Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Gfs soapbar 180

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard Gfs soapbar 180

    Hallo allemaal,

    Ik ben heel blij met mijn Gibson 60's tribute, de p90 in de nekpositie vind ik echt heerlijk klinken maar de brug pickup mist naar mijn gevoel wat 'ballen'. Ik zat eerst te denken een super distortion van dimarzio in p90 vorm daar te plaatsen. Eergister zat ik even te kijken wat daarvoor allemaal verkrijgbaar was en toen kwam ik uit bij GFS soapbar 180's http://www.guitarfetish.com/NEW-Soap...ars_c_276.html. Ik lees alleen maar positieve reviews over GFS. Maar zou ik dan de vintage wound moeten of de high output overwound (dimarzio superdistortion kopie???). Ik heb liever niet dat de brug pickup veel meer output heeft dan de nek want dan wordt het volume verschil te groot toch??? Ik kan zelf niet solderen en familie ook niet want niemand heeft een soldeer apparaat en ik de muziekwinkel zal het vast wel veels te duur zijn. Stel ik zou die pickup een keer kopen is er dan iemand in de buurt van Amstelveen/Amsterdam die mij kan helpen of het voor mij kan doen??

    Bas.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Ik had het topic bij het subforom pickups gezet maar hij is bij elektrische gitaar gekomen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Niemand een idee of ik beter vintage wound kan nemen of de high output overwound? En zou dit ik ook beter zijn dan de stock gibson p90 die er al in zitten?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Er is een topic mbt mensen die gratis dit voor je willen doen, om de mede gitarist te helpen. Ik kan wel solderen maar kom maar net kijken dus als er niet anders is wil ik best helpen hiermee. Ik heb zelf nog maar een zelfbouw gitaar achter de kiezen.


    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-en-afstelllen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Mijn ervaring met GFS is dat het toch net wat minder is dan de duurdere merken zoals Duncan en Dimarzio. Je wilt een upgrade, geen downgrade. recensies op internet zeggen mij persoonlijk bar weinig meer. Ik zou voor die Super Distortion in p90 formaat gaan. Volumeverschil zal meevallen omdat de uitslag van de snaren bij de hals groter is dan bij de brug, en anders trek je dat recht met de hoogte van de pups.

    Voor het erin zetten inderdaad even bij boven genoemd topic checken wie bij jou in de buurt zit.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6

    Standaard

    In mijn beleving is GFS ook wel een stap minder dan Duncan, Dimarzio etc. Thuis gaat het allemaal wel, maar op serieus volume wordt het eigenlijk altijd een ander verhaal.
    Ik had in mijn goldtop al vele jaren P90's van BareKnuckle. Supergoeie P90's, maar op een gegeven moment had ik eens zin wat anders in de brugpositie te proberen. Hoewel ik echt een Duncan-man ben (vind Dimazio's eigelijk altijd minder karakter hebben) heb ik er een SuperDistortion-in-soapbar-formaat in gezet en hij zit gewoon na een paar jaar eigenlijk nog steeds in. Ik had verwacht dat hij echt too much zou zijn en krasserig, maar hij is juist erg gedefinieerd met een goede klankbalans (gitaar speelt hier een hele grote rol in!) en zeker niet te hot.
    Dus ja, die kan ik je eigenlijk wel aanbevelen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Ik heb 'n set GFS Dream 180's in 'n gitaar zitten. In humbucker formaat, dat wel. Ze zijn behoorlijk goed. Maar lijken in de verste verte niet op 'n P90. Ze klinken gewoon als wat ze zijn: humbuckers. Wel wat meer hoog / helderder klank dan bij de meeste humbuckers.

  8. #8

    Standaard

    Hi Bassa
    Ouwe dorpsgenoot!
    Maar goed, on topic.
    Ik heb 3 PU's van GFS in 2 gitaren. Volgens sommigen op GN is het maar blikken rotzooi; naar mijn smaak is het aardig te doen voor het geld dat je er aan uitgeeft. Maar kan zich niet meten met wat je er nu in hebt zitten. Qua kwaliteit hè? Dat zegt niets over de vraag of je het geluid mooi vindt of niet.

    En dat is minder dan de helft van wat de gevestigde namen vragen. Je zou bijvoorbeeld Oigun (Haarlem) om advies kunnen vragen. Barno (een van de meest geniale gitaarontwerpers uit België) is nu een dubbelneck aan het bouwen met Elementen die hij van Oigun heeft betrokken.
    En daar zit ook een humbucker bij.

    Als je zijn Pups live hoort, weet je niet wat je overkomt. En het is allemaal op jouw wens gemaakt.

    Twee keer spul kopen voordat het naar je zin is, is altijd duurder.

    Als vervoer een issue is, gaan we gewoon samen. Ik weet waar zijn bed slaapt.
    Maar eerst eens een PMmetje zenden en je ideeën en vragen aan hem voorleggen.

    Je gaat naar de topbalk en klikt 'Privéberichten'. De man heet Oigun.
    Als je verder nog hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    216

    Standaard

    Ik ben ook op zoek naar een paar niet al te dure P90 elementen. Heeft iemand hier ervaring met Toneriders?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2012
    Locatie
    Ik ben een Amstelveense kakker
    Berichten
    819

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi Bassa
    Ouwe dorpsgenoot!
    Maar goed, on topic.
    Ik heb 3 PU's van GFS in 2 gitaren. Volgens sommigen op GN is het maar blikken rotzooi; naar mijn smaak is het aardig te doen voor het geld dat je er aan uitgeeft. Maar kan zich niet meten met wat je er nu in hebt zitten. Qua kwaliteit hè? Dat zegt niets over de vraag of je het geluid mooi vindt of niet.

    En dat is minder dan de helft van wat de gevestigde namen vragen. Je zou bijvoorbeeld Oigun (Haarlem) om advies kunnen vragen. Barno (een van de meest geniale gitaarontwerpers uit België) is nu een dubbelneck aan het bouwen met Elementen die hij van Oigun heeft betrokken.
    En daar zit ook een humbucker bij.

    Als je zijn Pups live hoort, weet je niet wat je overkomt. En het is allemaal op jouw wens gemaakt.

    Twee keer spul kopen voordat het naar je zin is, is altijd duurder.

    Als vervoer een issue is, gaan we gewoon samen. Ik weet waar zijn bed slaapt.
    Maar eerst eens een PMmetje zenden en je ideeën en vragen aan hem voorleggen.

    Je gaat naar de topbalk en klikt 'Privéberichten'. De man heet Oigun.
    Als je verder nog hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.
    Vriendelijke groet, Gus
    Bedankt voor de reactie! Dat project van die dubbelneck volg ik ook maar barno heeft toch alleen p90's van gun erin en geen humbucker in p90 formaat. Ik wil inderdaad wel in 1 keer een goede koop doen en prijs is niet heel erg belangrijk aangezien ik wel aardig wat verdien voor mijn leeftijd (als moet het niet te duur zijn). Ik zal oigun na gitaarles wel even een pm sturen voor wat informatie.
    Bas (jonge dorpsgenoot)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top