Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21

    Standaard

    Heb je anders een referentie qua geluid?

    Als ik aan zachter en harder denk en sludge/doom dan denk ik bijvoorbeeld aan Bongzilla, een sound die zwaar op de mids leunt, er komt eigenlijk nog meer hoog door van de basdrive dan van de gitaar: http://youtu.be/Xftx2MUT87A

    Bij het vettige denk ik eerder aan een band als Iron Monkey: http://youtu.be/iSKKBu5SX_I
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ik kan je wel wat referenties geven, maar ook dat zegt weinig - om eerlijk te zijn, omdat het maar referenties zijn. Gitaar, amp, cab, eventuele boosting en dan nog mic keuze, mic plaatsing, post-productie ... you get the idea. Ik kan je wèl wat dingen laten horen die voor mij meer van toepassing zijn dan wat jij post.

    Sludge is tegenwoordig ook zo vaag geworden, want het is tegenwoordig ook een benaming voor velen post-metal bands die een sludge invloed hebben. Voor mij is dat laatste dus meer van toepassing. Ik had dus beter 'atmosferische sludge' of 'moderne sludge' moeten zetten. Overigens niet te verwarren met stoner of zo (waar ik echt stiekem een schurfthekel aan heb). Denk ook niet aan fuzz, maar gewoon amp drive.





    Wat je dus als overeenkomst kunt zien: vrij low tot mid-gain waar de aanslag de grootste rol speelt, ipv. waar je met een te high gain sound en teveel pickup output een typisch dichtgesmeerde sound krijgt (opzich niks mis mee, maar niet iets wat ik precies zoek).
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    (en omdat er maar 2 vids per post mogen)

    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #24

    Standaard

    Okee, dan had ik het toch bij het rechte eind wat betreft het drogere, dit is inderdaad een andere hoek.

    Ik denk wel dat het heldere karakter van een element hier handig bij is, kun je het hoog/presence niet met je EQ op de versterker wat minder benadrukken in dit geval?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Okee, dan had ik het toch bij het rechte eind wat betreft het drogere, dit is inderdaad een andere hoek.

    Ik denk wel dat het heldere karakter van een element hier handig bij is, kun je het hoog/presence niet met je EQ op de versterker wat minder benadrukken in dit geval?
    Dat high end is niet zo zeer het probleem, want dat valt makkelijk bij of weg te draaien, het is meer het gemis van het laag en de low mids waardoor het karakter meer gelegd wordt op de high mids, waardoor hij erg nasaal en snerpend wordt.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Ik snap de aanbeveling van de Rebel Yell wel, mijn RY setje heeft zat low end voor Stoner/Doom, en is erg strak, en daarnaast is 't qua geluid zo dat je met een beetje vervorming al snel in de buurt komt van de sound in die clip van Callisto.
    Nailbomb zou nog nét iets strakker zijn, en nog net iets meer low end.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Ik snap de aanbeveling van de Rebel Yell wel, mijn RY setje heeft zat low end voor Stoner/Doom, en is erg strak, en daarnaast is 't qua geluid zo dat je met een beetje vervorming al snel in de buurt komt van de sound in die clip van Callisto.
    Nailbomb zou nog nét iets strakker zijn, en nog net iets meer low end.
    Ja, ik merkte dat die RY voornamelijk wel die mid-grind lijkt te benadrukken. Aangezien CALLISTO met Plexi clones speelt is dat wel een mooie combo. Maar ik speel zelf niet met een Plexi sound, dus dat wordt even gokken.

    Heb je zelf weleens die Nailbomb geprobeerd?
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #28

    Standaard

    Misschien een rare gedachte in eerste opzicht, maar heb je TV Jones' al in overweging genomen??
    Die geven zeker die "clarity" waar jij naar zoekt ook absoluut.
    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ik heb niks gezegd over clarity. Dat probleem heb ik sowieso niet, omdat ik vrij low tot medium gain speel. TV Jones zijn leuk, maar die ga ik nu niet in m'n LP stoppen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Bij pickups is dat al helemaal lastig. Een pedaaltje of een head heb je eigenlijk zo uitgeprobeerd, maar constant pickups moeten swappen ... daar heeft niemand echt zin in.


    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top