Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard G-Major 1 of Rocktron Intellifex?

    Ik heb mijn ouwe Quadraverb verkocht en zit nu zonder galm in de effectlus van mijn Blackstar HT5

    2dehands multi effectbak dus, geen preamp/modelling, 19 inch, budget pakweg 100 euro. Ik twijfel tussen de oude G Major en de Intellifex. Ervaringen en meningen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gmajor 1 zou ik nemen, vind ik de beste effecten hebben. Alleen ga je die niet voor 100eu krijgen, reken op rond de 250eu.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Vandaag een Intellifex gescoord voor de prijs van een budget pedaaltje

    1e indrukken. Heel degelijk gebouwd, de knoppen voelen degelijk aan, niks rammelt ofzo. Opbouw qua parameters is logisch, het display is wat primitief maar goed leesbaar.

    Wat ie heel goed doet is de sound en dynamiek van je gitaar en amp behouden. Ik hoor nu een laag uit mijn box komen wat ik met de Quadraverb niet had. Ik mis nog wel de warme galm van de Alesis, dat wordt programmeren de komende dagen.

    Met de presets maak je een tijdreis terug naar de jaren 80, denk aan Steve Lukather Nogmaals hier moet geprogrammeerd worden. Wel een mooie chorus die niet modderig wordt ook niet met oversturing. Pitch volgt erg goed.

    Weer wat geleerd, niet te snel je oude schoenen weggooien. En die oude bakken zijn zo slecht nog niet anno 2012, ze waren destijds rete(n)duur. En nu koop je het op MP voor de prijs van een pedaaltje.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frekie Bekijk bericht
    1e indrukken. Heel degelijk gebouwd, de knoppen voelen degelijk aan, niks rammelt ofzo.
    Dat is dan alvast een voordeel ten opzichte van de G Major!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Ik heb idd elders ook gelezen dat de bouwkwaliteit vd G major niet overhoudt. De reverb vd Intellifex is niet bijzonder, maar OK voor in de effectlus van een gitaarversterker. De pitch shifter is alleen het geld al waard. Ik heb recentelijk een Boss octaver pedaaltje gehad, die kon dus alleen maar dat ene trucje en dan volgde hij nog slecht ook. De Intellifex kan je instellen van 2 octaven eronder tot 1 octaaf erboven en alle intervallen daartussen. Hij volgt moeitelijk zelfs met legato spel en tapping. Zelfs met power chords!

    De Ducker is uniek en handig, stel je hebt een lange delay met 2 a 3 repeats. Speel je een snelle lick dan wordt het rommelig. Enter de Ducker, die kan je zo instellen dat ie bij de volgende noot de delay afkapt. Dan hoor je de delay alleen als je lange noten speelt. Ook de Hush is niet te versmaden al blijft het natuurlijk wel een noise gate die je sustain uiteindelijk afkapt.

    Ok je hebt niet 7 effecten achter elkaar, je kan niet zelf per preset de configuratie bepalen, de opzet is hier en daar wat weinig flexibel. Programmeren gaat wel al zitten sommige parameters ergens anders dan je zou verwachten, regeneration bijv. niet bij de delay parameters maar in de mix.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ben erg zuinig op mijn spullen, en zelfs bij mij draaiden de knopjes van de G major dol. Het apparaat is er bij mij echter nooit mee gestopt, dus het is denk ik wel gewoon de hardwarematige bouwkwaliteit.

    Hoe de effectkwaliteit van de G Major tov de intellifex is weet ik eigenlijk niet. Heb "vroeger" een rocktron voodu valve gehad, en in een veel later stadium een g-major, dus heb dat nooit 1 op 1 vergeleken.
    Enige wat ik weet is dat ik de TC chorus sounds niet te pruimen vind, maar dat zal wel smaak zijn :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top