Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard Nieuwe bridge pickup gezocht voor lage stemmingen : Sludge / Post-Metal / Doom

    Ik heb nu al een tijd een Bare Knuckle Pickups Miracle Man in m'n Gibson LP Classic Custom ltd. zitten en het is qua klank eigenlijk te ver weg van wat de rest van de band gebruikt. Als ik m'n neck pickup pak kom ik nog dichter bij het geluid van de rest van de band dan met de bridge.

    De Miracle Man is me eigenlijk een beetje té snerpend en té strak, waarschijnlijk ook omdat het een Ceramic is, wat toen ook mijn plan was. Maar in de praktijk is het toch minder mooi dan ik verwacht had.

    Ik zoek dus een pickup die aardig wat laag behoud in de bridge en niet té mid-focussed en snerpend is. Daarbij is het wel een voordeel als hij ook aardig werkt met bijv. lage stemmingen. Wij spelen in B Standaard. Het is nu ook weer niet dat je daar speciale pickups voor nodig hebt, maar het aanbod is zó groot dat ik bij god niet zou weten waar ik nu exact naar moet gaan zoeken en hoe duidelijker de specificaties, hoe makkelijker de zoektocht. Daarbij als laatste: een goude cover is een must. Oppervlakkig, wellicht, maar ik vind het echt lelijk om dan een dichte en open pickup te hebben.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #2

    Standaard

    Even heel kort door de bocht, wat gebeurt er als je de tone knop een beetje dicht draait, kom je dan ook dichter bij de rest van de band, of misschien de pickup een beetje naar beneden voor iets minder attack. Of is het echt het algehele karakter van de BK dat je niet bevalt?

    Ik heb in mijn Dean V een lange tijd een Dimarzio evolution gebruikt, ook in B. Lekker dik en goed strak met de lage B, als je het verhaaltje op de site leest dan heb je al gauw de indruk dat hij ook vrij snerpend kan zijn maar dat viel meheel erg mee. En voor de looks: je kunt de Dimarzio's tegenwoordig ook met gouden cover krijgen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Tone knop heb ik natuurlijk al wel geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik het verlagen van de pickup zelf nog niet geprobeerd heb. Misschien dat dat wel een licht verschil zal maken. Zal eens checken, ik ben alleen dan bang dat ik, inderdaad, dan te weinig attack heb. Hoe lager die pickup, hoe flubberiger de palmmutes zullen zijn.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #4

    Standaard

    Ja het is lekker simpel uit te voeren en ik denk dat het zeker uitmaakt, je moet alleen uitkijken dat je neckpickup dan niet te hard staat in vergelijking natuurlijk.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik denk niet dat je palmmutes flubberiger van klank worden als je de pickup omlaag schroeft.
    Wat betreft droptunings en humbuckers denk ik eerlijk gezegd wel gelijk aan Bareknuckle omdat ze zo lekker strak zijn maar wel een wat meer vintage klank behouden, misschien een Holy Diver, Nailbomb, Crawler of Abraxas.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 14 november 2012 om 11:52

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Anders weet ik nog wel een geïnteresseerde voor je BK humbucker.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De miracle man is gewonden voor uber helderheid he.zit m niet alleen in de ceramische magneet. Dezelfde magneet zit ook in de patb2 en die is verre van helder.

    Ik heb er even een nacht over geslapen en je gouden kap wens maakt de boel wat lastig maar de alternative8 doet wat jij wilt. Negeer de rest van mijn suggesties maar

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Klopt. Ik dacht eerst ook dat ik dat wou, maar ik ben erachter gekomen dat die helderheid eigenlijk niet nodig is en ik liever iets heb wat meer nadruk legt op het laag en de low-mids, ipv. de upper-mids en het hoog.

    Ik zie wel dat het weer een high output 'bucker is. Medium output werkt ook prima. Ik ben bang dat een high output weer te dichtgesmeerd zal zijn. Ook lees ik dat de nadruk meer ligt op de upper mids bij deze.
    Laatst gewijzigd door DemolitionColorScheme; 14 november 2012 om 12:23
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Je zou op het Bareknuckle forum een PM kunnen sturen naar Tim (Mills), de man achter BKP.
    Hij heeft vast wel wat goede suggesties.
    Ff melden wat je wil en wat voor gitaar je gebruikt (complete specificatie werkt het beste), dan komt het wel goed.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Dat is wellicht wel een idee.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top