Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 7 van 17 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 161
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Als het toch niet hoorbaar is waarom doen we dan met z'n allen de moeite om een paar goede te vinden?
    Ik kan helemaal niks met die phantastische opsomming van cyfertjes in tabellen die aan moeten geven wat nou zo significant verbluffend is aan de ene spoel?

    Ik heb, misschien niet zo veel als anderen, aardig wat elementen in mijn gitaren gefrot en naast die "subtiele nuance verschillen" merkte ik vooral het verschil in spelen. Niet dat ik beter ging spelen maar de gewenste reactie op mijn aanslag was makkelijker tevoorschijn te toveren. Daarom heb ik ook diverse (dezelfde) gitaren met diverse elementen.

    Goede gitaristen hebben dat natuurlijk niet nodig, een gitaar, een amp en eenzelfde speelstijl.

    Ik kan en mag niet voor Orpheo spreken maar ik denk dat hij wel snapt wat ik bedoel, en dat zonder multimeter, dc waardes, materiaal eigenschappen en rho..

  2. #62

    Standaard

    Het interesseert me geen reet wat die dingen kosten.

    Het enige wat ik wil weten is wat al deze supermaterialen me gaan brengen tov iets anders en waarom ik dat zou willen.

    Elementen, net al het hout, de brug en alles wat je nog meer kunt verzinnen aan een gitaarsetup zijn onderdeel van een systeem dat een klank genereert. Da's dus inclusief versterkers, de gitarist zelf, etc. Dat betekent dus dat in de juiste combi een element van looddraad een waanzinnige sound kan leveren. Dat, vervolgens betekent dat "beter" een moeilijk begrip wordt daar er geen referentie is tov waarvan het beter moet worden.

    En als degene die post dat hij het ultieme element heeft maar vervolgens niet thuis geeft als hij wordt gevraagd naar argumentatie waar die verbeteringen zich dan in uitten, en waarom dat beter is, dan, ja dan, ga ik op de man spelen. Omdat ik een verschrikkelijke schurft heb aan lui die vreselijk prat gaan op hoe tof ze zijn maar niet thuis geven als je vraagt om een demonstratie van dat tof-zijn.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    592

    Standaard

    DH, heb jij ergens op internet een opname staan van jou als gitarist die je misschien met ons wil delen?

  4. #64
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Dat heeft niets met het onderwerp te maken een DH heeft hier niet beweerd dat hij een geweldige gitarist is oid.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    weer zo'n supperlullige discussie hier, zodra het even boven de pet van average joe edit GAATedit gelijk met dubiele opmerkingen komen, luisteren met de ogen en 'n beetje ginnegappen

    straks natuurlijk ook weer dat blinde bejaarden team van Han s dat nooit iets hoort

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    imo:

    als je het niet hoort: no problem, ga lekker spelen en zo
    als je het niet kunt horen: idem maar ga daan darten of schaken of zo


  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Weinig youtube materiaal btw.



    talking stops @ 7.02




    Over cryo treatment, meestal worden warmte (in dit geval dan koude) behandelingen uitgevoerd om met materiaal andere mechanische eigenschappen te geven.

    Daarentegen, bij bijv staal, martensisch staal roest sneller dan austenitisch staal (of wat 't andersom, ik ben 90% zeker dat het zo was) en dat is te danken aan de betreffende warmtebehandeling. Aangezien roesten een chemisch/ electrisch beinvloed proces is kan ik me iets voorstellen van de veranderingen en elektrische eigenschappen na warmte/ koudebehandeling.




    Beetje ginnegappen is wel een beetje terecht, ik bedoel, pups van 1000 euro voor 'n set en zeer weinig audiomateriaal op internet stuit op scepsis.
    In dit filmpje hoor ik niet echt veel verschil. Maar die vent speelt ook ruk.
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 3 januari 2013 om 22:19
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  7. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
    DH, heb jij ergens op internet een opname staan van jou als gitarist die je misschien met ons wil delen?
    Beste Antoon,
    Als jij voor mij kunt samenvatten wat mijn vragen aan Orpheo door deze thread heen zijn en als jij me kunt uitleggen hoe jouw vraag over mijn speelkunsten daarin past op zo'n wijze dat ik het met je eens ben dat je me correct hebt samengevat... wil ik best wat voor je uploaden. Ik vermoed overigens dat je, als je die samenvatting aan het schrijven bent, je snapt dat je vraag over mijn speelkunsten nogal misplaatst is. Zoals Han terecht aangeeft. Lees nog eens terug dus, en secuur.

    En dat geldt ook voor jou Chris. Jij, juist jij, zou beter moeten weten.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    heel simpel:

    we leven in 2013 (of zo)

    we denken allemaal zo slim te zijn, alles te weten

    maar da's zelden zo; er zijn nog zoveel dingen te ontdekken, te verklaren, te meten etc. waar nu niet eens grootheden etc. voor bestaan

    ik ga ff een buis in de vriezer leggen, een luidsprekerkabel omdraaien en een plektrum bijslijpen, doei!

  9. #69
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Chris, jij denkt dat je het wel allemaal hoort hé? Ik nodig je van harte uit om eens een mix te komen maken van een ingewikkeld stukje muziek op 24 sporen. Kijken of jouw gehoor beter is dan het mijne. Heb je wel eens gehoord van autosuggestie?

    Ik ben acht jaar geleden verzijld geraakt in de wereld der audiofielen en ik kan je verhalen vertellen over mensen die het verschil horen als er inplaats van vier blokjes MDF onder de CD speler er drie onder worden gezet. Er zijn mensen die verschil horen tussen een dure en een goedkope usb kabel en dat is dus technisch absoluut niet mogelijk. Met usb is het wel of niet, ja of nee en met kwaliteit heeft het niets te maken.

    Ik heb in de studio een vergelijk gehad met een goedkope en een dure hi fi versterker. Rond 30 man hadden een score van 50/50. Twee man konden de beide aan elkaar gecalibreerde versterkers van elkaar onderscheiden en daar was ik er een van. Je moet weten hoe en waarnaar je moet luisteren. Overigens was de goedkope versterker beter in zijn fasegedrag, 170 euro tegen 33.000 euro en dan beter scoren. Ik vind het fraai.

    Jij praat ongeveer als de gemiddelde audiofiel. Hij heeft een hi fi installatie van een ton en denkt verschillen te horen. En als je dan vraagt naar welke muziek en opnamekwaliteit hij luistert dan schijt je in je broek van het lachen.

    En voor je weer over bejaarden begint, ik ben jonger dan jij.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    heel simpel:
    we leven in 2013 (of zo)
    we denken allemaal zo slim te zijn, alles te weten
    maar da's zelden zo; er zijn nog zoveel dingen te ontdekken, te verklaren, te meten etc. waar nu niet eens grootheden etc. voor bestaan
    Allemaal waar. Maar een beroerde samenvatting en dus slecht gelezen voor je je mening over de discussie gaf.

    Je doet deze discussie af als lullig maar laat daarbij in het midden dat het draadje begon met een aantal claims over materiaalkeuze waar de TS onderzoek naar had gedaan. En niet thuis gaf toen hij werd gevraagd naar onderbouwing van z'n claims. Da's veel lulliger.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top