Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Rocktron VooduValve

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    100

    Standaard Rocktron VooduValve

    Wat kunnen jullie mij hier allemaal over vertellen?
    Ik heb de search functie al gebruikt maar kan er eigenlijk nix over vinden want steeds als iemand hem noemt komt er iemand anders met een ander idee en wordt dit ding weer vergeten!
    Ben vooral geïnteresseerd in ervaringen van mensen en hoe zij het geluid vinden.

    P.S.: Ik hoef dus geen andere ideeën of suggesties want ik wil alleen even weten hoe het met dit ding zit...

  2. #2

    Standaard

    een mooi apparaat, veelzijdig en zeer nauwkeurige afregelmogelijkheden. Met de juiste co-apparatuur maak je n dijk van n geluid.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Candyman heeft er ééntje. Echt een heel erg leuk apparaatje voor direct over de PA.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    112

    Standaard

    Inderdaad, ik heb onlangs m'n Diezel VH4 eruit gedaan en een Rocktron VooduValve gekocht, die rechtstreeks op de PA wordt aangesloten. Hier ben ik erg tevreden over. Daar kan geen ander preamp/multifx apparaat (Pod Pro, Chameleon..) tegen op. Het verschil zit 'm in het ene buisje en de ongelooflijk uitgebreide equalizer en speakersimulator. De preamp gaat van ultra clean tot lichte crunch tot allesvernietigende scheur. Het geluid blijft vet met veel definitie. De effecten zijn ook erg goed. Lekker makkelijk zo met alleen een 2HE SKB shallow rackje. :-D

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juni 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    100

    Standaard

    Hey Candyman, bedankt voor je reply!

    Ik wordt er hier toch wel een beetje wijs uit dat jij een grote Lukather fan bent. Ik ben dit zelf ook en nu vraag ik me dus af of jij mij kan vertellen of ik hier ook een goede Luke sound uit kan krijgen of dat het mischien toch beter is om gewoon voor een nieuwe combo te gaan...

    Ik speel nu nog op een Blue Devil en was dus van plan om de Rocktron hierop aan te sluiten zodat ik geen aparte poweramp en cab hoef te kopen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    112

    Standaard

    Wil je een Lukather sound, dan moet je een Musicman Luke/Valley Arts en een CAE 3+SE en VHT 2/50/2 of een Rivera Bonehead kopen. :razz:

    Nee, even serieus. In de prijsklasse van de VooduValve is er geen ander alles-in-één apparaat waarmee ik acceptabele sounds krijg (direct via PA/in-ears) Ik kan het lukather geluid redelijk benaderen.

    Maar ja, ome Steve heeft vele sounds gehad. De beste vind ik echter zijn begin jaren '90 sound (KOD, Candyman), oftewel de CAE 3+ preamp i.c.m. de VHT 2150 en V30 speakers. Helaas heb ik nog nooit een Custom Audio preamp goed kunnen uittesten, dus ik weet niet of deze setup voor mij zou werken.

    Of de VooduValve ook goed klinkt i.c.m. een Behringer amp, is een kwestie van uitproberen. Uit elke versterker kun je wel een Lukather-achtige sound halen (weinig bas, redelijk wat midden en veel hoog). Ook de EMG elementen zijn kenmerkend (halselement). Mocht je een buizenversterker overwegen, dan kun je beste resultaten behalen met een amp met EL34 eindbuizen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candyman
    Wil je een Lukather sound, dan moet je een Musicman Luke/Valley Arts en een CAE 3+SE en VHT 2/50/2 kopen. :razz:
    Tja, daar ben ik inmiddels ook achter!
    Wooohoooo!


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Opzich kom ik ook redelijk in de buurt met m'n Soldano, VHT2/50/2 en mijn Schecter (uitgerust met een Lukather EMG setje)


    :-( Maar ach, dan heb je weer altijd een Morris... er is ook altijd een baas boven baas...

  9. #9

    Standaard

    Tja, da's ook niet verkeerd, eind jaren 80 net voordat Suhr de 3+ ontwierp had Luke de Soldano X88 met de VHT classic... Er was wel een beetje aan gesleuteld door Bob B.
    Dit setje is te horen op de eerste Los Lobotomys cd. ook niet verkeerd dacht ik zo....

    Later
    Morris


    ________________
    "don't be a dick"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ben er ook zeer content mee hoor. Uuuh ruilen :-D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top