Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    9 februari 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    33

    Standaard Fishman aura spectrum DI

    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag. Ik speel om dit moment akoestisch versterkt op een Martin DX1AE. De gitaar bevat een Fishman Sonitone preamp (piezo). Thuis speel ik door een Roland AC60 versterker. Met optredens plug ik direct in op de mixer.

    Nou ben ik niet tevreden over het versterkte geluid (en ja, ik weet dat het niet de duurste gitaar is en niet het duurste element, maar dat terzijde). Nou ben ik van plan om een Fishman Aura Spectrum DI box aan te schaffen. Daarmee kun je, net als het normale aura pedaal, je geluid ''blenden'' met een image van een met studiomic opgenomen microfoon, waardoor je geluid beter wordt.

    Nou komt de vraag, ik ben totaal niet technisch. Mijn gitaar heeft een preamp, maar de fishman di box is ook een preamp. Als ik met mijn gitaar door de di box speel, ben ik mijn gitaar dan niet aan het ''pre-pre-ampen''? Wat is precies het verschil tussen een pickup en een preamp? En kan ik ook gewoon door de DI, naar mijn Roland versterker?

    Het signaal wordt dan, Gitaar-Boss tu3-Boss rc3-fishman DI en dan een versterker of mixer.

    Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel en daar misschien een antwoord op hebben.

    Groet, Rick

  2. #2

    Standaard

    Als je niet tevreden bent over je versterkte geluid, denk ik niet dat zo'n Aura ding de oplossing is. Ik zou een K&K Pure Mini elementje erbij laten zetten, en die samen met de piezo die er al in zit gebruiken. Wel altijd versterker erbij, die heeft 2 kanalen dus dat is geen probleem. Kost 130 euro en met die combinatie heb je een waanzinnig goed geluid.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    9 februari 2012
    Locatie
    Breda
    Berichten
    33

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Wat ik vooral wil weten is ook, wat is nou de toegevoegde waarde van een DI box? Is dat nodig icm een preamp piezo?

  4. #4

    Standaard

    Iedere -actieve- elektrisch versterkte akoestische gitaar heeft een preamp aan boord. De fishman is daarvoor ontworpen dus maak je geen zorgen over pre-pre. In iedere versterker zit bijv ook een preamp.

    De preamp zorgt voor de kleur. Toegevoegde waarde van de fishman is dat ie een 'akoestische kleur' toevoegt aan het scherpe geluid dat -doorgaans- uit een akoestisch element komt.

    Of fishman die belofte waarmaat weet ik niet.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top