Ik heb de Throttle Box een aantal dagen op mijn plank gehad. Conclusie: een megastrak (metal) distortion die door iedere bandmix heen snijd. Solo's klinken intimiderend strak en heavy riffs pompend en dik. Voor mijn speelstijl teveel van het goede, hoewel mijn bandleden de sound wel konden waarderen heb ik dit pedaal uiteindelijk toch niet gekocht. Het pedaal schoont nauwlijks op met je volumeknop van je gitaar en is qua sound absoluut niet transperant of organisch te noemen. Hoewel ik weinig ervaring heb met metal distortions denk ik dat je dit pedaal voor metal ala bands als Dream Theater zeker een keer moet testen. Het pedaal is gebouwd als een tank en het is alleen jammer dat de boost switch ingebouwd zit binnenin het pedaal. Hier hadden ze best een flip switch op het pedaal van mogen maken in mijn beleving.

Na het retourneren heb ik de Flux Drive uitgebreid geprobeerd en deze ligt nu als low-medium gain pedaal op mijn plank! Een zeer strak maar toch warm klinkend overdrive pedaal die naast je clean kanaal ook super werkt als boost/extra gain met een reeds overstuurde amp. Schoont goed op met je volumeknop en klinkt met mijn Fender Strat en Orange amp echt te gek. Voor mijn stijl met funky/jazzy slagjes of als clean met een randje helemaal goed! De EQ met bass en treble werkt ook erg goed dus er zijn heel wat diverse sounds uit dit pedaal te halen. Bij lage gain settings klinkt het pedaal open en sprankelend en bij hogere gain settings meer compressed en romig.