Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Gestolen: Fender Cust. Shop Tele '52 & Classic Player Jazzmaster Sunburst

    Beste Gitaarnet leden,

    Ik ben nieuw op dit forum en heb de moeite genomen me in te schrijven omdat ik 2 gitaren die van me ontvreemd zijn hier graag onder de aandacht wil brengen in de hoop dat het iets oplevert.

    Ruim 2 weken geleden zijn na een optreden in het centrum van Amsterdam mijn 2 Fenders verdwenen. Ik heb uiteraard aangifte gedaan en heb Marktplaats e.d. in de gaten gehouden. Het leek mij een goed idee om ook hier de gitaren te bespreken zodat er een grotere kans is dat iemand 1 of beide gitaren opmerkt. Ik mis vooral mijn Telecaster verschikkelijk!!! Mocht er iemand meer weten ben ik zeer dankbaar, en ik heb er uiteraard een beloning voor over om weer op m'n gitaren te kunnen spelen. Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.

    1. Custom Shop Heavy Relic '52 Telecaster in butterscotch blonde (met een bijzonder dikke nek) uit 2009. Serienummer is R9228, en de gitaar is nummer 10 uit een gelimiteerde oplage van 164 exemplaren. Verder had ik de mechanieken vervangen voor echte oude Fender mechanieken. En het knopje van de pickup-switch is ook vervangen, maar da's een zeer minor detail.

    2. Fender Classic Player Jazzmaster Special in Sunburst (Made in Mexico Fender) uit 2010. De gitaar ziet er nog redelijk nieuw uit, buiten wat speel-slijtage om natuurlijk. Een opvallend ding zou kunnen zijn dat ik de achterkant van de nek bewerkt heb met staalwol voor een meer 'satin-finish' feel. Normaal zijn ze wat stugger. Ook heb ik - ter experiment - aan de achterkant van de body bij de afgeronde bovenkant met staalwol lopen schuren. Daar kun je duidelijk zien dat er geschuurd is. Het serienummer is MX10269973.
    Ook daar had ik trouwens de mechanieken van vervangen, maar dan voor schijnbaar goedkope.

    De twee gitaren zaten in een dubbele electrische MONO hoes. Deze zal je ook niet overal aantreffen, en ik had 'm zelfs nog wat goedkoper doordat er een kleine fabricage-fout aan zat; aan de zijkant is een plekje niet goed gestikt, dus die zou ik daar nog aan kunnen herkennen.

    Verder had ik nog een aantal 'echtheids-kenmerken' op de gitaren aangebracht waardoor ik kan bewijzen dat de gitaren van mij zijn (naast bonnetjes en serienummers etc.)

    Groet, Jasper

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Kut zeg jasper, mail ook even dit naar Used Products. Die zitten ook in Amsterdam.

    Waar had je het optreden als ik vragen mag?

  3. #3

    Standaard

    Hi Muffstuff,

    Dank voor de reactie en ben daar inderdaad ook al langsgeweest. Optreden was in The Waterhole, maar het is daar niet gebeurd. Het was buiten ter hoogte van het Vondelpark/Leidseplein toen ik met m'n stomme kop m'n gitaren even kort niet in 't zicht had, toen zijn ze meegenomen.

  4. #4

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top