Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Welke snaren op mijn gitaar

    Ik heb een Martin 0001xae en ben op zoek naar kleine verandering in het geluid. Er zijn zoveel verschillende diktes en materiaalsoorten/samenstellingen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil graag een iets feller en helderder geluid. Hebben jullie tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Bronze snaren klinken wat feller als phosphor bronze snaren, nadeel is dan weer dat ze wat sneller hun felheid verliezen.. Verder is het merkafhankelijk en gitaarafhankelijk.. Ik weet het, tis een antwoord waar je niet zo heel veel mee kan, maar het is een kwestie van uitproberen. Ik heb voor 1 van mijn gitaren wel 15 verschillende setjes uitgeprobeerd om het juiste geluid te vinden..

    1 tip voor als je uit gaat proberen: laat ze er niet te lang opzitten, het verschil wordt dan moeilijker te horen..

    Lees dit eens door: http://www.gitaarsnaren.com/epages/6..._gitaar_snaren

    Succes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, of één maatje dunnere snaren. Wat merken betreft klinken Martins wat warmer en d'Addario helderder, in mijn ervaring.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top