aangeboden.
    Kunnen jullie me vertellen welke 2e handswinkels er bij jullie in de buurt liggen?

    Ik begin:
    -Let's play Eindhoven
    -Waterloo plein Eindhoven
    -Guitarking / Jukebox Boekel
    -Dijkmans - Breda
    -Max Guitar - Den Haag
    -Used Products
    -Goods for you
    -Dijkman (rozengracht Amsterdam)
    -Tools for tones
    -Thoma Okaze
    -Mainmusic Kerkdriel
    -Souman Wezep
    -Muziekcentrum van Gorp Roosendaal


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Heel vervelend. Ik kan je adviseren op Marktplaats een advertentie met gezocht te plaatsen, wie weet...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.933

    Standaard

    Hallo.

    Ik kom zelf af en toe bij Tools4tones in Nijmegen, en heb er zo nu en dan ook wel eens spullen aan verkocht. Voor wat betreft deze winkel kun je gerust zijn, je moet je elke keer dat je iets aan hem verkoopt legitimeren en hij schrijft de cijfers e.d. nauwkeurig op, dus de kans dat jouw gestolen gitaar daar terecht komt is volgens mij nihil.
    Je kunt hem natuurlijk wel bellen of er de afgelopen tijd iets is aangeboden waar hij bedenkingen bij had of zo.

    Groet, Jan.

  4. #4

    Standaard

    ik zelf had een oefenhok naast tools for tones met vrienden , daar komt geen gejat spul binnen ,no way
    muziekanten kennen die plekken , klootzakken niet

    ik zou bij pandjes huizen kijken, er staan vaak gitaren in dat soort winkels , en niet van kenners lijkt me
    wellicht handig om te melden in welke omgeving hij gestolen is

    sucses




    mooi verhaal:

    bij een inbraak bij mij jaren terug was ALLES met een stekker weg , tot de wekker aan toe..
    en mijn zuurverdiende SG ook , ondanks dat het een maandag ochtend model was
    was ik er goed zuur van,na een poos kwam ik er bij stom toeval achter wie het geflikt
    had , was niet meer te bewijzen , de politie kwam bij de inbraak al niet eens kijken
    (tja wat wil je ook voor die 70 euro die de politie je als burger per maand kost) dus daar
    had ik niet zo'n vertrouwen in, en de gehaktbal was "typetje pistool op zak"
    ik had van de verzekering het geld voor een deel terug dus hoopte ik maar op
    "boontje komt om zijn loontje" en liet het erbij .......

    laatst zag ik hem liggen op een bankje , sterk vermagerd ,kop van leer en een spuit hangend
    aan zijn kapot gespoten arm , niets om over te lachen , te triest voor woorden ,maar ik dacht
    wel even "hier vrind , heb je ook wat"
    Laatst gewijzigd door keesssst; 16 december 2012 om 03:47
    lange halen snel thuis

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Tweedehands winkels die rechtstreeks inkopen dienen een verplicht registerboek te hebben waarin men de gegevens van de verkoper/aanbieder in moet vermelden.
    Eens in de maand komt dan een politiefunctionaris het boek doorlezen.
    Tenminste dit was de gang van zaken in de jaren '80 toen ik mijn muziekwinkel had.
    Weet echter niet of dit tegenwoordig nog verplicht is, zo niet dan zou het een goede zaak zijn om dit weer in te voeren.

    Iets dergelijks zou je eens na kunnen vragen bij een politiebureau.
    Heb je dan vervolgens een lijst van winkels die tweedehands- gitaren inkoopt zou je via die winkels en de registers kunnen zoeken, cq. navraag kunnen doen.

    Als zo'n jat- moos via particuliere kanalen een gitaar verkocht zou hebben dan denk ik dat het moeilijk word een gitaar e.d. terug te vinden.
    Zeker wanneer een liefhebber (onwetende heler) de gitaar ter reparatie aanbied zodat de kenmerken weg zijn.

    Om dergelijke reden heb ik van al mijn materialen foto's gemaakt, nummers genoteerd en facturen in een map zitten.
    Al geeft dit laatste niet de garantie, wanneer er iets gestolen word, je dit ooit nog terug vind.
    Maar met een aangifte van diefstal zal de verzekering met al deze gegevens zeker uitbetalen.

    Heb dit meegemaakt met een partij gereedschap welke ze uit mijn afgesloten garage gejat hadden.
    Dus het loont wel degelijk om dergelijke stappen te nemen als eigendomsbewijs en deze te kunnen overleggen.

    Succes met de zoektocht en hopelijk komt het allemaal toch nog goed.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 november 2012
    Locatie
    knor
    Berichten
    13

    Standaard

    vergeet ook de cash converters winkels niet . succes

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Ik denk dat die gestolen spullen gewoon NOOIT meer boven water komen .

    De meeste mensen hebben er helemaal niks van als er gestolen spullen door een junks worden aangeboden .

    ( ook louge straat-venters maken elke dag gebruik van deze hypocriete inhaligheid )

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Ik denk dat die gestolen spullen gewoon NOOIT meer boven water komen .

    De meeste mensen hebben er helemaal niks van als er gestolen spullen door een junks worden aangeboden .

    ( ook louge straat-venters maken elke dag gebruik van deze hypocriete inhaligheid )
    Ik denk dat er, al is het maar een geringe kans bestaat dat hij toch eens boven water moet komen.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...stom-1976-Hngd

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik denk dat er, al is het maar een geringe kans bestaat dat hij toch eens boven water moet komen.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...stom-1976-Hngd
    Grappig, ik ken die gast waarvan die gitaar gestolen was. Hopen dat ik dat ook nog mag meemaken..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snorruk1981 Bekijk bericht
    Grappig, ik ken die gast waarvan die gitaar gestolen was. Hopen dat ik dat ook nog mag meemaken..
    Ik ben wel benieuwd of er voor jou ook een happy ending zal zijn. Ik hoop het voor je.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top