Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Allan Holdsworth

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedeel Bekijk bericht

    Voor de jongeren onder ons die niet weten wat een LP is......... vraag het edje kadetje
    Tsja een LP. Dat is een soort floppy disk ... Oh wacht even, dan moet ik weer uitleggen wat een floppy disk is. Een floppy disk is een soort ouderwetse externe hard disk met een opslagruimte van wel ... 1,4 Mb (dat is dus 0,0014 Gb). Gek genoeg was dat vaak wel genoeg.

    En een LP is daarvan weer een analoge variant, maar alleen ROM. En alleen voor audio. Er kon ca 50 minuten stereo muziek op, was best kwetsbaar, zo'n 30 cm doorsnee (lekker handzaam dus). Het enige voordeel van de LP was dat er een mooie hoes omheen kon. Je kocht het in een winkel. Hemel, dit wordt lastig. Een winkel was een soort offline shop. Je moest er fysiek heen om iets te kunnen kopen. OK. Muziek kopen, dat deden we toen nog. Je kócht muziek. In de tijd van de LP ging dat natuurlijk met guldens. Zucht ... ik hou ermee op.
    Laatst gewijzigd door edje kadetje; 15 november 2012 om 23:58

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Tsja een LP. Dat is een soort floppy disk ... Oh wacht even, dan moet ik weer uitleggen wat een floppy disk is. Een floppy disk is een soort ouderwetse externe hard disk met een opslagruimte van wel ... 1,4 Mb (dat is dus 0,0014 Gb). Gek genoeg was dat vaak wel genoeg.

    En een LP is daarvan weer een analoge variant, maar alleen ROM. En alleen voor audio. Er kon ca 50 minuten stereo muziek op, was best kwetsbaar, zo'n 30 cm doorsnee (lekker handzaam dus). Het enige voordeel van de LP was dat er een mooie hoes omheen kon. Je kocht het in een winkel. Hemel, dit wordt lastig. Een winkel was een soort offline shop. Je moest er fysiek heen om iets te kunnen kopen. OK. Muziek kopen, dat deden we toen nog. Je kócht muziek. In de tijd van de LP ging dat natuurlijk met guldens. Zucht ... ik hou ermee op.
    haha. Ik moet lachen om mijn eigen post.
    Die overigens ook alweer achterhaald is. Want tsja, een externe hard disk bestaat ook al niet meer ...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedeel Bekijk bericht
    LOL!!!!!!!

    Ik vind van Soft Machine de LP "Softs" nog steeds de beste. Vooral bij het nummer "Song of Aeolus" krijg ik nog steeds kippenvel. ;-)
    Voor liefhebbers; http://www.youtube.com/watch?v=kjxgXDPmg8A
    (Is de volledige LP. "Song of Aeolus" begint rond 18:31)

    Voor de jongeren onder ons die niet weten wat een LP is......... vraag het edje kadetje

    Edit: En vergeet het volgende nummer niet te luisteren "Out of Season". (Komt net voorbij....)
    Maar dat album is niet met Holdsworth toch?

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar dat album is niet met Holdsworth toch?
    Klopt. Dat is John Etheridge.

    Ja edje, the times they are a changin'. De LP is inmiddels in ere hersteld, Holdsworth helaas overleden...
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Tsja een LP. Dat is een soort floppy disk ... Oh wacht even, dan moet ik weer uitleggen wat een floppy disk is. Een floppy disk is een soort ouderwetse externe hard disk met een opslagruimte van wel ... 1,4 Mb (dat is dus 0,0014 Gb). Gek genoeg was dat vaak wel genoeg.

    En een LP is daarvan weer een analoge variant, maar alleen ROM. En alleen voor audio. Er kon ca 50 minuten stereo muziek op, was best kwetsbaar, zo'n 30 cm doorsnee (lekker handzaam dus). Het enige voordeel van de LP was dat er een mooie hoes omheen kon. Je kocht het in een winkel. Hemel, dit wordt lastig. Een winkel was een soort offline shop. Je moest er fysiek heen om iets te kunnen kopen. OK. Muziek kopen, dat deden we toen nog. Je kócht muziek. In de tijd van de LP ging dat natuurlijk met guldens. Zucht ... ik hou ermee op.
    En als je een lp voor 24:00 bestelde dan had je hem zeker de volgende dag niet in huis! :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top