Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 10 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 95
  1. #1

    Standaard Harley Benton Stratocaster kit

    Hier wil ik de bouw van een stratocaster bijhouden. Het gaat om een kit van Harley Benton. Gekocht bij Thomann voor 69 euro. Geen geld zou je zeggen, kan het wel wat zijn? Best bijzonder zo'n pakket voor zo weinig, ik moet zeggen dat het een goede indruk maakt. Eerst een paar foto's.







    Laatst gewijzigd door architect; 26 november 2012 om 19:48

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door architect Bekijk bericht
    Hier wil ik de bouw van een stratocaster bijhouden. Het gaat om een kit van Harley Benton. Gekocht bij Thomann voor 69 euro. Geen geld zou je zeggen, kan het wel wat zijn? Eerst een paar foto's.
    Een ding weet ik wel al over dat bouwpakket.

    Dat je er veel plezier aan zal hebben.
    Laatst gewijzigd door Wouter J; 27 november 2012 om 03:06
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

  3. #3

    Standaard

    Mijn ervaring met houtbewerken is beperkt. Zo'n 5 paar luidsprekers gebouwd.

    DE BODY
    - Het hout is basswood volgens de beschrijving op de website van Thomann, ik geloof dat dat in het Nederlands Linde is. Het weegt heel weinig maar ziet er netjes uit, wel heel gevoelig voor deukjes merk ik.
    - De afschuining op de body heb met een schuurplank heftiger gemaakt.
    - Met dezelfde plank met schuurpapier heb ik voor- en achterzijde beter vlak geschuurd waarbij opviel dat een deel van de voorzijde van de body iets dieper lag.
    - De rondingen mooi bijgeschuurd, steeds eerst grof en daarna met fijner grit tot 320.

    DE HALS
    - De hals is esdoorn met veel kleine pitjes erin; ik vind het mooi.
    - De toets is van een donkerbruine houtsoort.
    - De kop heb ik alvast wat bijgevormd zoals ook Suhr dat doet, maar ik wil hem nog iets meer inkorten.
    - Frets afgevlakt met schuurpapier dat ik op een plankje heb gelijmd met bisonkit.

    VERVOLG
    - Driehoekvijl bestellen voor fretwerk.
    - Foto's maken.
    - Beits, nitrocellulose-grondlak, -spuitbuslak en masker bestellen.
    - Kleurstelling bedenken; ik denk aan voorzijde kop zwart lakken, body ben ik nog niet uit maar ik wil eigenlijk iets proberen met beits, amber of rood denk ik aan met misschien nog een burst langs de randen; mocht het beitsen mislukken dan kan ik ook nog dekkend spuiten.
    Laatst gewijzigd door architect; 27 november 2012 om 06:42

  4. #4

    Standaard


    mooi geschuurde body

    even natgemaakt om de tekening te laten zien in het hout, niet bijzonder

    en ook de achterzijde

    rondmaken frets is wel even oefenen, en hoe vorokom ik dat ik in het hout vijl? ik houd leg nu maar een plamuurmes op het hout er tegenaan

    de hals is best netjes esdoorn; met het model van de kop ben ik nog niet tevreden, die ga ik nog wat inkorten
    Laatst gewijzigd door architect; 28 november 2012 om 20:12

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Hoe heb je zo'n mal gevonden voor de headstock? Ziet er netjes uit. Hoe heb je gezaagd? Met decoupeer? Lijkt me dan moeilijk om haaks te zagen...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard


    Sorry, hier moet ik altijd aan denken als ik Harley Benton lees..
    Goed bezig, het leuke aan zo'n pakketje is dat je er toch een hoop van opsteekt.

  7. #7

    Standaard

    Muziekschuur : zonder mal gedaan; op zicht geschets met potlood en vervolgens de mooiste lijn gevolgd met een handzaag.
    Laatst gewijzigd door architect; 28 november 2012 om 21:12

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door architect Bekijk bericht

    rondmaken frets is wel even oefenen, en hoe vorokom ik dat ik in het hout vijl? ik houd leg nu maar een plamuurmes op het hout er tegenaan
    http://www.tonefactory.nl/shop2/toet...at-p-2995.html

  9. #9

    Standaard

    Bedankt Zwaag, die heb ik in bestelling bij Vox Humana sinds zondag. Maar ik kan nog niet betalen want ik krijg geen bevestigingsmail.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door architect Bekijk bericht
    Bedankt Zwaag, die heb ik in bestelling bij Vox Humana sinds zondag. Maar ik kan nog niet betalen want ik krijg geen bevestigingsmail.
    Bij Vox moet je gewoon in de winkel kopen, niet online. Voor online moet je bij guitarsupplies of tonefacory zijn. Die reageren wel meteen.
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top