Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11

    Standaard

    Ok, GEEN reissue, maar dan zit er toch een uitgangs draad binnen in de versterker. Deze is niet gebruikt.
    Standaard is er de 8Ohms uitgang en de niet gebruikte 4Ohms, (draadje groen/geel, zo uit mijn hoofd)
    een gat erbij en een jack erin.

    Wil je jou idee gaan uitwerken, dan kun je inderdaad een weerstand van 4Ohm met de 2 speakers (parallel samen 4ohm) is 8Ohm. Weerstand vermogen 25Watt(zou ik wel koelen).

    Maar ik zou de extra jack erin zetten, tenzij je niets aan de originaliteit wilt veranderen.
    Laatst gewijzigd door gertjepeet; 13 december 2012 om 14:42
    www.itamps.com
    Repairs, mods, parts, new

  2. #12

    Standaard

    Oei...daar overvraag je me. Dat moet ik vanavond even nakijken. Ik weet zeker dat ik maar één uitgang jack heb waar de interne speaker op aangesloten is. Of er niet gebruikte draden in hangen weet ik zo niet. Kom ik op terug. Is een goeie van je!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Tegek zo'n forum toch... Kom je mensen zoals Gertjepeet tegen die goeie ideeen hebben.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1971Ad Bekijk bericht
    Even mijn gedaachtekronkel checken bij jullie.

    Ik heb een combo met een 8 ohm uitgang en een 8 ohm speaker van 50 Watt. Ik wil hier graag een extentie bij aansluiten van één speaker. Ook 50 Watt en 8 ohm.

    Het volgende had ik hiervoor gedacht. Ik bouw een kasje waarop ik beide speakers paralel op elkaar aansluit. Dat zou betekenen dat het geheel uitkomt op 1/8 + 1/8 = 2/8 = 4 ohm.

    Dit geeft een probleem met uitgang van de versterker (8 ohm). Als ik nu in de kabel naar de versterker toe een weestand van 4 ohm (dus in serie) opneem, is het dan opgelost of is dit te simpel gedacht?

    Graag jullie feedback.

    leuk bedacht , maar 't gaat effe anders :

    Je moet altijd voor je zelf onthouden dat een extra parallel-weerstand ALIJD resulteerd in een lagere waarde tov de enkele weerstand .
    Hier schakel je in jouw plan dus 12 Ohm ......parallel aan 8 Ohm , wat een Rv oplevert van 4,8 Ohm.

    De 8 Ohm externe speaker moet dan nog eens 1/3 van het voor hem gegunde vermogen gaan missen aan die voorschakel-weerstand van je

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    leuk bedacht , maar 't gaat effe anders :

    Je moet altijd voor je zelf onthouden dat een extra parallel-weerstand ALIJD resulteerd in een lagere waarde tov de enkele weerstand .
    Hier schakel je in jouw plan dus 12 Ohm ......parallel aan 8 Ohm , wat een Rv oplevert van 4,8 Ohm.

    De 8 Ohm externe speaker moet dan nog eens 1/3 van het voor hem gegunde vermogen gaan missen aan die voorschakel-weerstand van je
    ????? Ik schakel de twee speakers eerst parallel (da's dus 1/8 + 1/8 = 4 ohm) en daarna (of daarvoor) een weerstand in serie. Dan wordt de Rv toch 4 ohm + 4 ohm is 8 ohm?......

    IK WORDT GEK!!! ;-)

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertjepeet Bekijk bericht
    Ok, GEEN reissue, maar dan zit er toch een uitgangs draad binnen in de versterker. Deze is niet gebruikt.
    Standaard is er de 8Ohms uitgang en de niet gebruikte 4Ohms, (draadje groen/geel, zo uit mijn hoofd)
    een gat erbij en een jack erin.
    Als ik het schema zo bekijk zou je gelijk moeten hebben. Dan is het idd een kwestie van "-" zijde van de bestaande uitgang doorlussen naar een nieuwe uitgangslplug en de losse draad aansluiten op de tip van de uitgang en klaar.....toch?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Tegek zo'n forum toch... Kom je mensen zoals Gertjepeet tegen die goeie ideeen hebben.
    Ik meen tot 1999, dat ze zo werden uitgevoerd. De eerste hadden het draadje gewoon los weggetiwrapt. daarna met stekker op de printplaat, Funktie? Niets. Wachtend op iem als 1971Ad om op een jack te plaatsen...
    Snap t ook niet, waarom...
    www.itamps.com
    Repairs, mods, parts, new

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    leuk bedacht , maar 't gaat effe anders :

    Je moet altijd voor je zelf onthouden dat een extra parallel-weerstand ALIJD resulteerd in een lagere waarde tov de enkele weerstand .
    Hier schakel je in jouw plan dus 12 Ohm ......parallel aan 8 Ohm , wat een Rv oplevert van 4,8 Ohm.

    De 8 Ohm externe speaker moet dan nog eens 1/3 van het voor hem gegunde vermogen gaan missen aan die voorschakel-weerstand van je
    Hij schakelt de bijde speakers parallel.... = 4Ohm met daarmee in serie een 4Ohms weerstand geeft weer 8Ohm.
    www.itamps.com
    Repairs, mods, parts, new

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    da's dan eigenlijk helemaal geen fatsoenlijke oplossing meer te noemen

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    da's dan eigenlijk helemaal geen fatsoenlijke oplossing meer te noemen
    Da vind ik ook.
    www.itamps.com
    Repairs, mods, parts, new

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top