Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Nou, dus contact gehad met Tim Mills van BKP en hij zei het volgende:

    Hi Michel

    you need and alnico powered humbucker to be able to achieve those tones. I would recommend using either a Rebel Yell:

    https://bareknucklepickups.co.uk/mai...kup=rebel_yell

    or the slightly hotter Nailbomb:

    https://bareknucklepickups.co.uk/mai...ickup=nailbomb

    The sound clips on the site were all recorded using a LP Custom through the AXE FX Ultra.

    Kindest Regards,

    Tim
    Waarop ik reageerde:
    Hey Tim,
    both pickups have different kinds of clips, so I can't really compare them. Could you go a little bit more in depth regarding the differences?
    From what I can see, the Rebel Yell has a little less low end and output and the Nail Bomb has some more output, and some more bass. In terms of character: how do they differ?

    I'm looking for something with an emphasis on the low mids, as opposed to the high mids.

    Cheers!
    _
    Michel.
    Tim weer:
    The Nailbomb does have more output and reproduce more bass and mids with a more controlled high end. By comparison the Rebel Yell has more presence in the high end and tighter bass response whilst still mainlining good weight in the mids.

    Kindest Regards,

    Tim
    Velen op het BKP forum vonden de Rebel Yell opzich wel een rare aanbeveling, maar de Nail Bomb schijnt er prima voor te zijn. Sommigen zeiden dat ik een War Pig moest nemen, maar die lijkt me ècht overkill. Veels te high gain en teveel mids en lows.

    Ik sta dus nogsteeds ook open voor andere aanbevelingen. Het hoeft van mij niet per sé BKP te zijn. Dat is waarom ik nu voor de rest ook niet echt op het BKP forum hoef te zijn, want daar gaat het echt alleen over BKP's, lijkt het. Het is een optie, maar geen must.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 15 november 2012 om 12:14
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #12

    Standaard

    Heb je een Gibson Dirty Fingers al als optie meegenomen? In m'n LP Standard heb ik er 1 zitten en ik moet eerlijk zeggen dat ik er best content mee ben. Heerlijk vol van sound, genoeg bottom end en een (voor mijn smaak) lekkere mid en sparkly high. Ook aardig hoge output. Vorige eigenaar van m'n LP heeft die erin gedaan en ik moet zeggen dat ik voorlopig nog niet van plan ben om 'm eruit te halen. Ik was eerst van plan een setje BB Pro's erin te schroeven, maar die houd ik denk ik voor m'n SG.
    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ik denk niet dat een Dirty Fingers echt iets zal zijn waar ik blij mee zal zijn. De DF is redelijk vergelijkbaar met een 500T, waar de BKP Miracle Man eigenlijk weer een soort van kloon van is, als ik me niet vergis. Volgens mij kom ik dan niet echt verder en blijf ik een beetje in dat cirkeltje hangen van vergelijkbare ceramics.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #14

    Standaard

    Ik heb een nieuwe versie van de DF in mijn Ibanez Iceman, heel fijn element, maar al gauw te "vettig" voor wat jij wil denk ik.
    Wat ik me ook nog bedacht, aangezien je met het neck-element dichter in de buurt komt, hoe klinkt je LP in de middelste stand?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #15

    Standaard

    Sludge/doom loopt op vettigheid
    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ligt eraan wat interessander met 'vettig' bedoeld hè.
    Betreffende de middel stand: geprobeerd, maar nee, dat vind ik voor higher gain sounds nooit echt mooi. Voor clean vind ik dat prima, vooral als de pups gecoiltapped zijn.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantastik_badr Bekijk bericht
    Sludge/doom loopt op vettigheid
    Haha da's ook weer waar, ik had op de een of andere manier het idee dat DCS een wat droger geluid zoekt, kan ik ook mis hebben.

    Off topic, zit jij bij Jop in de band toevallig?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Haha da's ook weer waar, ik had op de een of andere manier het idee dat DCS een wat droger geluid zoekt, kan ik ook mis hebben.
    Droog is ook weer zo'n vaag iets, natuurlijk.
    Laten we het zo zeggen: het mag best vintage georiënteerd zijn, redelijke output, medium tot medium-hoog, nadruk op de low mids en zo min mogelijk high mid / high snerpend. Het karakter mag ook redelijk losjes zijn (wat al gebeurt als hij wat meer laag heeft, daar wordt hij sowieso minder strak van). Dynamisch is wel een groot iets. Ik speel vaak met een redelijke low gain sound met het volume open en haal meer de 'botheid' uit de aanslag dan de ophoping van gain.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #19

    Standaard

    Lijkt me sowieso ontiegelijk lastig om elkaar via het internet goed te begrijpen, omdat interpretatie key is in gevallen als dit natuurlijk.
    Gibson Les Paul Standard Ebony '92
    Sunn Model T '73 (1st Gen. Silver Knob) -- Sunn Beta Lead -- Laney Klipp 100
    3x Sound City 120 Fane equipped cab

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantastik_badr Bekijk bericht
    Lijkt me sowieso ontiegelijk lastig om elkaar via het internet goed te begrijpen, omdat interpretatie key is in gevallen als dit natuurlijk.
    Klopt geheel. Dat is wel een van de meest typische dingen in de gear-wereld, of beter nog: de wereld van smaak.
    Bij pickups is dat al helemaal lastig. Een pedaaltje of een head heb je eigenlijk zo uitgeprobeerd, maar constant pickups moeten swappen ... daar heeft niemand echt zin in.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top