Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Allan Holdsworth

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 december 2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    6

    Music Allan Holdsworth

    Wie van jullie muzikanten kent Allan Holdsworth?

    Voor mij is hij een gitarist die de gitaarwereld op zijn kop heeft gezet, En mijn stijl is daardoor beïnvloed en veranderd vooral met het articuleren en zijn aparte ritmes, tonengebruik en een totaal aparte akkoorden gebruik.
    Ook wordt zijn akkoorden gebruik en zijn manier gekenmerkt door veel dissonanten.

    Ik wil weten of er op deze site mensen zijn die zijn muziek kennen, of hebben gehoord.



    m.v.g.v. James
    Laatst gewijzigd door jfrc12; 14 november 2012 om 15:16 Reden: Te groot

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ken hem, hou niet van z'n effectjes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.266

    Standaard

    ken 'm ook, kan 'm ook wel waarderen ...

    en ik heb het idee dat dit topic op de verkeerde plaats staat





  4. #4

    Standaard

    Tja, hij doet ook werkelijk alles verkeerd om als een jazzgitarist te klinken

    Heeft heel gave dingen gedaan, en klink volledig als zichzelf. Luister er niet vaak naar. Maar wel een geweldige gitarist.

    Dit is toch wel bloedmooi (en de man verdient de nobelprijs van de literatuur voor de titel "the things you see when you haven't got your gun")


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    3 cd's van de goede man. Als ik hem hoor denk ik er wel eens aan mijn gitaar aan de wilgen te hangen. Dat ga ik in de verste verte nooit kunnen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik vind "The Sixteen Men of Tain" zijn mooiste album, een andere om echt naar uit te kijken is "Heavy Machinery" met de broers Johansson.
    Daarnaast is zijn werk met Tony Wiliams Lifetime en Soft Machine ook legendarisch.
    "Secrets" is ook mooi, maar daar staat wat teveel Synthaxe op naar mijn smaak, ik ben niet zo weg van die sound.
    Oh ja, "The Sixteen Men of Tain" is vernoemd naar de zestien mensen bij de Glenmorangie distilleerderij (Holdsworth zijn favoriete Whisky) die de smaak van deze Whisky construeren en in balans houden.
    Achter de titel "The Things You See When You Haven't Got Your Gun" zit een leuk verhaal, dat legt hij uit op een (instructie)video, deze kan je wel ergens op Youtube vinden.

  7. #7

    Standaard

    Ik kende zijn naam door het eerste album van UK, hoewel ik danger money van UK beter vind. Destijds toch 2 albums op cassette gezet (voor de jongeren onder ons: een cassette is een soort draaiende usb-stick):
    metal fatigue
    atavachron

    best goed, weird ja, maar best goed.

  8. #8

    Standaard

    Haha, ik had ze ook allebei op cassette, waanzinnig! Allan heeft het boeltje destijds aardig opgeschud. Met de invoering van de synthaxe begon ik ook mijn interesse te verliezen. Holdsworth is tijdloos zijn tijd ver vooruit, geldt trouwens ook voor zijn kapsel.

    http://www.youtube.com/watch?v=b_dAV5yKJ4s&feature=plcp

    Haha, dat gezicht als ie begint met spelen.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 15 november 2012 om 09:32
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    ....
    (voor de jongeren onder ons: een cassette is een soort draaiende usb-stick):
    ....
    LOL!!!!!!!

    Ik vind van Soft Machine de LP "Softs" nog steeds de beste. Vooral bij het nummer "Song of Aeolus" krijg ik nog steeds kippenvel. ;-)
    Voor liefhebbers; http://www.youtube.com/watch?v=kjxgXDPmg8A
    (Is de volledige LP. "Song of Aeolus" begint rond 18:31)

    Voor de jongeren onder ons die niet weten wat een LP is......... vraag het edje kadetje

    Edit: En vergeet het volgende nummer niet te luisteren "Out of Season". (Komt net voorbij....)
    Laatst gewijzigd door Jedeel; 15 november 2012 om 17:52

  10. #10

    Standaard

    Al weer jaaaaren geleden in De Kade (inmiddels gesloten) te Zaandam live gezien! Hij had toen meen ik de bassist en drummer van de Frank Zappa band mee. Een driemansformatie waarbij ik voor het eerst een band aanschouwde met een bloedzuiver zaalgeluid! Vanaf dat moment hekel ik iedere band of artiest die het nodig vind het gehoor van zijn luisteraar te willen beschadigen tijdens een optreden ;-) Ligt uiteraard niet altijd aan de band maar vaak aan de geluidsman. Echt topmuzikanten waarbij ik met een brede smile huiswaards keerde. Misschien wel één van de beste optredens die ik ooit heb gezien! Echt mega populair en bekend is hij hier niet want de zaal was misschien voor een kwart gevuld wat de pret niet drukte

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top