Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Als beginnend bandje/DJ meer buiten je regio spelen?

    Hallo allemaal,

    Wij zijn HBO-studenten die begonnen zijn met Jong-Ondernemen.
    We willen graag een website ontwerpen voor beginnende bands/DJs, en ze helpen om meer buiten hun regio te spelen.
    De website is bedoeld om je netwerk uit te breiden, en samen met soortgelijke bands/DJs uit andere regio's gigs te gaan spelen.


    We hebben een enquête gemaakt om te checken of hier belangstelling voor is, zouden jullie deze willen invullen?

    Duurt maximaal 2 minuten, en jullie zouden ons er enorm mee helpen.
    Opmerkingen/tips etc. kunnen in de enquête, maar ook hier gemeld worden.

    Alvast bedankt!
    http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=121137

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    389

    Standaard

    Zo`n soort site bestaat al, misschien ken je het wel... www.facebook.nl
    (ok, beetje flauw, maar met afstand de beste netwerksite voor muzikanten die je hoogstwaarschijnlijk niet gaat evenaren)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    volgens mij bestaan er zo al tientallen websites. Een originele aanpak van je project zou kunnen zijn: 90 procent van die sites overtuigen zichzelf op te heffen zodat het hele aanbod op één site gecentraliseerd wordt. dus geen site maken, maar afschaffen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    Voila, ingevuld

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    mijn tip
    maak een kalender waar al de bands die dat willen hun gig kunnen posten.
    dan heb je bv 20 oktober : 50 evenementen , je ziet een lijst van de bandnamen met de locatie waar ze die dag spelen.
    klik op de naam en je krijgt mee info over het genre , misschien een verwijzing naar hun facebook of site als ze die hebben.
    dat werkt dubbel , je lokt mensen naar optredens + je geeft ze de kans zich bekender te maken.
    ja moet dan ook iets toevoegen waar toeschouwers van een bepaald optreden een reactie kunnen posten bij die band
    Ik zou dat zo regelen , voordat je je kan inschrijven op de kalender moet de band een account aanmaken.
    gasten kunnen dan op dat profiel op je site terecht om een reactie te geven over het optreden dat ze gezien hebben , als er dan een volgend optreden is , en je klikt op
    the jewish hard rock band , 20 oktober Amsterdam kan je eerdere beoordelingen zien dan kan je motiveren om te gaan kijken , en het is voor de band een handige manier of feedback te krijgen
    hopelijk heb ik dit duidelijk uitgelegd
    ik zit echt te wachten op zo'n site , een prachtig medium voor de kleinere band

  6. #6

    Standaard

    Sorry voor de late reactie.
    Dankjewel voor de enquête invullen iedereen, en bedankt voor de reacties.

    We denken dat onze website uniek gaat zijn omdat deze speciaal voor artiesten uit nederland is. Mocht je bijvoorbeeld op Facebook amateurbands willen zoeken uit nederland, dan lijkt ons dat erg moeilijk. Het voordeel van onze site is dat contact leggen met gelijkwaardige bands veel makkelijker is, en je dus makkelijker een netwerk kan opbouwen en door samenwerking meer optredens buiten je eigen regio kan krijgen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    hey als je dan toch bezig bent vergeet België niet ( of toch in ieder geval vlaanderen )

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GigSwitch Bekijk bericht
    Sorry voor de late reactie.
    We denken dat onze website uniek gaat zijn omdat deze speciaal voor artiesten uit nederland is. Mocht je bijvoorbeeld op Facebook amateurbands willen zoeken uit nederland, dan lijkt ons dat erg moeilijk. Het voordeel van onze site is dat contact leggen met gelijkwaardige bands veel makkelijker is, en je dus makkelijker een netwerk kan opbouwen en door samenwerking meer optredens buiten je eigen regio kan krijgen.
    Uiteraard wens ik je succes, maar ik vind contact zoeken met specifiek Nederlandse bands op Facebook niet echt ingewikkeld, juist heel toegankelijk en simpel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    350

    Standaard

    Ik zie er wel potentie in. Bandjes op facebook zoeken vind ik juist onhandig, je hebt niet een gecentraliseerd overzicht van bands/muzikanten/dj's uit Nederland. Heb hem ingevuld, succes ermee jongens!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top