Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 17 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 161
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    LAat je niet opjuinen, hij zit duidelijk te trollen.

    Als het niet goed klinkt had je dat allang op fora gehoord. Of het het geld waard is is een andere factor. In wat voor soort gitaar ga je ze zetten? Ben wel benieuwd.
    Of het goed klinkt is niet zo belangrijk. Of het immens beter klinkt dan standaard Duncan elementen, dat is, gezien de prijs en het verhaal er omheen, veel belangrijker. Ik waag het ook te betwijfelen eigenlijk, zal er wel te nuchter voor zijn. Duncan is naast een grote speler in elementenland natuurlijk ook gewoon een zakenman, of in ieder geval wordt z'n bedrijf er door gerund. Ik mag lijden dat Seymour himself er minstens een maand lang elke dag drie keer overheen heeft gepist, met voorkeur in de ochtend, om de elementen een wat meer natural vintage look te geven. Ware het dat zilver niet zo mooi roest.

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Het is misschien verstandiger, Orpheo, om volgende keer gewoon een topic te openen als je iets al getest hebt. Nu krijg je alleen maar speculaties op basis van specs. Voor de één een prachtige hobby, voor de ander lachwekkend en alles daar tussenin.

    Los daarvan: ik zie het maar een beetje als een futuristisch prototype dat op de markt wordt gegooid. Ik herinner me de Honda NR750 van de nodige jaren geleden. Stervensduur, retegoed maar niet in verhouding tot de prijs. Je betaalt voor iets anders, nl. een ander, kleiner productiproces en laten we eerlijk zijn: exclusiviteit. Da's geen schande overigens hoor, dat doen zoveel merken en genoeg mensen die ervan houden anders bestond het niet. Dat wij het niet kunnen betalen en/of er geen interesse voor hebben maakt natuurlijk weinig uit, wij zijn ook niet echt de doelgroep. Orph ook niet, die hoort nu bij de club zelf en zwerft nu ergens tussen gebruiker en medewerker.
    Het is dus wachten op de eerste die dit als spam gaat rapporteren
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    SPAM!!!!

    Verder een leuke discussie. Maar wat is `beter`? Ik hoor soms verschil een aanwezig gebied, hoog, laag, mids, aanwezigheid en gebrek. Verder merk je soms wat verschil in dynamiek van elementen. Maar daar houdt het voor mij echt bij op. Verder is het ook sterk afhankelijk van wat ik verwacht te horen, en dit merk je zeker als je erna blind gaat testen.

    Geneuzel in de marges, en dan ook nog eens 8 posities achter de comma.
    147-c Guitars

  4. #34
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Een Stratocaster blijft beter klinken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    @Hoofd leuk hoor, trollen e me in diskrediet proberen te brengen maar je vergeet wel dat ik gevraagd ben om voor Duncan te werken, dat ze mijn ontwerpen in de customshop maken en ze behoorlijk verkopen. Dat ik naar namm ga en de fabriek om nog meer te ontwikkelen en te praten over eej fulltime baan in santa barbara bij hen.

    Zou iemand met een slecht gehoor dat toebedeeld krijgen? Lijkt me niet, zeker niet boor zo'n grote speler als duncan in dat gebied.
    Allemaal mooi en wel, maar eigenlijk heb je hiermee niets bewezen. "Praten over een fulltime job" Uiteindelijk vind ik dit allemaal non-argumenten. Je haalt steelt referenties aan van waarom mensen jou zouden moeten geloven, zonder nu eigenlijk een sluitend antwoord te geven op de vraag.

    Ik snap de vorige comments heel goed eigenlijk. Je kunt niet weten of iets beter klinkt voordat je ze effectief getest hebt. Je komt wel eens aanzetten met (pseudo-)wetenschappelijke verhaaltjes, maar je zou als "wetenschappertje" wel durven beweren dat iets beter gaat klinken zonder de pickup ooit al eens te hebben vastgehad, laat staan ze te hebben getest? Sorry, maar dat is allesbehalve een objectief uitgangspunt. Je vormt je mening al op voorhand, zonder een empirische test te hebben uitgevoerd.

    Je hebt in het verleden wat mij betreft meermaals laten zien dat je veel verstand hebt van pickups en al wat erbij komt kijken. Laat dat voor zichzelf spreken en dan kennen mensen vanzelf je advies een hogere waarde toe. Goede informatie hoeft immers niet gepromoot te worden, het verkoopt zichzelf.

    Wat je nu de laatste tijd al te vaak doet is... "zeveren". Vooral dat verhaal wat je onlangs hebt opgehangen in dat topic over de strijd om de intellectuele eigendom inzake Warmoth en Gibson sloeg gewoonweg nergens op en was tout court fout. Ik zou er bijna bij gaan vermelden dat ik het op dat vlak beter weet omdat ik jurist ben in dat vakgebied, maar dan doe ik eigenlijk net hetzelfde als jou...

  6. #36

    Standaard

    Dus,
    Kritische geluiden gegeven en puntige vragen gesteld en Orph blijft weg?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #37
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Alles beter dan een rant? Maar ik geef Han de schuld. Die begint ineens over de superioriteit van de stratocaster. Dan haak ik ook af hoor.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik waande me even op een forum met discussies als deze over het demagnetiseren van CD's waardoor ze een stuk beter klinken. Een schijfje van kunststof met een aluminium laagje, welke in de CD speler op zijn plaats wordt gehouden door een magnetische puck.

    Ga je dit soort zaken wetenschappelijk verantwoord onderzoeken dan blijft er niets van overeind en in een blinde test hoort niemand verschillen. Maar de discussie is altijd vol leven en levert hier en daar een probleempje op.

    Je weet pas of het verschil er is als je ze wetenschappelijk verantwoord test, je kunt niet van tevoren zeggen dat er niets van overeind blijft.

    Omdat we met zeer, zeer, zeer weinig stroom werken (in een pickup) met echt ontzettend lage amperages en voltages zouden minieme verschillen in het systeem en materiaaleigenschappen (spoel, magneet) een relatief groot en dus merkbaar verschil kunnen opleveren in geluid.


    Graag zou ik willen toevoegen dat SD heel veel geld heeft en ook wel zich best een R&D geintje kan veroorloven en met mooie technische verhalen kunnen verkopen. De Boutique gitaren en amp scene is al een stuk groter dan voorheen en de pupmarkt gaat daar in mee. SD wil graag voorop lopen in deze ontwikkelingen.

    Verder rest dat SD best wel eens iets bij de staart te pakken kan hebben en de pickups het geld waard zijn als je als consument toch al +3000 euro's aan het uitgeven bent aan een gitaar.


    Dus cut the crap en oordeel niet voordat je ze hoort.


    Aan de andere kant, het hele tone-verhaal... think Jack White, he plays crap, he makes money!!!!
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik.blijf niet weg uit t topic ik begeef me nauwelijks meer op gitaarnet. Ik heb yet gewoon te druk om me te verdedigen tegen oeverloos gezeur, gemekker, rants, kritiek en noem het maar op.

    Ps. Ik krijg er een tweede set bij.

  10. #40
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Wat een mannetje ben je toch.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top