Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Eleven Rack met welke buizen versterker?

    Hey, ik heb het forum bekeken en geen info gevonden over welke versterker combo ik het best gebruik met een Eleven Rack.

    Op dit moment heb ik een Ibanez TSA 15w versterker van een vriend die niet echt mijn ding is. Dus overweeg ik een andere versterker genre Blackstar HT5R, Marshall Haze/Class 5, Fender Tweed Champion etc. De kleinere amps dus maar met buizen.

    Dit brengt echter met zich mee dat er geen effects aansluitingen zijn op deze versterkers.

    Is er een mogelijkheid om het signaal van een Eleven Rack door zo een versterker te reproduceren?

    Indien iemand mij kan bij brengen hoe ik de Eleven Rack en versterker samen kan brengen in een setup dan hoor ik het graag van jullie. Een schema zou veel duidelijk maken.

    Deze vragen stel ik om te vermijden dat ik nog een versterker zou kopen die ik eigenlijk niet kan verbinden met een Eleven Rack.

    Het is enkel de bedoeling om dit thuis te gebruiken, als basis en de descibels binnen de perken te houden.

    Misschien heb ik een ander topic over het hoofd gezien en is mijn vraag hier door overbodig.
    Wijs mij gerust terecht.
    Laatst gewijzigd door Cageryu; 18 november 2012 om 10:20
    Everything has a small beginning. Cicero

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Als het alleen voor thuis is, koop dan een setje studio monitoren.
    indien je ook live wil spelen dan zou ik 1 of 2 powered monitoren kopen.
    Ligt een beetje aan je budget.

    De 11rack heeft geen buizenversterker nodig, gewoon een full range, flat response eindtrap met speaker.

    Als je de 11r puur voor effecten wilt gebruiken, dan zou ik wel een buizenversterker nemen.
    Een effectloop moet er dan wel opzitten zodat je de 4 cable methode kunt gebruiken.

  3. #3

    Standaard

    Studio monitoren zijn idd het meest neutraal en daarmee het meest geschikt om alle kleuren van de 11 optimaal weer te geven, maar een gitaarcombo geeft meer 'gitaarbeleving'. Iedere combo met 'poweramp in/fx return' aansluiting voldoet voor die beleving maar kleurt zelf al in belangrijke mate.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4

    Standaard

    Wat moet ik mij voorstellen bij de vier cable methode?
    Everything has a small beginning. Cicero

  5. #5

    Standaard

    gitaar-> kabel 1 -> input 11R -> FX send 11R -> kabel 2 -> input amp -> fx send amp -> kabel 3 -> fx return 11R -> output 11R -> kabel 4 -> fx return Amp

    Zo kun je pre-amp effects (wah, phaser, overdrive's) voor de versterkerpreamp gebruiken, en modulatie, delay en reverb na je preamp.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    12 januari 2011
    Locatie
    Gent
    Berichten
    32

    Standaard

    Ik gebruikte mijn 11R met een mesa boogie 50/50. Klonk geweldig.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als je mono speelt heb je aan studio monitor genoeg. Deze klinken erg neutraal en bv de KRK 6 en de 8 hebben ook een mooi laag voor het geld. Ik heb mijn krk wel eens gebruikt bij een optreden. Gewone volumes kan hij aan.
    Je kunt ook een goede koptelefoon gebruiken, ik bedoel dan eentje van +140 euro.
    Vriendelijke groet,

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vidar Bekijk bericht
    gitaar-> kabel 1 -> input 11R -> FX send 11R -> kabel 2 -> input amp -> fx send amp -> kabel 3 -> fx return 11R -> output 11R -> kabel 4 -> fx return Amp

    Zo kun je pre-amp effects (wah, phaser, overdrive's) voor de versterkerpreamp gebruiken, en modulatie, delay en reverb na je preamp.
    Four cable method : zoals het schema hier?
    Everything has a small beginning. Cicero

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    De blackstar ht-5 heeft overigens wel een fx-loop.

  10. #10

    Standaard

    Ben eigenlijk op zoek naar een Bogner Alchemist 112 25w.
    By the way, maakt het iets uit of de FX in/out parallel of serieel is?
    Everything has a small beginning. Cicero

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top