Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Locatie
    Anonymous
    Berichten
    491

    Standaard Geïnteresseerd in banjo's

    De laatste tijd raak ik steeds meer geïnteresseerd in banjo's. Ik weet dat het een hels karwei is om zo'n ding onder de knie te krijgen maar wil zeker wel eens een poging wagen.

    Nu weet ik alleen niet welke banjo geschikt is om op te oefenen.

    Bands die mij de banjokoorts geven zijn:

    Dropkick Murphys
    Flogging Molly
    The Rumjacks
    The Sunday Punchers
    I can feel the thunder that’s breaking in your heart
    I can see through the scars inside you
    I can feel the thunder that’s breaking in your heart
    I can see through the scars inside you

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ik zou zeggen, stuur RB-1 's een pm, die is wel kundig op dat gebied!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het enige echt moeilijke is vlot kunnen "rollen" (scruggs-style fingerpicken). Qua akkoordenwerk vind ik het gemakkelijker dan gitaar spelen. (ik speel Tenor-banjo)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4

    Standaard

    Nou, als ik die bands zo lees waar de TS fan van is, Ierse folkpunk, dan lijkt me Scruggs-stijl niet de meest voor de hand liggend... Ik zou een tenor (4 snarige) halen en dan lekker met een plectrum hard de melodielijntjes eruit rammen, afgewisseld met een akkoordje af en toe en lekker veel erbij zuipen. Dat is waar banjo spelen uiteindelijk om draait: lekker veel pintjes drinken en vloeken, veel vloeken. De banjo is een prachtig instrument.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoofd Bekijk bericht
    De banjo is een prachtig instrument.
    Dit moet toch een van de meest poetische vloeken aller tijden zijn.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #6

    Standaard

    Hi
    Als ik naar je rijtje met helden kijk, een elektrische dan maar meteen?
    Hoe dan ook: Veel plezier.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #7

    Standaard

    Hoi, ik had hetzelfde idee als jou. Aangezien ik gitaar speelde, en geen full-time banjo speler wou worden heb ik een gitaarbanjo gekocht. (6 snaren). Waarschijnlijk is het vloeken voor de echte banjo spelers, maar als je hem qua spelen ook als banjo benaderd (dus geen akkoorden harken maar melodieën spelen), kun je voor bovengenoemde groepen er best een leuk geluid uithalen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertjan_83 Bekijk bericht
    Hoi, ik had hetzelfde idee als jou. Aangezien ik gitaar speelde, en geen full-time banjo speler wou worden heb ik een gitaarbanjo gekocht. (6 snaren).
    Ik ben geen full-time banjospeler, (hooguit 40% van de tijd), maar zeg eens eerlijk, zou jij het raar gevonden hebben als ik -toen ik naast banjo ook gitaar wilde leren spelen- een gitaar met een vijfsnarige hals zou hebben gekocht? Alle banjospelers zouden mij ongetwijfeld een geweldig gitarist hebben gevonden.
    Maar voor het publiek was ik als niet-gitarist meteen door de mand gevallen....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertjan_83 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk is het vloeken voor de echte banjo spelers, maar als je hem qua spelen ook als banjo benaderd (dus geen akkoorden harken maar melodieën spelen)
    Nee, zo erg is het nou ook weer niet, alleen klopt je vergelijking van geen kant.
    Probeer maar eens een saxofoon met een zessnarige hals, wat je ook doet, het blijft een gitaar en zo klinkt 'ie dan ook.
    Idem voor een gitaar met een banjobody.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geertjan_83 Bekijk bericht
    kun je voor bovengenoemde groepen er best een leuk geluid uithalen
    Ik heb even geluisterd maar ik kon ze eigenlijk niet op ook maar een beetje behoorlijk banjogeluid betrappen, dus wel of geen banjo gaat hier het verschil niet maken, lijkt me zo....

    Maar dan, wat weet ik er nou van?
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat het ook ligt aan de stijl die je speelt. Jij schrijft dat je 5 snarig speelt, en gezien jou onderschrift vermoed ik dat je bluegrass speelt op die banjo? Dat is toch een heel andere benadering dan ierse folk (veelal 4 snarig, tenorbanjo ) wat meer in de categorie van de bands van TS valt.

    Dat is denk ik het verschil tussen http://www.youtube.com/watch?v=66Ocamvfm3U en http://www.youtube.com/watch?v=o155aceP3ws

    Als je een nummer hebt als http://www.youtube.com/watch?v=76im3Bau7Ak (Flogging Molly) kan ik dat ook op de gitaarbanjo spelen. En dat is wat TS wil.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party Wat wel en niet mijn interesse wekt (als het over banjo's gaat)

    Bij Ierse folk denk ik eerder hieraan (deze banjo vind ik wel goed klinken): http://www.youtube.com/watch?v=Gk_9Uo2eIpo

    Die flogging mollys zijn hierbij vergeleken toch echt een beetje rommelaars, zou ik, als ik Iers wil spelen geen voorbeeld aan nemen.
    Beetje dronkenmanslol, tenminste, zo komt het op mij over. Nodigen me daardoor niet uit om me in hen te verdiepen.

    Neem dan deze heren, die maken er iets heel interessants van. Voor zoiets blijf ik stilstaan en kijk ik om.
    Twee heel goede banjo's, een stel oude Gibsons: http://www.youtube.com/watch?v=3uxX6uydY20

    Ach, in het begin vond ik ook iedere banjo mooi, maar door de jaren begin je steeds meer verschillen te horen en valt er het nodige af.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top