Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard Lage output pickups voor mijn Gibson LP classic custom

    Hee mede forumleden!
    Wie heeft er voor mij nog een goede tip w.b. humbuckers met een lage output die mooi open en clean klinken.
    Ik heb nu een Gibson LP classic custom waar de standaard Gibson '57 classics in zitten (zowel in brug als neck positie, dus geen plus versie in de brug zoals dit het geval is bij de lp std traditional).
    De '57 classics zijn op zich prima pickups voor een les paul maar ik zoek een pickup die wat minder mid tonen geeft en een heel pak opener klinkt.
    Zo kwam ik via de Dimarzio pickup picker uit op de Dimarzio EJ custom set. Iemand bekend met deze pickups?
    Speel vooral 60's rock over een vox ac30.
    Laat de opties maar horen!
    Thanks!
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met die DiMarzio. Maar uit de beschrijving begrijp ik dat 't gaat om 'n pickup om je Gibson LP vooral niet als 'n Gibson LP te laten klinken. Is dat de bedoeling?

    Een wat minder radicale oplossing is de Gibson '57 pickups vervangen door Gibson Burstbuckers. Klinken heel wat helderder en opener dan de '57. Maar 't blijft herkenbaar Gibson. Burstbucker 1 in de hals en 2 in de brug is gangbaar. Als je heel vintage wil doen, kan je de BB1 in beide posities gebruiken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Hey Gretschguy, bedankt voor je antwoord.
    Ik wil de LP eigenlijk wel als een lp laten klinken, dus dat is meteen mijn twijfel w.b. die Dimarzio EJ custom.
    Eric Johnson schijnt volgens het verhaal Larry Dimarzio te hebben gevraagd een pickup te maken die moest klinken als de pickups uit zijn Gretsch country gentleman.
    Nou is het niet helemaal de bedoeling om mijn lp om te toveren met als surrogaat Gretsch. Daar heb ik mijn twee echte Gretsch gitaren wel voor. Maar misschien zijn er ervaringen met deze EJ pickups? Mensen die kunnen ontkrachten dat het niet teveel op een filtertron lijkt qua sound.
    De BB1 suggestie vind ik ook goed. Heb daar zelf ook al eens over nagedacht. In de '58 plaintop vind ik ze iig erg goed klinken, mooi open. Maar goed, het hout van deze gitaren is ook een pak beter en lichter dan wat op mijn LP zit.

    Dus we hebben nu iig 2 opties gevonden. Misschien is de Duncan SH55 ook nog wel een optie trouwens.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  4. #4

    Standaard

    Hi
    Ik stond begin vorige week met een gitaar in handen (Vintage LP kloon*) waarin elementen van The Creamery zaten.

    Da's een Engelse club waar ze voor bijzonder nette bedragen en met een levertijd van 2 of 3 weken, elementen op jouw specs winden.

    http://www.at-the-creamery.co.uk/

    Nee, enige binding met die club heb ik niet. Je komt ze niet veel tegen. Ook op GN schijnt men te zweren bij fabriekspups. Niks mee mis natuurlijk. Ik zou mijn eieren leggen in op persoonlijke voorkeur gemaakte pups.

    Je zou ook übertovenaar Oigun een PM kunnen zenden en hem om een prijsopgave te vragen. Ik ken alleen de fabelhafte single coils van hem, dat geeft mij genoeg vertrouwen om hem ook eens te polsen voor humbuckers.

    *Ikzelf heb ook iets LP achtig van de Vintage club, ben behoorlijk tevreden over de Wilkinson pups die er in zitten, gezien de kosten. Maar ik ben ernstig in verleiding daar wat aan te gaan doen als het schip met centjes weer eens langskomt.

    Succes
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Met de SD SH-55 heb ik wel ervaring. Prima pickup. Maar niet zo helder en open als de Burstbucker. De 'voicing' zit zo'n beetje halverwege tussen de Gibson '57 en Burstbucker in.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Minder dichtgesmeerd midden is wat je wil volgens mij? Kan met heel veel verschillende pickups. De Lollar Imperials zijn daar heel leuk voor, maar misschien iets te braaf. Bareknuckle Mules of Stormy Monday zijn net wat pittiger maar nog steeds een stuk opener. Persoonlijk ga ik nog steeds helemaal uit mijn dak van mijn RS Fralins, ongeveer vergelijkbaar wat hij nu ook zelf aanbiedt als Fralin True PAFs. Heel erg open en dynamisch, maar nog steeds een echte humbucker sound. Wel een pakkie duurder helaas.
    Met de DiMarzios geen ervaring.
    Wel weer met Powertrons. Da's ook een stukje opener, maar je maakt zeker geen Gretsch van je LP.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik heb ze zelf niet in een gitaar gehad, maar wat ik ervan hoor op het youtube-kanaal van de Creamery van Duhsjaak, is toch wel lekker. Of het nu de '57 of de '59 is, of de Swing-O of de Baby '71, het 'ademt' allemaal. Niets dichtgesmeerd, maar wel lucht die verplaatst wordt, comme il faut, quoi. En het is goedkoper dan Fralin.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ik heb er ook al wat clippies van gehoord en 't klinkt inderdaad niet slecht. Maar helaas nog geen hands on ervaring en da's toch echt het enige dat telt voor mij voor een serieus advies. Aanschafprijs is me al iets te vaak zowel een negatieve als een vals positieve raadgever geweest
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Hee reuze bedankt voor jullie input! Zitten zeker een paar opties bij die in overweging neem!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik vind die burstbuckers juist gecscoopde nasale dichtgesmeerde kakpickups. De sh55 seths zijn super open.

    Anders zou ik gaan voor een set jon moore pickups of zhangbuckers. Opener dan dat kan haast niet. En je kan t lateb tweaken naar je smaak en niet goed, krijg je een rewind of je geld terug.

    En als je echt de geldpest hebt...

    Duncam bonamassa set. Me = happy ziek goed setje. Goedkoper maar ook tof is de antiquity set. Maar als je gitaar zuigt hoor je dat dubbel zo hard met die set...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top