Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ikzelf ben fan van een 1megaohm pot voor de tone en een 47 condensator. geeft iets meer helderheid als je 'm helemaal dichtdraait, iets in de lijn van een wahwah. je draait dan wel wat hoog weg maar 'verandert'de voicing ook een beetje wat je tonepot opeens een stuk veelzijdiger en bruikbaarder maakt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Kleine bijkomende ontwikkeling...een van de brugposts zat muurvast...er was geen beweging in te krijgen...nu is de kop vrijwel weggedraaid, vermoed dat het geee originele post was, de andere post was zonder kracht en moeite met een schroevendraaier in beweging te krijgen. Deze was erg zacht, lijkt wel aluminium ofzo.

    Van 't weekend maar eens kijken of de moer wel lostgaat om de brug los te krijgen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Posts zijn los, maar een lijkt wel aan vervanging toe. Even overwegen of er gelijk een nieuwe brug op gaat, of dat alleen de posts vervangen hoeven te worden.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Omdat ik het oude beestje ook even goed schoon wil maken, de volgende vraag. de bushings van de Posts van de stoptail willen niet uit de body. Iemand een idee/suggestie hoe ik deze wat losser krijg? Post erin draaien en met een doek eromheen met een tang er beweging in proberen te krijgen lukt niet.

    Ik heb overigens het idee dat deze bushings geaard zijn, en niet de Gibraltar brug zelf. Klopt dit? Ik had verwacht dat het sustainblock en de Gibraltar brug geaard zouden zijn.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pat85 Bekijk bericht
    Omdat ik het oude beestje ook even goed schoon wil maken, de volgende vraag. de bushings van de Posts van de stoptail willen niet uit de body. Iemand een idee/suggestie hoe ik deze wat losser krijg? Post erin draaien en met een doek eromheen met een tang er beweging in proberen te krijgen lukt niet.

    Ik heb overigens het idee dat deze bushings geaard zijn, en niet de Gibraltar brug zelf. Klopt dit? Ik had verwacht dat het sustainblock en de Gibraltar brug geaard zouden zijn.

    Iemand hier nog een tip voor, hoe krijg ik die bushings eruit?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pat85 Bekijk bericht
    Iemand hier nog een tip voor, hoe krijg ik die bushings eruit?
    toevallig is die vraag net ook gesteld in het zelfbouw topic en door Stijn Kenens beantwoord:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Zo'n stud krijg je er heel gemakkelijk uit door er een M6 (edit, kan ook M8 zijn, M6 is te dun denk ik !) bout in te draaien, en dan met de sleutel of schroevendraaier doordraaien, komt die zo omhoog.

    Daarbij een brug van een tele moet je niet aarden, die maakt door de grondplaat van de brug pup contact met de hoogte schroeven !


    s.
    Het was dit topic
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Bedankt Cocobolo! Zal eens kijken welke maat Posts in de stoptail gebruikt worden, net een maatje kleiner dan de Posts van de brug. Super, de Posts zelf zijn hier te kort voor, dus moet even een flinke bout pakken. Ga dit proberen, bedankt!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Ok..we gaan zelfs een stapje verder...er ligt hier een Bigsby b5 op me te wachten.
    De brug die ik besteld heb, wil ik op de Ibanez gaan zetten, maar de Posts passen niet in het sustainblock block.
    Wel passen deze in de bushings van de stoptail.

    Welke do's en don'ts hangen er aan het verplaatsen van de brug een aantal cm naar achter? Achter op de body van de gitaar gaat nu een bigsby gemonteerd worden die verder van de originele brug gaat komen dan de originele stoptail deed. Dit overigens om zowel praktische als cosmetische redenen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Als je het echt hebt over de brug verplaatsten: don't.

    Als je bedoelt dat de stoptail verplaatst wordt: do. Maar dan zitten er wel twee lelijke gaten in je gitaar lijkt me?
    DA - doet je goed!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    Als je het echt hebt over de brug verplaatsten: don't.

    Als je bedoelt dat de stoptail verplaatst wordt: do. Maar dan zitten er wel twee lelijke gaten in je gitaar lijkt me?
    Ik bedoel inderdaad de brug verplaatsen, naar de plek waar de stoptail eerst zat...de oude stoptail wordt vervangen door de bigsby, die verder naar achter op de gitaar verplaatst wordt. Reden is dat de nieuwe brug wel in de Posts van de oude stoptail past.

    Waarom is het verplaatsen van de brug een don't? Heeft het negatieve impact op sound/afstelling, etc?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top