Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Wet dry setup

  1. #1

    Standaard Wet dry setup

    Hoi,

    Ik zou graag eens wat expirimenteren met een wet dry setup.
    Mijn gear:

    Mesa quad preamp
    Engl 840 eindtrap
    G-force van tc
    Voodoolab grx en gcp

    Losse effecten:
    Dunlop wah
    Boss od-2 voor boost
    Boss eq voor clean boost
    Boss racktuner

    Ik heb een engl 2x12
    En marshall 4x12
    Deze wil ik vervangen voor twee mesa thiele 1x12 cabs.

    De simpelste wet dry setup dat ik kan verzinnen na wat lezen is:

    Wet kanaal
    Gitaar-wah-od2-eq-tuner-preamp in- preamp out 1-gforce (killdry aan)- eindtrap links in- eindtrap links speaker out- 1x12

    Dry kanaal
    Gitaar-wah-od2-eq-tuner-preamin- Preamp out 2- eindtrap rechts in-eindtrap rechts speaker out- 1x12

    Vraag 1: klopt het verhaal vanaf de preamp outputs?
    Vraag 2: in de gforce zitten een aantal effecten die ik voor de preamp wil. Zoals de pitch shift, drive enz. Ik begreep dat het mogelijk is door de effecten zo te pannen dat door de gforce links out de effecten voor de preamp gaan en rechts out de effecten na de preamp.
    Kan dit en hoe sluit ik dit aan?

    Gr
    Marcel

  2. #2

    Standaard

    Vraag 1: is prima zo.

    Vraag 2: kan alleen als je de gforce engine kunt scheiden in twee afzonderlijke mono blokken. Als dat idd kan:

    tuner > gforce 1 in > gf 1 out > preamp:

    -preamp 1 out > eindtrap 1 in
    -preamp 2 out > gforce 2 in > gforce 2 out > eindtrap 2 in
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Als een wat minder permanent alternatief: met een G-Force kan je ook heel veel programeren. Dus de kanalen kan je in de G-Force uit elkaar trekken en naar 'links' en 'rechts' (of 'wet' en 'dry') sturen.

    Kijk eens naar twang slap -109 daar zitten op het ene kanaal effecten en het andere kanaal is bypassed.

    Dit geeft je ook de mogelijkheid om het een keertje niet te splitsen als je dat wilt - en dat alleen maar door een druk op de (foor controller) knop.

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Als een wat minder permanent alternatief: met een G-Force kan je ook heel veel programeren.
    Dat bedoelde ik natuurlijk ook, ik hoop niet dat ts op mijn advies zijn gforce in tweeen heeft gezaagd.

    Met afzonderlijk gescheiden blokken bedoel ik dat je helemaal stereo in en uit kunt en het signaal op het tussenliggende traject nergens wordt samengevoegd.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij is de gforce niet geschikt om een gitaarsignaal direct in te prikken. Tenminste, als je bepaalde effecten voor je preamp wil zal dat niet lekker klinken denk ik.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  6. #6

    Standaard

    Nee, inderdaad, dat zal niet erg lekker gaan klinken. Je kunt dan beter voor iets als een Line6 M9 gaan voor de pre-fx, of een looper met pedaaltjes.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Het lijkt mij ook een uitstekend idee om pregain een Line6 M5/9 te gebruiken. TS: ik zou de setup eerst eens uitproberen met:
    gitaar > preamp > poweramp (dry)
    gitaar > preamp > G-Force > poweramp (wet)

    om te kunnen beoordelen of je het de moeite waard vind. Waar ga je de set voor gebruiken? W/D is live soms wat meer gezeik.

  8. #8

    Standaard

    Ik ga het vooral voor live optredens gebruiken. Ik wil er eigenlijk een klein mixertje tussen zetten zodat ik zelf de mix een beetje kan bepalen tussen wat er wet of dry naar de tafel gaat.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Ik wil er eigenlijk een klein mixertje tussen zetten zodat ik zelf de mix een beetje kan bepalen tussen wat er wet of dry naar de tafel gaat.
    Nu raak je me kwijt... En jij jezelf?

    Wat denk jij dat de zaal mixer helemaal gaat doen met die twee aparte lijntjes die hij gaat binnen krijgen van jouw mixer?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Hmm same for me. Ik ga er vanuit dat de zaal waar je gaat spelen de boel gaat uitversterken en jij dus niets met de microfoons van doen hebt. Je eigen microfoons en mixer meenemen kan zeker en wordt misschien soms wel geapprecieerd, omdat de technicus dan alsnog een enkel kanaal gitaar krijgt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top